Eetgewoontes & Recepten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hoe ga jij het nieuwe jaar in? wat mag er bij jou op de tafel niet ontbreken?

Deel je eettradities met oud & nieuw, liefst met foto's en recept, zodat we van elkaar inspiratie op kunnen doen voor een nog mooiere jaarwisseling.

Oudjaarsdag is eigenlijk standaard dat er bij/met de familie biefstuk wordt gegeten. En de hele dag door oliebollen eten van een goede banketbakker (gustaaf) hier. Gruwelijk lekker zijn die.

Op nieuwjaarsdag gaan we lekker de hele familie af. Wellicht nog een overgebleven fonteintje of cat1 afsteken en 's avonds thuis lekker een huisgemaakte vissalade eten.

Het is er sinds een aantal jaar ingeslopen dat ik een pizza op de BBQ maak, maar dat mag natuurlijk allemaal niet te bijzonder zijn want dat gaat van me stooktijd af:p haha
Meestal een shoarma pizza voor ons.
81048FCE-B6E7-4599-B4A1-A4494F87340B.jpg
En de kinderen willen meestal met oud en nieuw de FrikandelSpeciaalPizza,
BEF80125-6088-4F26-8C33-A075BCC70DBE.jpg

Op Oliebollen van mijn moeder na hebben wij eigenlijk helemaal geen vaste recepten of hapjes. En word de laatste jaren met de vrienden gewoon door ieder stel 1 of 2 dingen gemaakt en dat is wat het is.

Bekijk bijlage 62340
En de kinderen willen meestal met oud en nieuw de FrikandelSpeciaalPizza,
Bekijk bijlage 62341

Dat zijn wel hele dikke brokken Shoarma. Hahaha. Wel lekker natuurlijk.

Image1_7595.png

Mijn oma maakte tot vorig jaar elk jaar Spekkedikken. Een soort kniepertjes met droge worst en spek erin. Jammie.

Meestal maak ik bladerdeeghapjes met van alles en nog wat erin. Denk aan rauwe ham, champignons, kaas, chilisaus. Lekker kanen haha.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan