Een vuurwerkverbod handhaven: hoe dan?

Dat wisten wij allemaal allang natuurlijk. Jammer dat de mensen die voor een verbod zijn daar nu achter beginnen te komen.

Zegt eigenlijk best verstandige dingen in dit item. In ieder geval niet iemand met een bord voor zijn kop maar ietwat realistisch.
Hij zit NU is een keer aan de andere kant van de spiegel die den haag heet.
Vroeger deed hij hetzelfde als waar hij nu van roept: het is ongelofelijk hoe ondoordacht den haag dingen beslist maar niet aangeeft hoe het geregeld moet worden/met wie/en hoe de alternatieven zijn,als ze er al zijn.
En dat dat zo op het bord van de uitvoerende instanties word geflikkert als een ikea bouwpakket zonder handleiding.

Sorry dat ik t zeg,maar nu word er 1 wakker en gaat "lopen janken" omdat hij geen idee heeft hoe hij dit probleem moet laten aanpakken en door wie dat volgens een niet bestaand plan moet worden uitgevoerd,terwijl HIJ nu wel verantwoordelijk word gehouden als de boel faalt in ZIJN gemeente.

Ik heb het jaren geleden al is geroepen,voor den haag dingen beslist (hoe krom ook) ga zelf is de wijde wereld in,ervaar zelf of wat je roept ,omdat een ander het heeft geroepen,of dat t probleem echt exact dat (grote) probleem i.
En ga vervolgens is op de stoelen zitten van de mensen die moeten gaan zorgen dat dat door jezelf benoemde probleem opgelost word,dan pas kan je realistisch zien of er een groot probleem is en kan je pas zien hoe moeilijk het is om dat probleem zonder duidelijke handleiding op te lossen.

Maar toen ik dat riep verklaarde een hoop mensen me voor gek,en nu zie je aan b.v. die pechtold,dat hij nu exact merkt hoe t niet werkt en dat den haag daar de schuldige van is door ondoordachte dingen te roepen en te eisen,dus zo gek ben ik uiteindelijk nog niet :bonk: 😂

Hmm.. Hopelijk begrijpen jullie dat er sprake is van een uitsterfbeleid. Natuurlijk blijven we nog wel even doorknallen maar dat zal elk jaar minder worden...

Hmm.. Hopelijk begrijpen jullie dat er sprake is van een uitsterfbeleid. Natuurlijk blijven we nog wel even doorknallen maar dat zal elk jaar minder worden...
Inderdaad, een voorbeeld is het roken. Iedereen had er scheit aan en rookte gewoon op plekken waar het niet mocht. Maar langzamerhand werd dit steeds minder en nu wordt er op die plekken ook echt niet meer gerookt.

Inderdaad, een voorbeeld is het roken. Iedereen had er scheit aan en rookte gewoon op plekken waar het niet mocht. Maar langzamerhand werd dit steeds minder en nu wordt er op die plekken ook echt niet meer gerookt.
Je zou denken dat het rookverbod een vergelijkbaar voorbeeld is, maar er zijn toch grote verschillen. Als je bijvoorbeeld rookt in een horecagelegenheid of op het werk, dan is de kans groot dat je aangesproken wordt door de uitbater of je werkgever. Het gaat vaak om een plek waar je te gast bent.

Als je om 24.00 uur vuurwerk afsteekt is de kans dat buurtgenoten je daarop aanspreken veel kleiner. De straat is van iedereen en je bent vast niet de enige die op dat moment vuurwerk afsteekt, waardoor mensen gemakkelijker meedoen. Daarnaast is de kans om gepakt te worden om 24.00 uur echt te verwaarlozen. De politie heeft de priotiteiten elders liggen, ze zijn al lang blij als het niet uit de hand loopt.

Ik zie het helemaal voor me.. stel, een stad heeft 10 wijken.
Er zijn 10 dienstauto’s in die stad (wat je al bij lange na niet haalt, maar vooruit)
Men gaat stoken om 00:00. De sheriff ziet Gradje een compound aansteken en gaat een proces verbaal opstellen. De sheriff is hier een kleine 10 minuutjes mee bezig, en ondertussen hebben Manolito, Djavinho en Chrisdivano, Franske, Djanavi en Petertje ook allemaal iets aangestoken in diezelfde wijk, maar dit heeft de sheriff niet kunnen constateren. Het vuurwerk is inmiddels op en de sherrif gaat met een bekeuring van 100,- terug naar het bureau.

Wat een lachfilm gaat oud en nieuw worden

Ze zullen tijdens de jaarwisseling rond twaalven enkel achter de excessen aangaan als altijd. Zij snappen zelf ook wel dat ze het realistisch moeten houden, zij zijn niet zo gek en wereldvreemd als hun bestuur.

Waar waarschijnlijk meer op ingezet wordt, is de dagen, weken vantevoren de bekende stokers een bezoek brengen. Ze hebben wel in kaart op welke hoeken altijd veel sier wordt afgestoken, weten ook echt wel een béétje in te schatten waar buitenlands en illegaal spul tussen zit, en te grote hoeveelheden (die dus wrs gaan hamsteren). Je mag het straks niet meer in huis hebben dus het vermoeden is al genoeg reden voor een bezoek, en daar ga je dan.
Ik vermoed dat ze uit realisme een uitloopjaar hanteren, en eventueel gesprekjes voeren (even aanbellen) om de gedachte aan over de grens halen/illegaal stoken in de kiem te smoren. Als je dan 2026 opvallend veel/zwaar gestookt hebt, hebben ze je op de korrel voor een bezoek eind 2027.

Precies zoals altijd gezegd worden de brave, veilige stokers de dupe van de reljeugd met illegaal die de dans blijven ontspringen.

Ik zie het helemaal voor me.. stel, een stad heeft 10 wijken.
Er zijn 10 dienstauto’s in die stad (wat je al bij lange na niet haalt, maar vooruit)
Men gaat stoken om 00:00. De sheriff ziet Gradje een compound aansteken en gaat een proces verbaal opstellen. De sheriff is hier een kleine 10 minuutjes mee bezig, en ondertussen hebben Manolito, Djavinho en Chrisdivano, Franske, Djanavi en Petertje ook allemaal iets aangestoken in diezelfde wijk, maar dit heeft de sheriff niet kunnen constateren. Het vuurwerk is inmiddels op en de sherrif gaat met een bekeuring van 100,- terug naar het bureau.

Wat een lachfilm gaat oud en nieuw worden

Ik zie het ook helemaal voor mij. Agent wil iemand bekeuren en krijgt daarom juist vuurwerk naar z'n hoofd geslingerd, ondertussen wordt z'n auto in de fik gestoken.

Back
Bovenaan