Eenvandaag Opiniepanel: "Meerderheid wil vuurwerkverbod voor altijd"

Ik ben dik 20 jaar verder dan dat en dan word je wat rustiger en heb je herkend dat media en massa voor kortetermijn en waan van de dag gaan, en dat de onderstroom van gezond verstand de langetermijn basis is waardoor alles op de rails blijft, en dat dat de plek is waar werkelijk bestendige verandering te bereiken valt, wat tptb ook probeert op te dringen.

Ja, voor ons leven kan dat beteken dat je nooit weer legaal vuurwerk afsteekt. Het gaat niet enkel om ons korte leven en ons kleine egootje. Veranderingen gaan langzaam en je doet het voor je eigen en andermans ((achter)klein)kinderen.

We're just specks of sand in a sea of time, but together slowly we build mountains.

Laatst bewerkt:
We staan echt tegenover een machtig media apparaat welke een verlengstuk is geworden van linkse politiek.

Als we deze strijd winnen dan zijn het de koppige liefhebbers zoals jijzelf die dat gerealiseerd hebben.

Ik ga op het werk en in privékringen de discussie ook nooit uit de weg alleen sommige mensen zijn echt too far gone en zijn zo'n beetje verslaafd aan de verhaaltjes die in de media gebakken worden heb ik wel gemerkt.

Niet alleen met vuurwerk, maar met zo'n beetje alle politieke onderwerpen merk ik het. Hypocrisie viert hoogtij en controversie en haat verkoopt goed in de media dus ieder verhaaltje word op zo'n manier gesponnen dat er een groep is die als "dader" aangewezen kan worden. Echt objectief feiten weergeven in de media gebeurd niet meer.

Goed voorbeeld is die Rittenhouse zaak in Amerika, een jonge kerel die zijn dorp wilt beschermen tegen een groep brandstichters word aangevallen door die kerels en moet zichzelf verdedigen, vervolgens word hij in de media beticht van racisme en terrorisme terwijl zowel hij als de mensen die hem aanvielen allen blank waren. Enige reden dat de media hier wereldwijd over heeft lopen liegen is omdat dat goed was voor de kijkcijfers, en de mensen die niet verder kijken dan main stream media krijgen een totaal onrealistisch beeld van de wereld.

Ik begin al als een oude man te klinken terwijl ik nog 40 jaar moet werken tot ik met pensioen kan :p

Je kan het altijd top verwoorden, ik waardeer je heldere redenaties ook altijd erg! Dat wou ik even zeggen. En nee, ook hier zeker geen oude man, millenniumbaby ongeveer... :D

Inderdaad, ik ben ook te koppig om op te geven....en waarom zou ik ook? Er is dit jaar al veel bereikt en ik geloof niet dat het nu helemaal over is met het legale vuurwerk in Nederland. Pandemie zorgt voor een tijdelijk vuurwerkverbod, maar ook een pandemie duurt niet eeuwig.

Spijker op zijn kop kerel. Niks aan toe toe voegen, roep dat de hele tijd al.

Ik denk dat het draagvlak voor een permanent vuurwerkverbod echt significant lager is zodra deze pandemie under control is. Zodra links de eerst volgende keer weer begint onder een andere noemer ze resoluut terug worden verwezen naar hun hok. Men kijkt nu al door hun trucjes heen.
Er was vorig jaar in de politiek ook niet zoveel weerwoord als dit jaar door PVVV en BBB

Heel bijzonder dat ik geen uitnodiging voor dit onderzoek gehad heb. Ben al jaren lid van dit panel en vul regelmatig een onderzoek in. Wat zullen de criteria zijn voor zo’n uitnodiging ?

Back
Bovenaan