Eigenaar bijtende hond aangehouden

moontan

VWC lid
Eigenaar bijtende hond aangehouden

HARDERWIJK - Een 51-jarige man uit Harderwijk is aangehouden omdat hij een jongen zou hebben mishandeld tijdens de oudejaarsnacht. De man liet rond twee uur zijn hond uit op de Veldkamp.

Hij kreeg ruzie met een groepje jongeren over het afsteken van vuurwerk, waarbij de hond een van de jongens in zijn been beet. Het 14-jarige slachtoffer werd naar het ziekenhuis gebracht, voor het verzorgen van zijn verwondingen. Agenten hielden de eigenaar van de hond dinsdag aan. Hij is op het bureau verhoord en daarna op vrije voeten gesteld.

http://www.destentor.nl/regio/veluwewest/6082682/Eigenaar-bijtende-hond-aangehouden.ece

hoezo afmaken dat beest?

als men vuurwerk gooit naar de hond en hond kan er niet tegen logisch die aanvalt?

vindt namelijk kort door de bocht om gelijk te zeggen afmaken de hond...
we maken mensen toch ook niet af als iemand een ander compleet aftuig en naar ziekenhuis moet? :wink:

hoezo afmaken dat beest?

als men vuurwerk gooit naar de hond en hond kan er niet tegen logisch die aanvalt?

vindt namelijk kort door de bocht om gelijk te zeggen afmaken de hond...
we maken mensen toch ook niet af als iemand een ander compleet aftuig en naar ziekenhuis moet? :wink:

Haha oke stond er niet bij dat het daadwerkelijk naar de hond werd gegooid?

Waaruit ik opmaak dat die kerel ze hond op de kinderen af heeft gestuurd.

Als het mijn kind had geweest..

Mensen gaan naar de gevangenis ;) Heropvoeding...

Op oud en nieuw hadden wij ook zon judas die ging met zijn hond naast me gabber staan die ene pot an wou steken, wij hebben respectvol 3 minuten gehurkt gewacht, kerel bleef heel irritant staan en provoceren, waarop de pot natuurlijk gewoon de lucht in ging en de man moest wegrennen met zijn hondje, wat ik overigens een ***streek vind van die kerel, je hondje gebruiken om het ons af te dwingen, als je een echte kerel bent zeg of doe je er zelf wat aan...

En natuurlijk de benadering kan heel veel schelen, als iemand al meteen aggro gaat doen, kan je dat terug verwachten, aktie is reactie?

Dat is vaak waar alles de fout in gaat, mensen wachten met aanspreken tot ze koken, terwijl het met een gewoon gesprekje opgelost kan worden door een stukje te verplaatsen of wat dan ook.

Situaties! :)

Laatst bewerkt:
Klopt Pyromaniac. Er is veel te weinig informatie voor zo'n conclusie. Het baasje van de hond kan bijvoorbeeld de hond hebben aangezet om te gaan bijten. Honden zijn doorgaans erg trouw aan hun baasje en doen in zo'n geval al snel wat het baasje zegt. Het vuurwerk kan een extra stressfactor voor de hond zijn geweest.

Nee, ik vind dat in eerste instantie het baasje van de hond hierop aangesproken moet worden en dat is ook gedaan door politie. Dat de jongens om 2 uur nog stonden af te steken is natuurlijk geen reden voor geweld. Vraag me ook af of deze hond was aangelijnd. of is de Veldkamp een soort honden uitlaatplaats waar ze los mogen lopen?

Cameo

Wat dus zeker niet gewenst is? Wat de situatie ook is ... de baas werd niet met het leven bedreigd... door gassies van 14?

Niet de eerste keer dat honden mensen zomaar aanvallen of wat dan ook, zelf bijna ervaringen met een duitse herder tot ik de baas vertelde als zij haar hond niet bij mijn been weg zou halen ik ze kop eraf zou snijden... waarom werd ik aangevallen? Omdat ik goedenmiddag zei terwijl ik langsliep..........

Vandaar niets verbaasd me tegenwoordig, al die figuren zonder zelfvertrouwen die een aggresieve hond nodig hebben om zich een man te voelen, en indruk te maken... en dan krijg je dit soort acties, losstaand van vuurwerk...

Zeg niet dat dat hier de zaak is maar je begrijpt... ik lig er niet zo wakker van...

Je weet dat mensen knallen op oud en nieuw klaar...

Laatst bewerkt:
Afmaken dat beest, als ie al mensen aanvalt, vuurwerk of niet...

niet afmaken dat beest. hij weet zich waarschijnlijk geen raad met die herrie. kan je nagaan dat een hond een gehoor systeem heeft dat 7 keer gevoeliger is dan dat van jou? kan je nagaan als er vuurwerk wordt afgestoken dat voor ons 'hard' klinkt. die hond had dat been van dat ventje d'r af moeten bijten.

als je dieren ziet; stop dan gewoon even met vuurwerk afsteken.

Haha oke stond er niet bij dat het daadwerkelijk naar de hond werd gegooid?

Waaruit ik opmaak dat die kerel ze hond op de kinderen af heeft gestuurd.

Dus hoezo afmaken dat beest?, Afmaken die kerel zul je bedoelen dus.
Die hond is slechts een middel, net als vuurwerk soms als middel word gebruikt voor vandalisme. Daar kunnen die hond en het vuurwerk niks aan doen.

Maargoed er is inderdaad niet echt bekend hoe en wat verder heeft plaatsgevonden. Als die kinderen wel gewoon opzettelijk vuurwerk naar de hond hebben gegooid en die hond viel daardoor aan is het volkomen terecht dat die jongen in het ziekenhuis ligt.

Dus hoezo afmaken dat beest?, Afmaken die kerel zul je bedoelen dus.
Die hond is slechts een middel, net als vuurwerk soms als middel word gebruikt voor vandalisme. Daar kunnen die hond en het vuurwerk niks aan doen.

Maargoed er is inderdaad niet echt bekend hoe en wat verder heeft plaatsgevonden. Als die kinderen wel gewoon opzettelijk vuurwerk naar de hond hebben gegooid en die hond viel daardoor aan is het volkomen terecht dat die jongen in het ziekenhuis ligt.

Als dat idd zo is wat mij sterk lijkt, respect voor de medemens/dieren is dan wel erg ver te zoeken, wat bij mij weer op een bepaalde doelgroep uitkomt.... wat verder geen uitleg nodig heeft denk ik, behalve dat het meestal buitenlanders zijn...

In het geval van gericht gooien had hij dan zijn kop eraf mogen bijten in mijn mening...

niet afmaken dat beest. hij weet zich waarschijnlijk geen raad met die herrie. kan je nagaan dat een hond een gehoor systeem heeft dat 7 keer gevoeliger is dan dat van jou? kan je nagaan als er vuurwerk wordt afgestoken dat voor ons 'hard' klinkt. die hond had dat been van dat ventje d'r af moeten bijten.

als je dieren ziet; stop dan gewoon even met vuurwerk afsteken.

Dan wacht je lekker tot de volgende dag? oud en nieuw is maar eens per jaar, je kan niet verwachten dat iedereen rekening ermee houd, de honden eigenaars zijn degenen die beslissen of ze naar buiten gaan of niet...

En nee, niet een 14 jarig kind verminken voor het leven, omdat honden gevoelige oortjes hebben..........

Laatst bewerkt:
ik ben van mening dat als een hond doordraait en iemand aanvalt, om wat voor reden dan ook, dat beest afgemaakt mag worden.. Dit betekend mits de hond het uit zichzelf heeft gedaan hij niet te vertrouwen is en een gevaar is. Daar komt bij dat als een hond mij zou aanvallen en ik in staat ben iets terug te doen hem kapot schop. Moet je maar eens over nadenken, als zo een beest een klein kind pakt blijft er niet veel van dat kind over..

jezus man wat *** je nou zo´n beest is de heledag mischien wel bang geweest voor vuurwerk en heeft hoofdwaarschijnlijk gewoon zijn baasje beschermd,dan ben ik van meening dat de hond gewoon goed heeft gehandeld.
en die jongeren zullen echt wel iets hebben gedaan want anders loop die man van 51 jaar wel gewoon door hoor!en een klein kind zal niet zo snel vuurwerk naar een hond gooien want een klein kind die vuurwerk afsteekt zal er vast wel een ouder in de buurt zijn.dus die hond kan er weinig aan doen vind ik

ik ben van mening dat als een hond doordraait en iemand aanvalt, om wat voor reden dan ook, dat beest afgemaakt mag worden.. Dit betekend mits de hond het uit zichzelf heeft gedaan hij niet te vertrouwen is en een gevaar is. Daar komt bij dat als een hond mij zou aanvallen en ik in staat ben iets terug te doen hem kapot schop. Moet je maar eens over nadenken, als zo een beest een klein kind pakt blijft er niet veel van dat kind over..

dan ben ik van mening dat als een mens doordraaid en iemand aanvalt om wat voor reden dan ook dan maar ook mag afgemaakt worden :bonk:

kom op.. er zijn honden bang voor vuurwerk (uiteraard zijn er ook trainingen voor om honden minder snel bang te maken voor vuurwerk) maar om dan PERSE te roepen dat een hond afgemaakt moet worden gaat bij mij er niet in!

we maken mensen ook niet af als iemand jou in elkaar timmerd en ziekenhuis in beland? :bonk:

Ach, we missen gewoon teveel info om echt te oordelen. Ik ben echter wel van mening dat deze man zijn hond beter nog even binnen had gehouden tot bijvoorbeeld half 3. Of desnoods even naar buiten voor "de behoefte" en dan weer naar binnen, maar om nu om precies twee uur een hele wandeling te gaan maken (ook al heeft hij daar alle recht toe) is op zo'n moment wel erg ongelukkig.

En als hij de hond vervolgens aangelijnd houd kan er ook niks geks gebeuren. Hoeven er ook geen kinderen gebeten of honden afgemaakt te worden.

Cameo

@pyromaniac: De meeste mensen zijn nog voor reden vatbaar en hebben een geweten. De mensen die dat niet hebben alla fritzel of dutroux mogen ze van mij ook kapot schieten.. Maar wat mijn punt is. Honden die zoiets een keer doen kunnen dat vaker gaan doen omdat ze geen uitweg meer zien en nog weten dat het de vorige keer ook werkte. Mijn oom had een grote hond. die is ook door gedraaid, verder een prima hond. de eerste keer had k ook zoiets van kan gebeuren, 2de keer zei ik laat m in slapen. m'n oom was eigenwijs en heeft nu dus na de 3de keer zijn hond laten inslapen, maar ook 3 grote littekens..

Blijkbaar is alles al gezegd en gaan we nu op elkaar lopen zeiken, lijkt mij niet de bedoeling. Posts dan ook verwijderd, houd het gewoon gezellig.

Ach, we missen gewoon teveel info om echt te oordelen. Ik ben echter wel van mening dat deze man zijn hond beter nog even binnen had gehouden tot bijvoorbeeld half 3. Of desnoods even naar buiten voor "de behoefte" en dan weer naar binnen, maar om nu om precies twee uur een hele wandeling te gaan maken (ook al heeft hij daar alle recht toe) is op zo'n moment wel erg ongelukkig.

En als hij de hond vervolgens aangelijnd houd kan er ook niks geks gebeuren. Hoeven er ook geen kinderen gebeten of honden afgemaakt te worden.

Cameo

Kijk dat bedoel ik.

Die paar uren van genieten, mag ook wel eens door de vingers gekeken worden op een paar minuten etc.

Als ik of vrienden een hond of kinderwagen oud dametje etc zien, roepen wij dat duidenlijk en luid dat iedereen moet stoppen en oppassen, het moet leuk blijven en geen direct gevaar vormen...

En zo wek je weer begrip op bij die mensen.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan