Enschede. 25-10-09

ik ben net even op de kermis van Enschede geweest.
erg goed dat het vuurwerk weer terug is daar
heb even wat foto,s gemaakt van de opbouw.
het zag er prima uit voor een kermis-show.
ik heb natuurlijk ook wat oliebollen mee genomen.....HEERLIJK!!! :D

morgen plaats ik nog wat meer foto,s van de opbouw,kan natuurlijk niet nu alles al verklappen he

(met dank aan Dreamfireworks voor de gastvrijheid:wink:)

image

image

image

image

Zie ik daar nou wat 3" mortieren in Wave Vorm staan? Of zijn het gewoon hele dikke candels? :D

volgens mij mag er op de kermis in enschede, geen bommen e.d. geschoten worden. alleen pse en consumentenvuurwerk, dat is dacht ik afspraak met de gemeente.:wink:

Klopt, dat willen ze niet meer hebben. Jammer maar helaas.
Dus het zullen wel dikke candles zijn gok ik :wink:

Nu nog effe de buien afwachten, en straks die kant op :D

zo net weer terug uit enschede. Ik moet zeggen dat het er wederom weer goed uit zag! Een mooie opgebouwde show met mooie dikke candles...en de concussions op het eind: heerlijk weer hoor! :p
Btw ik vond het consumenten vuurwerk trouwens een erg harde burst hebben, helemaal niet verkeerd :wink:

Prima showtje inderdaad!
Paar leuke producten gezien, en enkele leuke thema's in de show.
Ook qua timing zat het weer beter in elkaar dan de vorige show.
En hulde voor de finale! :D
Concussions rammelden weer lekker, en die salutecakes gingen ook best aardig!

Alleen weinig bekenden op de bult... ?

Voor een show in enschede zag het er niet verkeerd uit :)

Stond niet op de bult btw, ben er nog niet achter welke bult jullie uberhoupt bedoelen :X

Ik heb wel genoten van de show.
Enkele bekende producten voorbij zien komen.
De finale was weer genieten, dikke candels, mines en natuurlijk de concussions.

Hierbij mijn film, vond het een hele leuke show om te zien met veel afwisseling waardoor de show niet saai werd en een oorverdovende finale.

Deel 1:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Deel 2:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

ik ben er ook geweest met pyro-power hebben wel gezocht naar het bultje maar hebben niets kunnen vinden
welk bultje is het nu en waar is dat precies voor de volgende keer

is heel makkelijk, op het terrein zijn twee verhogingen (bulten) dan is het linkerbultje de bult die het dichtst bij het schietterrein ligt :D.
Stond daar btw ook, maar niet echt veel bekende gezien idd.
Alleen subaru, maar die stond niet op de bult :p

hey nitraat dan heb je vlakbij mij gestaan heb nog met meerdere winkeliers staan praten eentje uit halle die vertelde dat bonfireworks dit jaar nog betere kwaliteit heeft.
en wat betreft de eerdere vraag over wat concusions zijn dat is zelfgemaakt 2 componenten kruit gat heel goed gemengd en in open buisen van 30 cm met een ontsteker gr firepower....

hey nitraat dan heb je vlakbij mij gestaan heb nog met meerdere winkeliers staan praten eentje uit halle die vertelde dat bonfireworks dit jaar nog betere kwaliteit heeft.
en wat betreft de eerdere vraag over wat concusions zijn dat is zelfgemaakt 2 componenten kruit gat heel goed gemengd en in open buisen van 30 cm met een ontsteker gr firepower....

Bijna goed, ik zal je iets aanvullen:

Concussions zijn in de PSE vuurwerktechniek "knallen".
Elke knal bestaat uit een stompe zware stalen bus waarin de zgn. Concussion Mix wordt gegoten. Concussion Mix is een twee componenten tellende sas van Chloraat en Magnesium houdende stoffen welke het beste is te vergelijken met Flash Powder.
In deze sas wordt een elektrische ontsteker geplaatst en de opening van de bus wordt dicht getaped.

Deze stalen Concussion potten lijken een beetje op de stompe ijzeren knalpotten welke men tijdens Fallas in Valencia gebruikt bij een handmatige straatmascleta.
Het zijn in tegen stelling tot jouw verklaring geen "open buisen van 30cm", behoudens het feit dat je waarschijnlijk 'buizen' had willen schrijven.

Waren geen Salute Cakes btw. Waren 3 inch salute mines in Waaier effect. Heeft Frits zelf gezegt.

En waar waren jullie nou? Rene306 en ik hebben de heletijd gezocht naar een stel freaks op een bultje, komen we bij 2 bultjes, allebij helemaal volgepakt met mensen. Mja, wel een hele fraaie shw met harde bursts gezien.

Gelukkig ging het goed toen zo'n salvo niet van de grond kwam, maar op de grond klapte :shocked: De kerel die er bij stond, echt respect voor hem. Hij bleef gewoon rustig staan, en bleef erg kalm. :shocked: als ik daar had gestaan was ik van dat hele terrein afgerent.

Het was een mooie show met mooie afwisselingen.En een super goeie finale Mooi weer die Concussions Wat knallen die dingen lekker! Volgend jaar ben ik er zeker weer bij

en ik heb nog wat foto,s van de opbouw.:D
op de foto(2de) kan je de buisjes ook wel zien van de Concussions,wat een geweldige dingen.
de salute mines trouwens ook,voor de eerste keer gezien maar top hoor.

dsc00034__800x600__218.jpg

dsc00033__800x600__103.jpg

dsc00032__800x600__685.jpg

dsc00030__800x600__149.jpg

dsc00029__800x600__675.jpg

dsc00009.jpg

dsc00002__800x600__140.jpg

(met dank aan Frits/Dreamfireworks voor de gastvrijheid)
tot de volgende keer :bye:

Laatst bewerkt:
ik ben trouwens benieuwd naar was er preces is geschoten, niet echt de hoeveelheid oid hoor, maar puur naar de producten van het comsumentenvuurwerk :D
Zaten erg mooie producten bij! :D

btw oerendhard: zie ik daar nou op de eerste foto's producten van bonfire staan?

Hmm, het waren dus salute mines??
Hoe dan ook.. ze waren errug vetjes :D
De concussions trouwens ook hehe.

Ik stond ook op de linkerbult.
Volgend jaar maar iets eerder verzamelen haha.
6packje mee, dan houden we het wel wat langer vol :wink:

lijkt me een goed idee, ik stond er ook wel, alleen heb ik niemand gezien btw...
Maar dan neem ik wel een paar blokjes baco ofzo mee :D Bier is niet echt voor mij weggelegd.

Back
Bovenaan