Eind dit jaar vuurwerk te koop

moontan

VWC lid
Eind dit jaar vuurwerk te koop

woensdag 16 juni 2010 (Belgie)

500_0_KEEP_RATIO_SCALE_CENTER_FFFFFF.jpg

Sijsele - Het schepencollege van Damme gaat akkoord dat winkelketen Lidl in haar vestiging in Sijsele vuurwerk verkoopt aan particulieren naar aanleiding van eindejaar.

Vuurwerk gaat ook dit jaar vlotjes over de toonbank
De winkelketen had daarvoor een aanvraag ingediend. Er zal niet meer dan 25 kilogram springstof worden opgeslagen. De toestemming van het schepencollege is onder voorbehoud van het verkrijgen van een positief brandpreventieverslag. Het vuurwerk moet bovendien worden opgeslagen in een kast in een brandwerend omsloten ruimte.

http://focus-wtv.rnews.be/nl/regio/...ar-vuurwerk-te-koop/article-1194756101276.htm

Kijk eens aan ; na Polen, Duitsland volgt nu ook Belgie met de verkoop van vuurwerk in de supermarkten.
Dat is goed nieuws alhoewel ik betwijfel of Nederland hierin ooit zal volgen :rolleyes:

Kijk eens aan ; na Polen, Duitsland volgt nu ook Belgie met de verkoop van vuurwerk in de supermarkten.
Dat is goed nieuws alhoewel ik betwijfel of Nederland hierin ooit zal volgen :rolleyes:

We kunnen alleen maar er op hopen.:D
Laten we eerst maar wachten welke regering we daadwerkelijk krijgen.

het is niet écht in de supermarkt Torr. Het is niet zoals in Duitsland dat je gewoon met je karretje langs de schappen kunt om het vuurwerk in je karretje te laden. Het is gewoon zoals in alle andere vuurwerkwinkels in Belgie, bestellen aan een toonbank of bij een medewerker je lijstje in leveren. En hun lopen naar de bunker\kast om het vuurwerk te halen.

Dat zal ongetwijfeld met de veiligheid en opslag te maken hebben natuurlijk. Al snap ik dat dan ook weer niet geheel, want als het een goedlopend verkooppunt is dan rijden er toch ook steeds weer wagens in de rondte met een hoeveelheid artikelen om bij te vullen, en dat is dan weer wel veilig?!

Maar misschien moeten we dit wel gewoon zien als werkverschaffing...

het is niet écht in de supermarkt Torr. Het is niet zoals in Duitsland dat je gewoon met je karretje langs de schappen kunt om het vuurwerk in je karretje te laden. Het is gewoon zoals in alle andere vuurwerkwinkels in Belgie, bestellen aan een toonbank of bij een medewerker je lijstje in leveren. En hun lopen naar de bunker\kast om het vuurwerk te halen.

Aha okay Jack, dat schept in ieder geval een hoop duidelijkheid. Vond het ook al een opzienbarend bericht omdat aan de ene kant ook in Belgie de verkoop van vuurwerk iets strakker wordt aangetrokken en dan aan de andere kant een eventuele vrije losse verkoop in de schappen van een supermarkt.

Vraag me altijd af wat het nut nou precies is van 'maar' 25 kilogram?

25 kilogram, is de wettelijke hoeveelheid die standaard een winkel kan aanvragen. Wil je meer dan komen er allerlei vergunningen, en bij nog meer komt Dienstspringstoffen en dergelijke ook nog eens om de hoek kijken. Met die 25kg wordt de vergunning op gemeentelijk nivo verstrekt.

Dus als ik een keer bij de lidl ga shoppen moeten ze meteen weer opnieuw bevoorraad worden?
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, 25 kg sas is niet veel.

Ik weet niet of jullie het weten maar de Aldi in NL heeft ook vuurwerk verkocht vroeger. Daar haalden we altijd een siervuurwerkpakket voor ik dacht 12,95 of 25 gulden. Dit is al zeker 14 jaar geleden.

Ik weet niet of jullie het weten maar de Aldi in NL heeft ook vuurwerk verkocht vroeger. Daar haalden we altijd een siervuurwerkpakket voor ik dacht 12,95 of 25 gulden. Dit is al zeker 14 jaar geleden.

Nee dat wist ik niet, ik heb al op internet lopen struinen maar kan er ook niets over vinden. Wel bizar dan dat ik dat nooit heb geweten, je hebt er zeker geen link van of foto materiaal ? :rolleyes:

Dat gaan we na vragen aan de godfather Moontan :D

Oeff, heb lang moeten nadenken, maar Aldi vuurwerk verkoop?
Ik kan mij het echt niet herrinneren en wat vuurwerk betreft heb ik een uitstekend geheugen :p
Voorzover ik weet heeft er in Nederland nog nooit een supermarkt vuurwerk verkocht.
Van Halfords speciaalzaken is het wel bekend dat ze pakketten verkochten.

Wie biedt er meer? :p

Ik kan mij het echt niet herrinneren en wat vuurwerk betreft heb ik een uitstekend geheugen :p
Voorzover ik weet heeft er in Nederland nog nooit een supermarkt vuurwerk verkocht.

Halfords, Intratuin, boerenbond maar geen supermarktketen.
Gr Wim

Gelukkig, ik wil deze heren bedanken met het feit dat mijn gedachten dat ik aan een lichte vorm van dementie lijd weer naar het rijk der fabelen kan worden gewezen.:p

Het zal net zo gaan als in Duitsland, per container zit er niet meer dan 25 kilo kruit.
Dit zijn heel veel artikelen!!!. per keer wordt er een container de winkel in geduwd en de gekke Hollanders duiken er op. Binnen twee minuten is een container leeg en komt de volgende. Volgens mij staan er ergens op Vuurwerkmuseum prachtige fotos van de voorraad achter hekken op de parkeerplaats en de chaos in de winkels.

Volgens mij gemaakt door Oerend.

De Aldi in NL heeft in het verleden inderdaad vuurwerk verkocht, dit ging om enkele pijlenpakketten en een soort meterpakket. De pijlen zagen er echt op z'n duits uit: groot van uiterlijk en ieniemienie qua effect.
Toevallig weet ik dit nog, omdat een zus van mij in die tijd bij de aldi werkte en op de 31ste altijd thuis kwam met het overschot. Ik heb bij de Aldi dan ook in het verleden mijn eerste vuurwerk gekocht van mijn zuurverdiende folderloop geld.

De Aldi in NL heeft in het verleden inderdaad vuurwerk verkocht, dit ging om enkele pijlenpakketten en een soort meterpakket. De pijlen zagen er echt op z'n duits uit: groot van uiterlijk en ieniemienie qua effect.
Toevallig weet ik dit nog, omdat een zus van mij in die tijd bij de aldi werkte en op de 31ste altijd thuis kwam met het overschot. Ik heb bij de Aldi dan ook in het verleden mijn eerste vuurwerk gekocht van mijn zuurverdiende folderloop geld.

ook verkochten ze vroeger bij de Lidl nog vuurwerk in NL:)

Aldi werkt nu met Weco en Nico

Back
Bovenaan