Eccentric shots

Mooie singleshots, zet ze op mijn wishlist voor dit jaar.

Maar in de openingspost zie ik ze afgebeeld staan met een voetplaatje, in filmpjes uit de straat zie ik dat niet. Vind dat nou niet echt super stabiel overkomen. Een kleine windvlaag en je hebt een twee inch bombette om je oren ?

Is de burst van zo'n grote single shot nog veel harder in vergelijking met een kleine single shot? Die kleintjes zijn het net niet, vond ik vroeger wel leuk (voordat ik met illegaal bekend was)

Is de burst van zo'n grote single shot nog veel harder in vergelijking met een kleine single shot? Die kleintjes zijn het net niet, vond ik vroeger wel leuk (voordat ik met illegaal bekend was)

Vooral een flink stuk doffer,dit is 50mm,dus dat klapt lekker.

Ff goed vastzetten is wel aan te raden idd. Je wilt dit echt niet dwars door de straat hebben vliegen.

Mooie singleshots, zet ze op mijn wishlist voor dit jaar.

Maar in de openingspost zie ik ze afgebeeld staan met een voetplaatje, in filmpjes uit de straat zie ik dat niet. Vind dat nou niet echt super stabiel overkomen. Een kleine windvlaag en je hebt een twee inch bombette om je oren ?

Ja stuk harder. Die kleine singelshots hebben vaak maar 1gr perchloraatflash. Deze hebben denk ik rond de 4gr nitraatflash. Maar dat kan Marchel je beter vertellen.

Oh, ik dacht dat al het flash met kaliumperchloraat was en dat de kracht vooral afhing van de aluminium mesh.( pin me er niet op vast tho, ben een leek) Maar goed om te horen dat het gewoon een stuk harder en lager klapt :)

Dit klopt helemaal.

Door gebruik te maken van 4gr nitraat basis heb je een doffere klap waardoor het lijkt of de burst luider is.

En uiteraard zal de nieuwe productie van voetje voorzien zijn zoals ook al had gemoeten.

Gr
Marchel

Nee. Er worden in vuurwerk twee soorten flash composities toegepast. Beide bevatten metaalpoeder, maar ze verschillen in de oxidator. De ene flash is op basis van [kalium]perchloraat. De andere op basis van [barium/kalium]nitraat. De eerste heeft een hogere verbrandingssnelheid en zal harder knallen. Van deze compositie mag bij wet maximaal 2 gram per tube zitten. De tweede, nitraat-gebaseerde, compositie is trager en knalt daarom met een doffere knal. Hiervan mag maximaal 4 gram in een tube zitten bij wet.

Deze singleshots afgelopen oud en nieuw ook weggeschoten, helaas had ik maar 1 setje. Wat een prachtige single shots waren dit! Het was even zoeken naar de lont die onderop zat, zeker tijdens het afsteken waarbij ze vastgezet moesten worden, was dit nogal lastig. Goed om te zien dat Evolution ook baalt van het ontbrekende voetje en dit zal toevoegen. Als de kwaliteit maar hetzelfde blijft, deze was namelijk schitterend!

Wat een waanzinnige dingen zijn dit zeg! Geweldige single shots. Gaan al met een enorme klap de lucht in en dan volgt een harde dreun met een mega boeket. Ik heb genoten, gelukkig nog een half karton over.

Compilatie:

Back
Bovenaan