Een pot van een paar jaar geleden

densta

VWC lid
Denk dat het een jaar of 6 a 7 is geleden. Ging toen altijd vuurwerk halen bij ons in het dorp. Verkocht toen van breeschoten. Kwam er regelmatig dus kende die man al goed. Ja zei hij hier heb ik een pot die lijkt me wel iets voor jou. Het ging over de FOCUS. Heb er helaas geen foto meer van en kan hem ook niet op het net vinden. De vorm van de pot ging van laag naar hoog. Maar goed. Ik kreeg deze voor de inkoop prijs en ging deze 's avonds toch maar eens uit proberen. Geweldig ding toen. En als ik er terug denk vind ik deze nog steeds geweldig. Dus de volgende dag weer terug naar hem en zei heb je er nog 1 voor de avond. Ja hoor. Dus nog maar 1 mee genomen. Op de avond afgestoken voor me zoontje. Maar wat nu zo mooi was is. Er kwamen mensen bij de buren. Snel aangestoken en begon met een mooi fonteintje. Beetje rustig fonteintje. Dus die mensen zeiden al mompelend haha wat een flut ding. En net op het moment dat ze naar binnen gingen (en ik wist dus al wat er ging gebeuren van die pot) kwamen er mooie boeketten uit met wat in die tijd toch wel een behoorlijke knal was. Dus ze kwamen meteen terug en stonden met hun mond vol tanden en de mond flink open in de lucht te kijken. Ik zat van binnen gewoon te lachen. Dit hadden ze namelijk niet verwacht. En zeiden toch buurman dat was een mooi potje. Haha. Het jaar erop of daarna weet t niet precies meer is deze pot uit de selectie gegaan wegens gevaar van omvallen. De boeketten kwamen er met een hoop geweld uit. Heel jammer maar. Voor de gene die misschien toch nog een foto hebben. Hij was geel met zwarte letters focus. Dit wou ik toch ff vertellen. Is toch erg blijven hangen zo'n moment.

Gr dennis

Geweldig die verhalen van vroeger! :D Helaas kan ik je niet helpen met je vraag...

Je zou eens kunnen kijken op www.arjanuitman.com op het forum bij het zgn. "Vroegah" gedeelte. Daar vind je ook foldertjes van 'vroeger', wellicht kun je daar meer vinden?!

Ik kan je wel een zelfde soort vuurwerk/pot aan raden die wel doet wat je beschrijft, dat is Army vuurwerk. Goeie shit is dat!

In de Pro-Line collectie zit ook een dergelijke cake, begint met een fontijn en gaat van klein naar steeds groter met lucht effecten :wink:
Ik denk dat Denstra alleen expres de cake zoekt die hij 6/7 jaar geleden afgestoken heeft, puur voor de herrinering?...

In de Pro-Line collectie zit ook een dergelijke cake, begint met een fontijn en gaat van klein naar steeds groter met lucht effecten :wink:
Ik denk dat Denstra alleen expres de cake zoekt die hij 6/7 jaar geleden afgestoken heeft, puur voor de herrinering?...

Ja precies, die heb ik gezien op de demo van vuurwerk7kamp. Maar als die pot niet bekend is en waarschijnlijk niet meer te koop is, is Army een beter altenatief dan Pro-Line denk ik of niet? Army heeft mooie grote harde boeketten en dat ene verassingseffect. En dat zal die herinnering zeker boven halen.

Laatst bewerkt:
Ja is zeker van Breeschoten. Volgens mij zelfde periode,als die CC cakes,waar je een aantal verschillende van had. En ook een soort toren van 3 cakes. Had zelf ook zo,n CC cake,met gouden regen,weet ik nog.

Die torens klopt idd ja. Zat in zo'n houten frame met een stuk touw.
Gouden regen moet de 1500cc zijn geweest.

Artikel 842, Moterstyle Assortiment.
Serie van 3 multi-shot cakes in houten krat verpakt. (200 gram)

750cc
1000cc
1500cc

Laatst genoemde had het effect: Golden Broccade

Er was ook nog een 500cc, voor de liefhebbers die daar nog aan dachten.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan