Een morning glory op de foto!

Jeko

VWC lid
Jawel, ik had zin om iets te stoken, dus ik dacht laat ik een Morning Glory afsteken :rolleyes: Heb er direct wat foto's van gemaakt. Op zich niet zo bijzonder maar weer is een keer wat anders toch:p

6505771.ab244cf6.560.jpg

6505772.d04cd9a2.560.jpg

6505773.ca554b7e.560.jpg

6505770.981b7e99.560.jpg

6505769.aa0bc916.560.jpg

6505774.15bbad94.560.jpg

En het filmpje :p
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Bedankt Headoner! Ik gebruik een spiegelreflex camera van Pentax. Is al een wat ouder model, maar te vergelijken met de K200D die op dit moment nog te koop is :)

Vette foto's die vonken zijn mooi, ik heb geen verstand van camera's maar spiegelreflex is toch dat een snel bewegend voorwerp niet als een veeg op de foto komt?

Nee, spiegelreflex is een camera waarbij je lenzen kunt verwisselen. Door het speciale spiegelsysteem. Vroeger waren deze camera's ook met rolletjes (analoog), tegenwoordig is dit ook digitaal zoals de 'normale' fotocamera's. Spiegelreflex werd vroeger veel door professionals gebruikt, tegenwoordig worden er zoveel verschillende modellen gemaakt dat ook veel hobby-fotografen en consumenten een spiegelreflex camera gebruiken. Deze zijn alleen minder geavanceerd dan de duurdere, professionelere modellen. Meer over het fotograferen van vuurwerk vind je *HIER*!

ziet er netjes uit, en dat het een ouder model is maakt voor een spiegelreflex minder uit.

Bedankt Headoner! Ik gebruik een spiegelreflex camera van Pentax. Is al een wat ouder model, maar te vergelijken met de K200D die op dit moment nog te koop is :)

Ik wil niet ***lig zijn maar sterretjes beetje kinderachtig sorry:p
Dat is natuurlijk een mening waar jij recht op hebt. Persoonlijk vind ik ze 35 lentes na het ontsteken van het eerste exemplaar in mijn leven nog steeds erg leuk. En niet alleen mijn kinderen genieten mee. Er gaat bijna geen Museummeeting voorbij zonder het afsteken van een aantal pakjes Morning Glories. Stel je maar eens voor; een tuin vol kruitsnuivers met een gemiddelde leeftijd van 44 (Fred trekt de leeftijd wat op :D) en dan allemaal het nodige aan legaal stookspul afsteken, gewoon omdat het leuk is.

@JeKo
Prima foto's hoor. Thanks.

Cameo

Zwaar met je eens Cameo!

Ik ben ook al wat ouder, en zoals ik in het "Action Kindervuurwerktopic" al postte, heb ik daar flink morning glories en ijsfonteinen ingeslagen en afgelopen weekend heb ik alle 3 avonden met de kids genoten van deze kleinoden. :D

Ik kan me daar best in verplaatsen maar vind het gewoon beetje kinderachtig die morning glories stak ik af toen ik 8 was of nog vroeger, maar begrijp het wel geef alleen me mening.

Ik kan me daar best in verplaatsen maar vind het gewoon beetje kinderachtig die morning glories stak ik af toen ik 8 was of nog vroeger, maar begrijp het wel geef alleen me mening.
Weet ik. We vallen je ook niet aan. :blink: En ik snap het ook best als je zonder context naar het contrast kijkt. Enerzijds de zware jongens afsteken met oudjaar en uit je dak gaan, maar dan ook plezier beleven aan een sterretje? Het heeft mogelijk iets te maken met de manier waarop je met het onderwerp bezig bent. En dat zegt verder niets extra negatiefs of positiefs.

Het is mij overigens wel opgevallen dat zelfs de meest stugge liefhebber "die niet meer aan Morning Glories" doet, ineens spontaan mee staat te stoken als de pakjes weer uit de schuur worden gehaald. Er zal misschien ook wat géne meespelen. "Hier ben ik toch al te oud voor?"; zegt een stemmetje in je hoofd. Sommigen gebruiken daarom hun kinderen als excuus ze af en toe eens te kunnen stoken en anderen (zoals ik en een aantal Museummods) zijn de schaamte voorbij en vinden het gewoon leuk om af en toe wat van dat spul aan te steken.

O, en even een klein gokje; jij bent vast de leeftijd van 21 nog niet gepasseerd, vuurwerk14? Toen ik 18 was wou ik ook niet gezien worden met een sterretje in mijn handen. Al stak ik wel vele doosjes Morning Glories "stiekem" af, samen met een goede vriend. Dat was een stukje misplaatste schaamte tegenover leeftijdsgenoten. En daar groeien sommige mensen uiteindelijk overheen.

Cameo

Ow dat zal ik ook wel hebben maar niet dat ik ze nou speciaal koop. Het zal vooral leuk zijn voor de vaders hier met hun wat kleinere kinderen.

Je moet mijn foto's ook niet met een kritisch en serieus oog bekijken. Ik had gewoon zin om wat te stoken en wilde daar wat foto's van maken. En ik vond het wel leuk om dat hier neer te zetten :wink: Maar ik begrijp je wel hoor Vuurwerk14. Met Oud en nieuw sta ik echt niet met sterretjes buiten, geloof mij maar.

Er zal misschien ook wat géne meespelen. "Hier ben ik toch al te oud voor?"; zegt een stemmetje in je hoofd. Sommigen gebruiken daarom hun kinderen als excuus ze af en toe eens te kunnen stoken en anderen (zoals ik en een aantal Museummods) zijn de schaamte voorbij en vinden het gewoon leuk om af en toe wat van dat spul aan te steken.
Cameo

Waarom komt mij dit ook bekend voor:p:)

Back
Bovenaan