Enkhuizer (11) raakt Pools vuurwerk kwijt

moontan

VWC lid
Enkhuizer (11) raakt Pools vuurwerk kwijt

Een 11-jarige jongen uit Enkhuizen heeft vrijdagochtend zijn illegale Poolse vuurwerk moeten inleveren.

Eerder op de ochtend had de politie een 14-jarige jongen uit Egmond-Binnen aangehouden wegens het bezit van illegaal vuurwerk. Zijn naam was naar voren gekomen in een grootschalig onderzoek naar de handel in vuurwerk vanuit Polen. De verdachte zou in Polen 21 dozen zwaar vuurwerk hebben besteld.

In hetzelfde onderzoek kwam ook de naam naar voren van de 11-jarige Enkhuizer, die ook in Polen zijn vuurwerk had aangeschaft, onder andere nitraten en lawinepijlen. Beide partijen werden in beslag genomen.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/...ece/Enkhuizer-(11)-raakt-Pools-vuurwerk-kwijt

Van die jonge gastjes met cobra's en lawinepijlen. Net zo gevaarlijk als jonge terroristen met een Ak47.

Echt niet normaal.

Hier heeft een jongetje een noodsignaal vuurpijl in een huis geschoten, 4 meter langs ons heen. Heel erg gevaarlijk die jonge kinderen met dat zware spul.
Goed dat ze dat spul in beslag nemen.

Laatst bewerkt:
niet meer normaal maar wees eerlijk staken jullie op die leeftijd geen vuurwerk af ik denk als wij nu die leef tijd hadden en we konden ok aan dat vuurwerk komen deden we het zelf ok ik altans wel

Ben zelf ook nog -16 maar kan prima met dat spul omgaan, het is echt niet altijd zo dat jongeren er niet goed mee om kunnen gaan!

Maar het is toch wel van de zotte dat er kereltjes van 11 en 14 aan handel doen. Hij had 21 dozen illegaal vuurwerk gekocht in polen. Tsja. beetje subjectief (waren het 21 pakjes nitraten of 21 kartons) maar dan nog!

Belachelijk.

Je wilt niet weten hoeveel van deze gastjes ik voorbij heb zien komen in mijn leven, er gebeurt veel meer in nederland dan mensen denken. Spijtig.

Maar het is toch wel van de zotte dat er kereltjes van 11 en 14 aan handel doen. Hij had 21 dozen illegaal vuurwerk gekocht in polen. Tsja. beetje subjectief (waren het 21 pakjes nitraten of 21 kartons) maar dan nog!

Belachelijk.

Dit is gewoon slim handelen van de ouder(s), gewoon op naam van je zoon zetten.

Dit is gewoon slim handelen van de ouder(s), gewoon op naam van je zoon zetten.

Huh, daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht.
Aan de ene kant is dat super slim, maar aan de andere kant kan je het leven van je zoontje ook wel verpesten. Ik snap dus niet dat dit in je op kan komen als ouderzijnde.

11 vindt ik nog wat jong voor illegaal vuurwerk.Of er zou toezicht van ouders bij moeten zijn.
Ik ben zelf 14 en die leeftijd is zeker wel oke. Zolang je maar normaal met vuurwerk doet. En als je niet richting mensen gooit of dingen vernielt maakt het niet uit! :)
Er zijn genoeg mensen van 18 die ook dingen slopen dus leeftijd maakt geen verschil!

Beste Vuurwerkfreakk ik wil graag geloven dat je goed met vuurwerk omgaat hoor. Maar met het internet kan wel iets beter; beter post je gewoon niet dat je illegaal vuurwerk hebt. Je moet het zelf weten hoor, maar kijk niet raar op als de blauwe vrienden eens langs komen.. :wink: *Gewoon waarschuwing, niet bot bedoeld.*

On:

11 Jaar.. waar gaat 't heen?

Naar mijn mening zijn er veel 11 jarigen die beter met illegaal vuurwerk om kunnen gaan dan die hangjongeren, voorbeeld: hebben jullie ooit gehoord dat een 11 jarige een prullenbak heeft opgeblazen? (ik niet hoor)
Vind het trouwens wel niet normaal dat de ouders illegaal vuurwerk toestaan voor zo'n kind, want als het misgaat...

Naar mijn mening zijn er veel 11 jarigen die beter met illegaal vuurwerk om kunnen gaan dan die hangjongeren, voorbeeld: hebben jullie ooit gehoord dat een 11 jarige een prullenbak heeft opgeblazen? (ik niet hoor)
Vind het trouwens wel niet normaal dat de ouders illegaal vuurwerk toestaan voor zo'n kind, want als het misgaat...

Wat dacht je van het feit dat 11 jarige over het algemeen geen illegaal vuurwerk hebben...

Back
Bovenaan