Ede 21-05-09

Ik ben gisteravond in Ede wezen kijken.
Bij aankomst kwam ik al gelijk een hoop bekende mensen tegen.
dus statief uitgeklap, camera erop. ik zet mijn camera aan. ziet ik tot mijn verbazing dat ik er geen geheugen kaart had in gestopt !!!
Dat was mooi balen. nou ja dan maar filmen.
De show begon overigens het zelfde als in Zoetermeer.
Witte branders en daarna fontynen.
Gevolgt door gouden bommen gemixed met felle witte staarten met Salutes.
Toen gingen we over op de consumenten cakes. eerst alleen links en daarna kwam de rechter post erbij.
En toen ....... was er paniek in het veld. een lange stilte. in de verte zagen we de schieters naar het vuurwerk rennen. ojee dit was duidelijk niet goed.
Achter ons ging het licht al aan van de sportvelden. plotseling gingen er weer wat bommen de lucht in. we konden zien dat er niet meer elektrisch geschoten werd. Ik moet ook wel zeggen dat sommige 2,5inchers van goede kwaliteit zijn. harde klappen met een grote uitwerking. Toen kwamen er 2 grote fontynen die weer elektrisch werden ontstoken. en weer zagen we mensen heen en weer rennen. Hierna kwam de " golden shouwer" de gouden finale. die werden als een waaier de lucht in geschoten. en die duurde een secondes of 15. gevolgt door een aantal mines ( die ze beter niet hadden kunnen schieten) en thats the show.

Het was in mijn ogen een rommelige show. een te lange pauze waardoor de mensen wegliepen en de verlichting al aan ging.
De mines na de finale komen niet tot zijn recht. ze hadden een paar secondes eerder geschoten moeten worden, nog in de gouden finale,
ringbommen en fluitblokken zijn super, en de gouden finale ook.

Vincent en Kwintos: dank voor jullie prima beelden.
Een leuke show daar in Ede, er zit een goed tempo in, een leuke mix van prof en consumenten vuurwerk. De bommen zijn goed en knallen lekker door. Ja en de finale is erg goed met dat vele goud.
Jammer dat ik er niet bij kon zijn, daarom blij dat er toch beelden zijn.

Keurige film weer Michael. Dank hiervoor.
Hebben jullie nog foto,s/beelden van de opstelling kunnen/mogen maken?

We mochten van de heren van Jaco rond kijken op het terrein en damian heeft aantal foto's gemaakt.

wil de heren van jaco bedanken ervoor :bye:

foto's komen vanavond online.

Laatst bewerkt:
Hier enkele foto's van opbouw & show

21.jpg

7.jpg

5.jpg

32.jpg

37.jpg

40.jpg

Voor meer foto's Klik hier :bye:

@ Arjan , op de opbouw foto's foto's zie ik dat elke bom een eigen ontsteker heeft, en deze sluit je weer weer aan op de explod kast.
aan de oranje ontsteker draad zie ik dat je deze niet heb vast geknoop aan het rek, ben je nu niet bang , dat als er een shell de lucht in gaat , dat ie ook alle bekabeling los trekt ? Dit is natuurlijk te voorkomen om de draad aan het rek vast te maken voordat je hem op je explod kast aansluit.

ik kan het misschien niet goed gezien hebben hoor, maar het viel mij gewoon op.

Ps. mooie foto's van de opbouw als van de show zelf .. toppie

Vinnie, normaal is dat ook de werkwijze inderdaad en word dan voor de zekerheid aan het rek vastgeknoopt om dat te voorkomen. Echter de rekjes bommen die je hier ziet staan met allemaal een eigen ontsteker waren in enkele seconden gestept of gingen zelfs meteen als hele rij in 1x weg in serie.. dan ben ik niet zo heel bang voor het lostrekken van de bekabeling omdat erna niets meer komt. Overigens hebben we natuurlijk nog e.a. netjes en vrij gemaakt voordat het ontstoken werd. De rest was getimed op de welbekende pyroclocks. :wink:

De foto,s zijn zeker mooi geworden. Mooi dat die gelegenheid daarvoor werd geboden.
Ik zie mijzelf meer als een consumentenvuurwerkfreak en dan is het leuk om te weten werden cake,s er de lucht in zijn gegaan.
Daarom bedankt voor de foto,s.

Toch opvallend om te zien dat JVE ervoor kiest om voornamelijk producten uit andere collecties voor hun shows te gebruiken dan vuurwerk uit de Pro-Line collectie. Dit terwijl ze met de vuurwerkverkoop toch altijd voor GBV spul gaan.

Verder mooie foto's en video's bedankt voor het delen!

ja klopt , ik denk dat ook nog deels te maken heeft met dat jaco ook orginals heeft verkocht er daar wellicht nog wat van had liggen , maar indd dat valt mij ook wel eens op

knaller ,

Back
Bovenaan