Einde van producten in kooi.

Nice! Goed nieuws zo voor het weekend! Hopelijk mogen restvoorraden in een kooitje ook nog uitgeleverd worden. Ik blijf duimen draaien.

Ik zie veel enthousiaste reacties en felicitaties en dat mag natuurlijk. Maar lees de reactie van HVLV met de aanvullende info a.u.b. nog een keer goed: https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/einde-van-producten-in-kooi.1799393/page-36#post-1901398

Op dit moment weten we eigenlijk niet veel meer dan dat we gisteren al wisten, alleen dat het nu mogelijk nóg langer duurt voordat we echt duidelijkheid krijgen vanwege de testen in "het najaar". In theorie kan dat dus betekenen dat 1 oktober vandaag eind november (of zelfs nog later) is geworden voordat we duidelijkheid krijgen. En het kooiverbod blijft staan.

Dat duurt importeurs en winkeliers veel te lang en dan zullen meerdere bedrijven in de branche geen risico's willen nemen met artikelen waar deze effecten in zitten. Want als het verbod er dan alsnog komt en je hebt die artikelen wel gewoon laten komen, blijf je ermee zitten. Het is dan niet meer dan logisch dat die artikelen afbesteld blijven in China en dus niet geleverd gaan worden. Ongetwijfeld zijn sommige artikelen al binnen of onderweg en dat zou helemaal balen zijn voor de importeurs waarvoor dat geldt.

Een andere weg is de juridische weg om sneller duidelijkheid te krijgen. Ik ben benieuwd wat de volgende stap gaat worden en wat daar dan uit gaat komen.

Ik zie veel enthousiaste reacties en felicitaties en dat mag natuurlijk. Maar lees de reactie van HVLV met de aanvullende info a.u.b. nog een keer goed: https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/einde-van-producten-in-kooi.1799393/page-36#post-1901398

Op dit moment weten we eigenlijk niet veel meer dan dat we gisteren al wisten, alleen dat het nu mogelijk nóg langer duurt voordat we echt duidelijkheid krijgen vanwege de testen in "het najaar". In theorie kan dat dus betekenen dat 1 oktober vandaag eind november (of zelfs nog later) is geworden voordat we duidelijkheid krijgen. En het kooiverbod blijft staan.

Dat duurt importeurs en winkeliers veel te lang en dan zullen meerdere bedrijven in de branche geen risico's willen nemen met artikelen waar deze effecten in zitten. Want als het verbod er dan alsnog komt en je hebt die artikelen wel gewoon laten komen, blijf je ermee zitten. Het is dan niet meer dan logisch dat die artikelen afbesteld blijven in China en dus niet geleverd gaan worden. Ongetwijfeld zijn sommige artikelen al binnen of onderweg en dat zou helemaal balen zijn voor de importeurs waarvoor dat geldt.

Een andere weg is de juridische weg om sneller duidelijkheid te krijgen. Ik ben benieuwd wat de volgende stap gaat worden en wat daar dan uit gaat komen.
Dank voor je opbeurende woorden Erwin 🙏

Dit is niet helemaal waar. We weten wel degelijk meer dan gisteren. Via de landsadvocaat is ons een niet openbaar stuk toegezonden, waarin alle voorgenomen wetswijzigingen betreft whirl en fluit zijn geschrapt.

Dit is niet helemaal waar. We weten wel degelijk meer dan gisteren. Via de landsadvocaat is ons een niet openbaar stuk toegezonden, waarin alle voorgenomen wetswijzigingen betreft whirl en fluit zijn geschrapt.
En dat is natuurlijk inderdaad goed nieuws. Maar het gevaar zit 'm vooral in de door jullie aangegeven extra info m.b.t. o.a. testen in het najaar en de mogelijke gevolgen daarvan.

Ik kreeg al meerdere berichten in de mailbox met vragen over wanneer wij open gaan en of we dan ook meteen starten met de verkoop van de fluit- en swirl-artikelen (en zelfs kooi-artikelen) na het geweldige nieuws van vandaag hier op het Forum.

Ik probeerde daarom vooral aan te geven dat er een nuance in zit en eerst alle details goed bestudeerd moeten worden voordat we echt zekerheid hebben. Jullie hebben dat prima verwoord in jullie eerdere reacties, vandaar mijn oproep aan een ieder om dat nog een keer goed te lezen.

Dus absoluut eens, er is zeker wat gewonnen. Maar we zijn er nog niet zoals jullie ook al aangaven.

Zolang ze maar goede en juiste testen uitvoeren. Dus die artikelen zonder dat ze in kooi zitten (wat in het originele onderzoek funest zou zijn EN kooi EN fluit/whirlkruit). Gezien de kooi verboden is, moeten ze niet het oude onderzoek opnieuw gaan doen.

Joh, hou rekening met het slechtste: verbod op vuurwerk afsteken vanaf 2026/2027. Tot die tijd leven zoals je nog nooit geleeft hebt.
Dat deed ik al, heel vwc los gister na goede nieuws dus toch even een kleie domper 😅

Dat verbod volgend jaar ga ik al.vanuit , doe alsof dit laatste jaar is volgas

Bijlagen

• Screenshot_20250906_092800_Chrome.jpg
    Screenshot_20250906_092800_Chrome.jpg
    459,1 KB · Weergaven: 25
De uitspraak over de aangekondigde hertesten klinkt “leest” meer als een slechte verliezer reactie..

Als er een nieuwe test wordt uitgevoerd met betrekking tot de fluit/whirl artikelen ZONDER kooi verpakking dan heeft deze eventuele negatieve uitkomst ook gevolgen voor het vuurwerk in de rest van Europa..

Zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk in zo’n kort tijdsbestek..

En daarbij komt wat ik al eerder zei.. moeten ze wel artikelen hebben om te testen… die bal ligt bij de importeurs of ze die nog beschikbaar hebben in NL… ik denk het niet ;)

De uitspraak over de aangekondigde hertesten klinkt “leest” meer als een slechte verliezer reactie..

Als er een nieuwe test wordt uitgevoerd met betrekking tot de fluit/whirl artikelen ZONDER kooi verpakking dan heeft deze eventuele negatieve uitkomst ook gevolgen voor het vuurwerk in de rest van Europa..

Zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk in zo’n kort tijdsbestek..

En daarbij komt wat ik al eerder zei.. moeten ze wel artikelen hebben om te testen… die bal ligt bij de importeurs of ze die nog beschikbaar hebben in NL… ik denk het niet ;)
Normaal gesproken zou testen van deze artikelen ZONDER gaas geen massaexplosieve (1.1) reactie mogen opleveren inderdaad.

• Like
Waarderingen: GMP
Back
Bovenaan