Elk jaar weer 150.000 gewonden door honden. Is een hond nog wel verantwoord?

De cijfers van alcohol en roken zijn echt duizelingwekkend, roken gaat eraan maar alcohol ook hoor let maar zelfde als bij vuurwerk alleen zal dat iets minder snel gaan.

Niet alleen gewonden en doden door alcohol maar de belasting op politie, artsen, brandweer en allerlei andere hulpdiensten is ongekend groot, en eigenlijk volledig onacceptabel, waar zijn de Fabers van de alcohol vraag ik me af, waarom is het geen gesprek aan elke talkshowtafel ;-)

Uitstekend artikel dit, mensen moeten hun ogen eens open doen. Ik ben overigens niet tegen honden, wel tegen vechtrassen. Maar denk dat artikel meer bedoeld is om aan te geven hoe stompzinnig een verbod is

Ik mis ook nog wintersport cijfers

- maxipijl
- banger baby rocket
- babyfluit pijl
- 3 whistling moontraveler & crackling
- mega moon traveler
- micro rockets
- baby 3up rocket
- moontraveler with report
- whistling rocket

20200201_105127.jpg

Interessante discussie.
Momenteel zijn er een aantal artsen die zonnebanken willen verbieden ivm de grote toename (140.000 mensen!!!) met huidkanker het afgelopen jaar.
Laat ik vooropstellen dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen daden maar is het niet bizar dat roken bijvoorbeeld niet eerder verboden is geworden als het gedeeltelijke vuurwerkverbod?
Bedoel van roken is bekend dat het de kans op (oa) longkanker ed vergroot, kosten voor de zorg ed daargelaten.
Maar dan kom je op hetzelfde probleem als met het vuurwerkverbod, bij de buurlanden is wederom alles te verkrijgen......

Ik heb niet specifiek iets tegen honden, maar afgelopen avond was er een item op tv over reeen die aangevallen door die lieve huisdieren. Half aangevreten of tot de dood aan toe. Ik zei aan de eettafel nog.... “als dit uitgezonden wordt wat dichter op oudjaar dan zijn die verminkingen veroorzaakt door vuurwerk”. Nu zie je dat die lieve hondjes tot meer in staat zijn. En ja de “dat doet ie normaal nooit”, “nee die van mij is lief” kwamen weer uit de mouw.

Back
Bovenaan