Ja mooi verhaal maar je geeft geen antwoord op mijn vraag en draait om de hete brei heen.Als je zegt dat ik iets letterlijk zeg moet je me wel goed citeren, daarbij had jij het in eens over levensgevaarlijk wat ik al helemaal nergens zei.
Ik zeg dat de argumenten dat vuurwerk voor letsel zorgt en schade veroorzaakt goede argumenten van het antikamp zijn. Als jij heel erg bang voor de gevolgen bent van die argumenten is dat jouw probleem, neemt alleen niet weg dat het goede argumenten blijven. Als het geen goede argumenten zouden zijn zou er veel minder over een verbod worden gesproken. Door deze twee argumenten is de kans op een verbod groter. Met andere woorden, het zijn goede argumenten, hoe vervelend dat ook is.
Je kan wegkijken van die argumenten of roepen dat iets anders ook gevaarlijk is, daarmee zwak je de argumenten alleen niet af en blijft het antikamp een sterke positie hebben. Dat blijkt ook wel, er wordt namelijk steeds meer verboden en het totaalverbod komt steeds dichterbij.
Veel beter is het ontkrachten van die argumenten. Zo kun je de causaliteit tussen vuurwerk en schade in twijfel trekken, is niet zo moeilijk. Daalt het aantal mensen dat met vuurwerk gerelateerd letsel op de eerste hulp komt iedere jaar, dit kunnen we nog verder laten dalen met een paar kleine maatregelen.
Een totaal verbod gaat de belastingbetaler heel veel geld kosten. Nu levert vuurwerk miljoenen aan belastinginkomsten op. Door een totaalverbod missen we straks heel veel belastinginkomsten, gaat heel veel banen kosten, bedrijven gaan zelfs failliet en het organiseren van shows gaat miljoenen kosten als het al mogelijk is in iedere gemeente. Mensen lijken dat niet te beseffen.
Alle argumenten daargelaten is te hopen dat mensen gewoon wat meer begrip voor elkaar krijgen. Snappen hoe groot de hobby voor sommige mensen is. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je zelf niets met vuurwerk hebt, je kent niemand die er iets mee heeft en je hebt een hond die doodsbang is een totaalverbod als muziek in de oren klinkt. Als zo iemand zou begrijpen hoe belangrijk de hobby voor een ander is kan die gedachte misschien veranderen. Die gedachte zal nooit veranderen als je je vijandig opstelt.
Jij vind het een goed argument van deze man , en die man voelt zich verantwoordelijk voor de letsel en schade.. dus mijn punt staat nog steeds.
Je kan wegkijken van die argumenten of roepen dat iets anders ook gevaarlijk is, daarmee zwak je de argumenten alleen niet af en blijft het antikamp een sterke positie hebben
Veel beter is het ontkrachten van die argumenten.
Wat is het nou ? Je zegt tegenovergestelde dingen vlak achter elkaar.
Ik probeer juist de hele tijd dat letsel en schade argument te ontkrachten terwijl jij roept dat het een goed argument is.
Ja leuk die cijfertjes maar dat zijn nogsteeds 700 slachtoffers ! Zeggen de tegenstander dan ... Cijfers bieden geen perspectief zonder een vergelijking. zeker niet op dit vlak waarbij en geen objectieve waarde of grens is wanneer er nou "teveel" slachtoffers vallen.
Weder vraag: Die 0,014 is wel acceptabel ? en waarom dan ?
Geef eens antwoord dan ?
Die gedachte zal nooit veranderen als je je vijandig opstelt
En al helemaal niet door te zeggen dat de letsel en schade een goed argument is om te stoppen met vuurwerk.
dat is gewoon een eigen doelpunt maken.
En tja vijandig.. de waarheid is nou eenmaal hard. Als je onder dat artikeltje van RTL met die dode door vuurpijl zegt dat het om een shell ging dan wordt je ook als vijand gezien.... Ga je de waarheid afzwakken zodat het wat minder hard aankomt dan heb je bij voorbaat al verloren naar mijn mening.