Els Focs de Blanes 2009

Krijg nou wat,

Ik zit van 18 juli tm 18 augustus 50km boven Blanes, dus ben hier zeker een paar avonden bij! :D

Als ik een advies mag geven, neem ruim de tijd voor je reis ook al is het maar 50 km. Tijdens dit evenement is het zeer lastig Blanes per auto te bereiken en parkeren is minimaal zo lastig.

De affiche van dit festival:

cartel_fuegos_Blanes_2009.png

http://www.startecnia.com/agenda/pyro_agenda.htm

Ik ga morgenochtend vroeg naar Spanje toe, ben de hele week bij Els Focs de Blanes te vinden, hoop elke avond de shows mee te kunnen maken. Zal hierbij ook foto's maken.

Ik heb alleen tot 18 augustus geen computer.

Internationaal vuurwerk wedstrijd in Blanes

BLANES - Tussen 22 en 27 juli kunnen alle vuurwerk liefhebbers en toeristen die in de badplaats Blanes verblijven genieten van de Internationale vuurwerk wedstrijden die daar gehouden zullen worden. Deze wedstrijd is een van de oudste van Spanje en werd al georganiseerd in het jaar 1906. De wedstrijd in zijn huidige vorm is in 1970 begonnen en sindsdien erg belangrijk in de vuurwerk wereld. De vuurwerk wedstrijd valt samen met de lokale feesten van Santa Anna.

Tijdens de wedstrijden worden zo’n 150.000 bezoekers verwacht die van ruim 4.000 kilo vuurwerk kunnen genieten. Op zaterdag en zondag echter worden er meer dan 450.000 vuurwerk genieters verwacht en de straten van de badplaats zullen dan overvol zijn. Het vuurwerk wordt vanaf een platform in het water afgeschoten en gecontroleerd vanaf het strand.

Bron: El Periodico

Detmer (De Pyromaniac) van ons zit op het moment in Blanes. Hij heeft eerst Tarragona mee gepakt en nu dus dit festival. Einde van de maand is hij weer terug en we zullen dan de films online zetten. Als niemand van jullie de films heeft dan zal ik ze hier ter zijner tijd plaatsen.

Mijn favoriet om dit festival te winnen zijn de Italianen Martarello maar ik ben ook erg benieuwd wat Pyro FX gaat doen. Die heb ik nog nooit gezien.

Overigens vind ik het programma dit jaar niet echt sterk :sad:

Zit hier met Vwws! in Lloret te chillen, maar is toch even leuk om te gaan kijken, al moeten we er een nachtje stappen voor laten:angry: Weet iemand hoelaat het begint vanavond en morgen in Blanes?

Alvast bedankt!

De eerst foto's van Els Focs de Blanes zijn binnen. Crew member Detmer (De Pyromaniac) viert er zijn vakantie en is elke dag aanwezig om foto's te maken van de opbouw en 's avonds filmt hij de shows.

De eerste opbouw foto's zijn van Pirotecnia Valenciana

DSC_1204.jpg

DSC_1202.jpg

DSC_1199.jpg

DSC_1197.jpg

DSC_1195.jpg

DSC_1190.jpg

DSC_1189.jpg

DSC_1188.jpg

DSC_1187.jpg

DSC_1177.jpg

DSC_1184.jpg

DSC_1172.jpg

DSC_11571.jpg

DSC_11561.jpg

Detmer heeft ons net de tweede serie opbouw foto's aangeleverd. Deze zijn van Martarello uit Italie. Martarello schiet met de buizen van Valenciana dus de boel kan er hetzelfde uitzien.

DSC_1282.jpg

DSC_1281.jpg

DSC_1280.jpg

DSC_12791.jpg

DSC_1278.jpg

DSC_12761.jpg

DSC_12741.jpg

DSC_12582.jpg

DSC_12561.jpg

DSC_1235.jpg

DSC_1229.jpg

Los Fuegos de Blanes 2009 montaje Pirotecnia Valenciana
XXXIX Concurso Internacional de fuegos de artificio de la Costa Brava, Trofeo Vila de Blanes. Montaje de la Pirotecnia Valenciana. 22 de Julio 2009
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Los Fuegos de Blanes 2009. Pirotecnia Valenciana
by BlanesOnTour
XXXIX Concurso Internacional de Fuegos de Artificio de la Costa Brava. Trofeo Vila de Blanes
. Disparo del 21 de Julio con la Pirotecnia Valenciana de Llanera de Ranes ( Valencia )
International Festival Fireworks Blanes 2009.
Els Focs de Blanes startecnia.com

Video:
http://www.vimeo.com/5747393

Laatst bewerkt:
Los Fuegos de Blanes 2009. Pirotecnia Martarello
by BlanesOnTour
XXXIX Concurso Internacional de Fuegos de Artificio de la Costa Brava. Trofeo Vila de Blanes. Disparo del 22 de Julio con la Pirotecnia Martarello de Italia.
International Festival Fireworks Blanes 2009.

Video:
http://www.vimeo.com/5753003

Ik was er ook afgelopen woensdag bij! Helaas geen foto's kunnen maken op het terrein zelf, wel van het terrein. Ik heb alleen de eerste show kunnen meemaken aangezien je ook moet rekening houden met andere vakantiegangers :P

De eerste show was iig GEWELDIG, met meerdere watershells en meerslagbommen.

Achja, de filmpjes komen vast wel op internet en dan zullen jullie ook genieten.

Ik vond het iig kapot! gaaf :P

Laatst bewerkt:
Els Focs de Blanes 2009 montaje Pirotecnia Portugues
XXXIX Concurso Internacional de Fuegos de Artificio de la Costa Brava. Trofeo Vila de Blanes. 25 de Julio del 2009, montaje de la Pirotecnia Portugues ( Valencia ) Blanes

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Back
Bovenaan