• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Edruco] Lady Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
De nieuwe lady cracker blijft opzich een goede knaller, maar het is niet meer de prijs/kwaliteit knaller van vorig jaar. De prijs is wat hoger geworden, en de knal wat minder.
De knaller onderscheidt zich in ieder geval niet meer en ik ga hem dus ook niet meer aanschaffen.

Op Oudjaarsavond nogmaals naast een Banger gezet, moet mijn eerdere conclusie terug trekken... Banger is iets doffer en harder, Lady Cracker is weer iets goedkoper. Goede prijs/kaliteitsknaller en geen gips dus kan hem zonder meer weg gooien. Ook dat is een voordeel. En boven al, behoorlijke knal!

Knal is inderdaad wat minder geworden dan vorig jaar. Maar qua prijs kwaliteit verhouding vind ik het nog steeds een goed product. Daarnaast is deze knaller, naar mijn mening, hard genoeg wanneer je alleen in je straatje staat te stoken, en dus niet op open veldjes of pleinen. Dus waarom dan nog meer uitgeven aan hardere knallers.

Niks mis met deze knallers inderdaad. Kun je menig persoon van verbaasd doen laten kijken wat voor een behoorlijke klap er van zo'n klein kreng af komt :)

klopt, de oude beige lang achtige is niet meer te koop.
dit is de nieuwere versie die al langere tijd bekend is.
Het zijn mooie budget vlindertjes die je met een gerust hart kan stoken.
Knal die ervan af komt is ook erg goed te noemen zowel de oude als de nieuwe.

Gaat de lady cracker (nieuwe versie) harder of zachter dan de spanish cracker van Salon Roger in die rode doos???

PS: Ik bedoel niet de spanish cracker met die draak op de verpakking

Zo, ik had hier nog een aantal van liggen.
Ze hebben eerst 18 maanden gedroogd, waren nog de oude versie en gisteren gingen ze eraan. Mooie harde dreun voor die knallers.
Jammer dat er een nieuwe is gekomen, want die oude doen het perfect tegen een zacht prijsje.
Perfecte knal/kwaliteit:)

Ik vind de nieuwe wel nog steeds heel goed voor de prijs; 8 euro voor 20 stuks.
Ik ga ze waarschijnlijk wel weer kopen dit jaar.
Het rare bij deze dingetjes is, dat de ene keer de knal heel hard is en de andere keer wat minder hard.
Ik vind het toch altijd wel grappig, dat ze zo hard knallen voor hun grootte.
~Flipperkip

Ik heb gehoord dat er een nieuwe versie is. Knalt deze nog wel harder dan de Toffee van Chooet(babyvlinder L01 met drukfojt)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan