Eis cel voor dik 100 kilo illegaal vuurwerk in schuurtje

ylke

VWC lid
ZETTEN - Tegen een 29-jarige man uit Zetten is donderdagochtend vijftien maanden cel geëist voor het in bezit hebben van illegaal vuurwerk en het plegen van verzet tegen de politie. De man zou 109 kilo vuurwerk hebben opgeslagen in zijn schuurtje aan de Bernadottestraat in Zetten.

Volgens de officier van justitie heeft hij daarmee voor een gevaarlijke situatie gezorgd.

Daarom is het verzet dat de verdachte op oudjaarsdag 2011 pleegde tegen zijn aanhouding volgens de aanklager bijzaak. Volgens de richtlijnen moest de officier voor de hoeveelheid en de zwaarte van het vuurwerk vijftien maanden eisen. Gezien de achtergrond van de verdachte kwam hij uit op vijftien maanden, waarvan vijf voorwaardelijk met een proeftijd van een jaar.

Bron

15 maanden cel?
Vind ik nog al veel..
oke het is verboden en het vuurwerk zal best zwaar zijn geweest..
maar 109kg vind ik niet echt heel erg veel..
Op 31 dec heb ik ook zeker 100kg (wel consumenten vuurwerk) in huis.
Dat heb ik dan omdat ik er een shoow van maak..
Dus als de popo's dan op bezoek komen ben ik dan ook de L.U.L?
want ik heb het meeste dan doorlont.. ojah dat is in NL zelf bouw:bonk:.
Krijg ik dan ook 15 maande cel?

Nee de hand langer van Benno L die mee heeft geholpen met het filmen en misbruiken van kindertjes .. zoon mongool komt er van af met 6 jaar..
die mongool hadden ze pas moeten straffen..

aah je snapt me punt.

Een doorsnee overvaller, veel pleger, inbreker, komt zelfs met minder weg dan 15 maanden.
ja en dat is dus minder erg dan wat vuurwerk opslaan..
Raar land!

zo genoeg opgefokt:wink: en nu vrolijk weer verder met de dag:D
o

Er wordt niet gesproken over de aard van het vuurwerk. Zo vind ik 109kg aan Cobra's een heel ander verhaal dan 109kg aan Belgisch/Nederlands/Duits consumentenvuurwerk. Ik ga uit van de laatste categorie, omdat het anders beslist genoemd zou zijn in het nieuwsbericht.

15 maanden brommen (10 effectief) vind ik buitensporig hoog voor hetgeen deze meneer ten laste wordt gelegd. Vermoedelijk heerste er een verhoogde "Enschede-sfeer" in het beoordelen van deze zaak. Ik vind het zorgelijk dat vrouwe Justitia zich lijkt te laten leiden door populaire stellingnames in plaats van feitelijke (objectieve) beoordeling.

Overigens breek ik absoluut geen lans voor iemand die met het verkeerde, teveel of te zwaar vuurwerk wordt aangehouden. Zo iemand kent de risico's en is kennelijk bereid dit te accepteren. Het gaat mij vooral om het principe en de manier waarop een strafbaar feit, zoals verankerd in onze grondwet, objectief zou moeten worden behandeld.

Cameo

Vergeet niet dat er in de laatste zinnen staat ....... gezien de achtergrond van de verdachte!!!
Waarschijnlijk iemand die toch al in de kijker van justitie stond en dit een mooie manier voor hun was om diegene op te sluiten.

Het lijkt me toch sterk dat ze iemand met een normale baan en een normaal gezinsleven naar de ***** helpen om een paar kartonnen belgisch consumentenvuurwerk.

Goedkoop scoren is nu eenmaal makkelijker dan daadwerkelijke criminelen achter de tralies krijgen.

De mensen die zogenaamde "criminelen" acher de tralies willen zetten zijn zelf crimineel , of ze hebben niet eens door dat ze dat zelf zijn. Het gaat allemaal om lucht.. Iedereen word onwijs misleid.
Het is zo zielig eigenlijk :(

Waar gaat het heen met dit land.
Een vuurwerkliefhebber(met wat voor vuurwerk dan ook)word hier als grotere crimineel bestraft/behandeld dan een doorsnee moordenaar/kinder misbruiker.

Het moet niet veel gekker worden!!!

Wat me opvalt is dat we allemaal heel hard roepen dat de straffen zwaarder moeten maar als het te dicht bij onze individuele persoonlijke interesse komt het allemaal alweer te zwaar zou zijn.

We weten niet wat die man in zijn schuurtje had liggen zoals Cameo al aangeeft maar we hebben wel allemaal ons oordeel al klaar. Ik zou er niet aan moeten denken dat iemand voor een dikke 100 kilo aan massa explosief spul in zijn schuurtje in de buurt zou hebben. Natuurlijk zou het ook kunnen gaan om wat minder zwaar vuurwerk maar dan zou deze straf denk ik niet zomaar tot stand komen. En buiten dat heeft deze persoon al een achtergrond. Wie weet had hij al ergens voorwaardelijk voor of dergelijk.
Je weet het natuurlijk maar nooit met de media.

Back
Bovenaan