Een vuurpijl explodeerde in Ruuds gezicht, het werd hem fataal

Tja, ik denk dat het vooral onwetendheid is in dit specifieke bericht. Treurig zat dat het is gebeurd, en ik denk dat mevrouw grotere zorgen heeft dan 'het afpakken van de traditie'. Neemt niet weg dat een redactie wel iets zorgvuldiger te werk mag gaan.
Wat mij vooral irriteert is dat van de docu waar 2 kanten belicht worden weer enkel het slachtoffer van bijna 6 jaar geleden weer aangehaald wordt.

Uiteraard afgezien van alle leugens/vauten in dit artikel

ik wil bijna de slachtoffers van illegaal vuurwerk gaan aan klagen omdat door hun leugens ik straks mijn zaak kan opdoeken of de verslaggevers

Laatst bewerkt:
Nou, nou dat moet een beste vuurpijl geweest zijn dan...

Bijzonder triest natuurlijk dat deze man gemeend heeft te moeten demonstreren dat je niet met je hoofd boven een mortier moet hangen. Van mij had het niet gehoeven.

Gelukkig dat zijn vriendin nu 6 jaar later kan melden dat hij altijd op de veiligheid lette en een aansteeklont gebruikte.

Ik had op facebook gereageerd en kreeg kort daarna een pm op facebook van de zoon van het slachtoffer, deze zei dat het om een 3 inch shell ging

Het blijft jammer dat mensen de kracht van vuurwerk blijven onderschatten en er zo nonchalant mee omgaan.

Ik had op facebook gereageerd en kreeg kort daarna een pm op facebook van de zoon van het slachtoffer, deze zei dat het om een 3 inch shell ging
Wat ik dan weer bijzonder vind, is dat je als zoon niet wat meer op feitelijke juistheid gaat zitten. Ik bedoel, het blijft een groot deel van de fatale nacht van je vader aan bod komt.

Hij was altijd voorzichtig, handelde nooit roekeloos.

Shells schieten in een woonwijk met kinderen en dan bij een weigeraar letterlijk je hoofd boven de buis houden... juist... heel voorzichtig inderdaad... Volgens mij is in dit geval bijna elke regel overtreden voor het schieten van shells :rolleyes:

Ik houd al niet eens m'n hoofd boven een lege mortier, laat staan een volle met een shell die al aangestoken is :p

Tuurlijk heel treurig allemaal, ik hoop dat die vrouw en haar kids dit trauma kunnen verwerken en vind het verschrikkelijk dat die man is overleden, maar kom op, naar vuurpijlen wijzen? Serieus? Dit is alleen maar omdat er dan meer draagvlak gecreëerd word voor een verbod op vuurpijlen; die met hun max 40 gram inhoud nooit genoeg lading kunnen bevatten om iemand zijn leven te beëindigen op deze manier...

Zo zit hele artikel van RTL ook in elkaar. Gewoonweg niets van waar. Rammelt aan alle kanten. Begin ook steeds meer een hekel te krijgen aan RTL.

Mevrouw Saskia is een beetje een jokkebrok. Of blond.

Een vuurpijl waar je boven gaat hangen.... tja, lijkt me lastig. Vraag me ook af waarom je daar boven zou gaan hangen overigens. Gewoon een verboden shell klaar. Zielig voor die man, maar bovenal niet erg snugger om even in een buis te gaan koekeloeren. En ik veronderstel dat ie geen buis heeft staan voor 1 shelletje. Daar zullen er wel meer de lucht in gegaan zijn. Wel voor slechts 40 euro. De rest maakte zij op bij de nagel styliste denk ik.

RTL is ook een waardeloze club. Maar eerlijk, SBS, NPO en alle schrijvende media is hetzelfde. Praten elkaar na, doen geen eigen research, verkopen alleen sensatie en negativiteit. Al moeten ze een verhaal 180 graden draaien. Het volk neemt alles voor zoete koek aan.

Weer leugens, dit is wel triest om toch zo iemands drama als propaganda te gebruiken en legaal vuurwerk weg te willen krijgen

Heb van een collega van me gehoord dat het om het afschieten van een Shell (waarschijnlijk 5") ging. De Shell ging niet volgens plan af de man is vervolgens in de buis gaan kijken wat er aan de hand was en toen kwam de Shell eruit. Volgens een ooggetuige jongetje van 11 (die even later bij mijn collega op zijn feestje was) was zijn halve gezicht weggeblazen.

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?34909-Dode-door-vuurwerk-in-Medemblik/page3
moet je maar zien als 11 jarig jongentje

Ongelooflijk om te lezen hoe iedereen hierop reageert, als door wespen gestoken omdat het om een shell gaat ipv een vuurpijl.
Onder het mom dat de "vuurpijl" in het kwade daglicht komt, ff serieus, willen jullie nou een rectificatie over de rug van een overleden persoon??
Dit verhaal kent alleen maar verliezers en nog gaan mensen lopen huilen werkelijk te walgelijk voor woorden, niemand van jullie is er bij geweest en heeft het gezien!!!
Vuurpijl, shell, een kikker met buskruit in z'n reet wat maakt het uit hou op met speculeren en toon een beetje respect.

legaal of illegaal vuurwerk het maakt niet uit als je niet weet hoe je ermee moet omgaan, dan is zelf een grondbloem gevaarlijk.

Ongelooflijk om te lezen hoe iedereen hierop reageert, als door wespen gestoken omdat het om een shell gaat ipv een vuurpijl.
Onder het mom dat de "vuurpijl" in het kwade daglicht komt, ff serieus, willen jullie nou een rectificatie over de rug van een overleden persoon??
Dit verhaal kent alleen maar verliezers en nog gaan mensen lopen huilen werkelijk te walgelijk voor woorden, niemand van jullie is er bij geweest en heeft het gezien!!!
Vuurpijl, shell, een kikker met buskruit in z'n reet wat maakt het uit hou op met speculeren en toon een beetje respect.
Gaat erom dat juist RTL over lijken gaat door zon tragedie te gebruiken als populistisch gebral. Hoeft ook niet gespeculeerd te worden, was gewoon een shell, klaar.

Legale of illegale pijl,...,,doet dat er toe?
Iemand is gewoon dood!,....eigen schuld te ja of te nee, maakt dat de ellende en de shit er minder om?
Stel het je nou gewoon ff voor,...je vriend, je vader, je neef, je broer of wie dan ook sterft op straat,...
En nogmaals je kan er natuurlijk van alles bijhalen en/of bedenken, maar doet men dat nu om ten kostte van alles de verworven traditie/hobby maar ongenuanceerd te blijven verdedigen?
Enige respect en ‘gepaste’ afstand mbt reacties op een dergelijk artikel zouden op z’n plaats zijn.
Vuurwerk is mooi, prachtig en echt een te gek feest om ieder jaar weer naar uit te kijken, maar laten zeker wij ook eerlijk zijn en beseffen dat er een hoop narigheid van kan komen, wellicht door eigen toedoen, maar vaak ook niet

Ja dat doet er wel degelijk toe als dat soort verhalen worden misbruikt om een totaal verbod te verantwoorden.

Verhaaltjes zoals "stel nou dat het jouw vaders was!" Heb ik ook niks mee die hoor ik al genoeg van linkse rakkers.

Back
Bovenaan