Eddy's focus op vuurwerk

Tijd voor de eerste cakes van dit jaar.
2 kleine cakes van het WCKD Winners assortiment van Magnum. Sowieso de cake "Glory", en de andere was dacht ik "Dream", al zou het ook "Power" kunnen zijn geweest (rood of oranje).
Al met al vond ik ze erg slap met kleine boeketjes en slappe burst. Een flopper dus.

Eddy.

De volgende cake was een aangename verrassing, de Golden Jubilee van Ardi, geïmporteerd door Vulcan Europe.
Deze kreeg ik als extraatje, omdat ik in eerste instantie een cake miste van mijn bestelling.
Het was maar een klein cakeje, 222gram, maar wel 30 schots. klein caliber dus (20mm) en ik verwachtte er niet veel van. Van tevoren wel wat filmpjes van opgezocht (geen topic van dit artikel hier op het forum), maar eigenlijk maar 2 kunnen vinden: 1 van de importeur/verkoper (die vond ik 4x op verschillende kanalen) en 1 straatfilmpje. Op beide zag dit potje er best goed uit en dat bleek het in werkelijkheid ook wel te zijn.
Goed gevormde boeketten met voldoende spreiding en degelijke burst, zeker voor het kleine caliber. Klein toppertje van de avond wat dat betreft. :)

Hier een foto van de cake:
Golden Jubilee small lighter.JPG

En de video:

Eddy.

Hier alweer de laatste fontein die ik op film heb. Maar hier geldt zeker "last but not least", want het is de Sutorobo Taki van Vuurwerktotaal. Wat mij betreft echt een topper van een fontein met erg leuke gevarieerde effecten, zoals het zwerm effect in het begin en de veel besproken felle blinkers aan het eind.

Ik zou zeggen, kijk zelf. Vanuit 2 hoeken gefilmd:

Eddy.

Dan het eerste kleine projectje van dit jaar. De cakes Sirius & The Blizz van Magnum, tegelijk geschoten in V-shape.
Er was volgens mij wat ophef over deze cakes omdat ze niet hetzelfde zouden zijn als eerst met een andere kruitinhoud op het label.
Ik heb me er niet erg in verdiept. Beide cakes deden het hier gewoon goed, met goede spreiding, vulling en burst. En tegelijk in V-shape zag het er leuk uit.

Sirius Blizz 1 small.JPG

Links is als Sirius, rechts the Blizz:

Eddy.

Van een zelfgebouwde shape naar een cake die fabrieks af al een fan-shape heeft. De Hattrick van Hello Fireworks.
Een mooie cake met goed uitgevoerde tails en grote boeketten met goede burst. Alleen hadden ze hem wel iets langer mogen maken. Slechts 4 rijen fan-shape is wel erg snel voorbij. Eigenlijk is deze daarom beter om in een projectje te verwerken. Maar desalniettemin een leuk product.

Eddy.

Hier is het tweede projectje van dit jaar: "Project Star Multiplier".
Ontstaan uit de realisatie dat ik 3 verschillende crossette cakes in bestelling had. 🫣
2 Daarvan, de Crossette Switch (Broekhoff) (vervanger Dividir) en de Viper (Vulcan) heb ik in dit projectje gecombineerd met de Silver Spinners to Red Blink van Broekhoff.
Al met al een geslaagd projectje. Alleen de Viper was een klein beetje een teleurstelling. De crossettes waren redelijk, maar wat eigenlijk 3-stage whistle had moeten zijn was nu slechts een slappe enkele gier (die het niet eens altijd goed deed). Gelukkig maakten de andere 2 cakes het wel weer goed. :)

Een paar plaatjes:
Star Multiplier 1 small.JPG

Star Multiplier 2 small.JPG

Star Multiplier 3 small.JPG

En hier het filmpje. :d

Eddy.

Dan nu de Cupido. Helaas mijn enige Riakeo product, want ik ben altijd terughoudend met nieuwe merken/producten, helemaal als sommige importeurs betrokken zijn (zoals Lesli). Maar dit was dus een prachtige cake! 2 erg mooie (en unieke) effecten, goed uitgevoerd met goede vulling, spreiding en burst. Volgend jaar gaat er zeker meer Riakeo komen! :thumbsup:

Eddy.

De buurman van mijn ouders (waar ik Oud en Nieuw vier) is ook een vuurwerk liefhebber. Hij had ook een paar mooie producten, waaronder deze Wizard van Hello Fireworks. Een leuke fan-shape cake die met 5 rijen net iets groter was dan mijn Hattrick. Ook weer een goed product met mooie effecten en goede burst en spreiding. En vooral dat laatste salvo met dat plotseling verschijnend goud was erg mooi. :handsup:

Eddy.

En zo zijn we alweer aanbeland bij mijn laatste (stand-alone) cake van dit jaar. Niet de minste, want het is de Caïro Crackling! Eentje van de nieuwe batch van 2024, dat wel. Mijn oordeel? Een fractie minder dan voorgaande versies. Nog steeds erg goede vulling en spreiding, maar de burst was niet meer zo uitzonderlijk als vorig jaar. Het was echter nog steeds één van de hardst klappende producten van deze jaarwisseling, maar dus niet meer met kop en schouders er bovenuit. Nog steeds een goed product, zeker om met meerdere tegelijk (in V, W of Fan-shape) een beetje crackling chaos te veroorzaken!

Houd er rekening mee, al mijn luchtvuurwerk is gefilmd met een groothoeklens, waardoor effecten er wellicht iets kleiner uit zien dan in werkelijkheid. Als een effect bijna schermvullend is, dan zijn de boeketten erg groot!

Eddy.

Dan gaan we nu naar de eerste (van slechts een paar) compound van deze jaarwisseling. De Mixed Calibre Dahlia Plum Box van Original. Een kleine box, maar ééntje met erg mooie kleuren en leuke plum effecten. Toch wel een bescheiden toppertje wat mij betreft.

Eddy.

Weer een mooi product van de buurman. Een dikke compound, alleen weet ik niet welke. Ik had het hem gevraagd, maar hij wist het uit zijn hoofd ook niet meer. Was in elk geval erg mooi, met grote effecten en mooi paars erin.

Als iemand weet welke compound dit is, laat het mij even weten!

Eddy.

Gelukkig weet ik van mijn eigen producten wel de naam. :d
Mooie bak dit, de 1,2" Temptation Willow van Magnum.
Als ik goed heb de 2024 versie, maar hij deed het in ieder geval erg goed. :thumbsup:

Eddy.

Nu de laatste "inzending" van mijn ouders' buurman. :d
En van deze weet ik gelukkig wel welke het is: de 400 Shots Total Display Show van Magnum.
Heerlijke rammer met lekkere burst en veel variatie aan effecten.
Een mooie afsluiter, ware het niet dat ik nog een compound en een finale project had. 🤭

Eddy.

Zoals in mijn vorige post gezegd, hier mijn laatste compound.
En een dikke was het! De Sensation Master 100 Shots van Magnum. Heerlijk grote fan-shape van blink boeketten met forse burst! Een aanrader wat mij betreft, al raad ik wel aan om hem bij het reserve lont aan te steken (heb ik niet gedaan). De laatste 2 rows zijn met (mooie!) strobe willow, een effect dat denk ik net iets minder harde burst kan hebben. Na 8 rijen keiharde burst is dat net een beetje een kleine anticlimax. Burst is nog steeds goed, maar iets minder dan de rest, dus is eigenlijk beter om hem achterstevoren te schieten. :thumbup:

Gefilmd met 3 camera's:
- Fotocamera die met een groothoeklens de luchteffecten filmt.
- Telefoon die van een afstandje het schietveld filmt (met een beetje een blik op eventuele mines).
- Insta360 vlakbij de compound die het geheel vanaf de grond filmt.

Eddy.

En dan zijn we alweer aanbeland bij de laatste video. 🥲
Mijn finale project van de jaarwisseling 2024-2025 getiteld: "UPs & DOWNs".
Een project bestaande uit een afwisseling van meer stille effecten en effecten met burst/geluid, opbouwend naar een spetterende afsluiting. :handsup:
Weer een erg geslaagd project (al had de Firestorm wel iets meer burst mogen hebben) die ook door de buurt goed ontvangen werd! :d

Finale UPs and DOWNs 5 small.JPG

Finale UPs and DOWNs 9 small.JPG

Gebruikte producten:
1x Brokat-Pastell (Funke)
1x Philadelphia Spitters (Magnum)
1x Red & Green Fish with Blue Stars (Broekhoff)
1x Firestorm (Vulcan), na pakweg 10 seconden tegelijk met:
+ 1x Roaring Eagle (Wolff) (omlabeling Return of the Phoenix)
1x Multicolor Fan Crossette (Broekhoff)
2x Turbo Display Box 100 shots (Magnum) V-shape
24x Corsair Kingz (GBV) Fan-shape, in één keer schietend van links naar rechts: 8x puur -> 8x paars -> 8x rood.
3x 0,8" Three Step Whistle Salute (Original) W-shape

Er zat een kleine pauze in aanloop naar de 24 Corsair Kingz, maar achteraf was dat helemaal niet erg, want volgens mij kwam het eindschot daardoor nét iets harder aan. :d

Wederom gefilmd met 3 camera's:
- Fotocamera met groothoeklens die de luchteffecten filmt. (groot beeld)
- Telefoon die van een afstandje het schietveld filmt en grotendeels de mine vastlegt. (links onder)
- Insta360 die vlakbij vanaf een kleine verhoging het vuurwerk zelf filmt als het staat te schieten. Aan het eind nog als bonus diezelfde Insta360 die het geheel toont als wide-shot. :thumbup:

En zo stond het erbij na het afsteken:
Finale afgelopen small.JPG
(zie ook nog rechts die Drawbench Flower Fountain zonder bodem 🫣)

En als iemand de Brokat-Pastell mist in bovenstaande foto, die is meegegaan als souvenir. :d
Brokat-Pastell small.JPG
Grappig trouwens, die kleine extra tube rechts waar het hoofdlont zat. Kijkend op de Insta360 beelden zie je dat dit een kleine fontein is, waardoor deze 25g/shot kan hebben. :)

De beste wensen allemaal en tot volgend jaar voor een nieuwe ronde vuurwerk video's! 🥳

Eddy.

Oeps!

Per abuis vergeten dat ik ook de GBV Melkbus op film had staan! 😅

Bij deze dus alsnog.
Wat een top fontein is dit zeg! Haalde ondanks de wind met gemak een meter of 6, als het niet meer is, en nog erg lekker vol ook! Eén van de beste fonteinen die nu in Nederland verkrijgbaar is, zeker van de meer "simpele" fonteinen met maar 1 effect (dus niet zoals de Sutorobo Taki, die andere topper). :handsup:

Zie hier:

Eddy.

Prachtige update's hier weer zeg met mooie projecten. Bedankt voor alle uitgebreide posts.
Thanks!
Ja, ik merk van mijzelf altijd dat ik eerder geneigd ben om een filmpje te kijken als er ook een ervaring/omschrijving bij staat. Wordt dan altijd benieuwd hoe zich dat verhoudt tot de beelden. Voor mijzelf doe ik dat dus ook vrij uitgebreid, want ik kan dan altijd later teruglezen hoe ik het zelf destijds ervaren heb. :)

Eddy.

Geweldig man! Wat een feest om jouw heerlijke selectie vuurwerk te mogen aanschouwen. Prachtproducten! Super tof gedaan met de Corsair Kingz. En uiteraard ook de star multiplier was erg mooi.

Geweldig man! Wat een feest om jouw heerlijke selectie vuurwerk te mogen aanschouwen. Prachtproducten! Super tof gedaan met de Corsair Kingz. En uiteraard ook de star multiplier was erg mooi.
Dank je voor de mooie woorden! 😍
Dit soort reacties geeft mij toch altijd weer extra motivatie om er ieder jaar weer wat moois van te maken! :handsup:

Eddy.

Back
Bovenaan