Eerste keer Fallas voor Jwtjuh

Leuke foto's enzo !! :) Vooral die krantjes vind ik leuk omdat je dan het "kleine spul" ook een keer goed ziet.. leuk man om voor 100 euro allemaal soorten knallers te kunnen kopen haha :)

Ja zeker, je staat daar echt als een kind in de snoepwinkel :p
En dan moet je maar zien dat je het redelijk binnen de perken houd qua geld :D

En hierzo de allermooiste Castillo van heel Fallas 2014: de Castillo van Pirotecnia Pirofantasía! :cool:
Wát en geweldig mooie show en wat een geweldig machtige finale, bravo!

Bekijk in 1080p!

Jwtjuh :bye:

Ik ben (helaas) maar 1 keer dichtbij de Mascletà op de Plaza del Ayuntamiento geweest, gelukkig wel bij de goede Mascletà, die van Pirotecnia Pirofantasía Carlos Caballer :D
Man man man wat een geweld! :shocked:
Geen oordoppen in natuurlijk, want ja waar heb je die nou voor nodig.
Nou het was de eerste en ook gelijk de laatste keer zonder oordoppen.
Op een gegeven moment kwam er geen geluid meer binnen en waren het alleen nog mijn trommelvliezen die uit m'n oren trilden!
Maar toch heb ik er geen spijt van, nu weet ik hoe hard het is zonder oordoppen :bonk:

Hier de beelden:

Bekijk in 1080p!

Bedankt voor de mooie beelden?
Maar waarom ben je maar 1 keer op het plein geweest?

Bedankt voor de mooie beelden?
Maar waarom ben je maar 1 keer op het plein geweest?

Vrijdag 14 maart kwamen we 's middags aan in Valencia, te laat voor de mascletà.
Zaterdag 15 maart waren we wat laat, dus kwamen we niet verder dan Carrer de Moratín (zie video)
Zondag 16 maart was voor ons rustdag :)
Maandag 17 maart waren we wel behoorlijk op tijd en stonden we dus vooraan.
Dinsdag 18 maart zijn we Valencia doorgewandeld op zoek naar straatmascleta's.
Woensdag 19 maart zijn we wederom Valencia doorgewandeld op zoek naar straatmascleta's.

Volgend jaar weet ik wel dat ik voor een volledig programma ga zorgen waar de straatmascleta's ook op staan, zodat je er niet naar hoeft te zoeken. Ook wil ik vaker naar de mascletà op de Plaza del Ayuntamiento, want dat is gewoon verschrikkelijk gaaf om mee te maken! :biertje:

Geweldig man, mooie kwaliteit beeld en geluid.....al dat gedonder door de stad heen, FANTASTISCH! Op het eind is het net zwaar onweer dat losbarst met al die rookwolken, supergaaf. Als je een tijdje intensief luistert is het net een trance beat die je hoort, moet Armin van Buuren maar eens in een mix verwerken!! :):)

Ik ben (helaas) maar 1 keer dichtbij de Mascletà op de Plaza del Ayuntamiento geweest, gelukkig wel bij de goede Mascletà, die van Pirotecnia Pirofantasía Carlos Caballer :D
Man man man wat een geweld! :shocked:
Geen oordoppen in natuurlijk, want ja waar heb je die nou voor nodig.
Nou het was de eerste en ook gelijk de laatste keer zonder oordoppen.
Op een gegeven moment kwam er geen geluid meer binnen en waren het alleen nog mijn trommelvliezen die uit m'n oren trilden!
Maar toch heb ik er geen spijt van, nu weet ik hoe hard het is zonder oordoppen :bonk:

Hier de beelden:

Bekijk in 1080p!

Geweldig man, mooie kwaliteit beeld en geluid.....al dat gedonder door de stad heen, FANTASTISCH! Op het eind is het net zwaar onweer dat losbarst met al die rookwolken, supergaaf. Als je een tijdje intensief luistert is het net een trance beat die je hoort, moet Armin van Buuren maar eens in een mix verwerken!! :):)

Bedankt man! Als ik jou mooi verwoorde reactie lees krijg ik gelijk weer heimwee :yes:
Haha misschien wel een idee ja :bonk: :p

Jef staat altijd graag vooraan dus elke dag 12u present.
Dat loont ook wel, want je staat echt weg te beuken daar.

Mijn oren had ik gelukkig geen last van, wat ik wel had verwacht, want mijn linkeroor is best gevoelig voor lawaai.
Maar dit was geen lawaai natuurlijk, dit waren pyronoten :p

Jef staat altijd graag vooraan dus elke dag 12u present.
Dat loont ook wel, want je staat echt weg te beuken daar.

Mijn oren had ik gelukkig geen last van, wat ik wel had verwacht, want mijn linkeroor is best gevoelig voor lawaai.
Maar dit was geen lawaai natuurlijk, dit waren pyronoten :p

Ja dat is een keuze die je maakt. Als je 2 uur lang in de brandende zon moet staan wachten, lijkt me niet heel lekker :p
Nou hadden wij er wel een lekkere koude cerveza bij :biertje:

Hoe kan je daar geen last van hebben??! :shocked:
Ik voelde alleen nog maar m'n trommelvliezen trillen in m'n oren :bonk:

Maar wat je zegt, pyronoten, zwaar genieten gewoon :cool:

Petje op, goed insmeren, driepootje mee en ouwehoeren maar, dan zijn die 2 uur zo om.
De catering is goed geregeld daar inderdaad :biertje:

Ik weet t ook niet, zelfs die straatmascleta's geen last en daar stond ik ook telkens met mijn neus bovenop.
Ik voelde wel me kleding wapperen, dat dan weer wel.
Heerlijk gewoon, dat je de grond onder je voeten voelt trillen.
Geen idee hoe het wat meer naar achteren is maar ik zorg gewoon dat ik lekker vooraan sta :D

Petje op, goed insmeren, driepootje mee en ouwehoeren maar, dan zijn die 2 uur zo om.
De catering is goed geregeld daar inderdaad :biertje:

Ik weet t ook niet, zelfs die straatmascleta's geen last en daar stond ik ook telkens met mijn neus bovenop.
Ik voelde wel me kleding wapperen, dat dan weer wel.
Heerlijk gewoon, dat je de grond onder je voeten voelt trillen.
Geen idee hoe het wat meer naar achteren is maar ik zorg gewoon dat ik lekker vooraan sta :D

Ja misschien toch maar wel doen volgende keer ja, is toch wel echt heerlijk om vooraan te staan!
Haha, ja aan vocht geen gebrek :D

Nee straatmascleta's had ik ook geen last van, het was puur die van de Plaza del Ayuntamiento haha :p
Ja dat wappert wel ja, en de grond trillen, ja ik dacht dat dat aan mij lag maar niet dus!
Als je wat meer naar achteren staat komen de klappen ook nog wel gewoon aan, maar lang niet zo spectaculair als wanneer je vooraan staat natuurlijk, dat is gewoon heel anders.
En het maakt niet uit waar je staat, want het is overal stampesdruk en je staat gewoon tegen elkaar aangedrukt :bonk:

Langzaam maar zeker komt het einde van de films in zicht, er komen nog (al zeg ik het zelf) mooie beelden aan van o.a. de crema('s). Maar nu eerst de Nit del Foc door Vicente :)

Bekijk in 1080p!

zier er goed uit hoor!:D hoeveel showtjes zal je in totaal ong hebben gezien daar?

Thanks! In totaal:

4 Castillo's
2 avondshowtjes (van de crema op de Plaza del Ayuntamiento en van een crema infantil)
2x de Mascleta op de Plaze del Ayuntamiento
Stuk of 6 straatmascleta's waarvan we er een paar maar half gezien hebben helaas.
En natuurlijk nog diverse mascleta's door heel Valencia heen die je boven de daken uit ziet komen en nog steeds erg goed kan horen :p

We waren net te laat voor de Mascletà bij de Mercado de Colon door Pirotecnia Martí.
Toch wil ik de beelden met jullie delen van het stuk dat we wel gezien/gehoord hebben :D

Nog een Mascletà Miniatura gezien ook, in de Carrer de Ciril Amorós.
Misschien dat iemand zichzelf nog herkent op deze foto:

7bwpNtC.jpg

Hier nog een paar foto's van de Mascletà:

hyGgppY.jpg

Hele kleine tubes.

MmHskWF.jpg

De grote man, na afloop.

kvuetZE.jpg

De film:

Back
Bovenaan