dusseldorfer kermis 22-7-2012

pyroboy

VWC lid
Vrijdag 22-7 eindigd de kermis van dusseldorf en naar mijn idee is daar altijd vuurwerk bij.
Kan iemand me vertellen of dit ook nu het geval is.. waar het ontstoken wordt en of het de moeite is?
Hoor het graag!

Vrijdag 20 juli half 11 is de show, altijd leuk maar wel mega druk op de kermis. T beste kan je op of onder de brug gaan staan waar de grote feesttent staat, dat is de brug aan de kant van die hoge toren die je van overal wel ziet staan in Düsseldorf!

is de schietplaats dan hetzelfde als bij japantag? en n parkeersuggestie? ik kom enkel voor de show dus zo min mogelijk kermis aan mn broek aub :p

Nee t staat nu echt helemaal aan t water en dan richting die brug, ik zou de auto onder die toren zetten, daar is niks te doen, wel even 10 minuutjes de brug over lopen.

maar inderdaad wel aan dezelfde kant en op dezelfde hoogte ongeveer... dus als ik die plek van japantag ken dan vind ik het schietveld nu ook zo?

Je kent nu alleen niks meer terug van dat hele terrein omdat er een belachelijk grote kermis op staat, maar denk dat je het wel gaat vinden.

Vanavond dus aanwezig bij deze show.
Nu keek ik op google maps en zag dat de kermis inderdaad aan de kant van de Rijn is waar normaal het vuurwerk van Japantag staat opgesteld. Nu wil ik zo min mogelijk van de kermis meekrijgen.. is het dan raadzaam om aan de kant van de Altstadt te gaan staan of kan ik toch redelijk bij het schietveld in de buurt komen via de kermis?

Vanavond dus aanwezig bij deze show.
Nu keek ik op google maps en zag dat de kermis inderdaad aan de kant van de Rijn is waar normaal het vuurwerk van Japantag staat opgesteld. Nu wil ik zo min mogelijk van de kermis meekrijgen.. is het dan raadzaam om aan de kant van de Altstadt te gaan staan of kan ik toch redelijk bij het schietveld in de buurt komen via de kermis?

ik zou gewoon lekker op de brug gaan staan, die het dichtstbijzijnde is vanaf de schiet plaats van japantag, daar sta ik ook vanavond! :D

sms me maar als je er bent en waar je staat, dan kom ik denk ik wel die kant op :)

Ik ben hier ook te vinden vanaaf, ben erg benieuwd, 1e keer Dusseldorf voor me. Zal proberen een stukje te filmen..:wink:

Voor de mensen die gaan, ontzettend veel plezier en kom maar met mooie beelden thuis. Oh ja, en succes met het vinden van een goede parkeerplek, haha :p

Parkeerplaatsen is daar inderdaad altijd verschrikkelijk.
Zoals jullie gewend zijn zal ik foto's maken en dat zal ik doen vanaf de kant van dusseldorf altstadt zodat ik geen last heb van de kermisdrukte.. Ik houdt dus het water tussen mij en de schietplek in.. meerdere mensen die hier gaan staan?

ff offtopic:
Of ik mooie beelden krijg is nog de vraag, wil vanaaf eens kijken hoe ver ik mn Iris en gain kan dichtknijpen.
Normaal film ik op 9db, (0-18db) als ik verder dan 0 terugga veranderd het in een F-waarde, die dan weer van 1 tot 11 gaat.
Vannacht liggen klooien in mn bed, beetje inzoomen op de tv en F4.6 gaf een erg scherp beeld, toen ik daarna keek op 9db was de hele boel 1 witte vlek.

Vanaaf dus ff testen een keer.

@Morris, ben er totaal niet bekend hopelijk onze chauffeur wel :p

ff offtopic:
Of ik mooie beelden krijg is nog de vraag, wil vanaaf eens kijken hoe ver ik mn Iris en gain kan dichtknijpen.
Normaal film ik op 9db, (0-18db) als ik verder dan 0 terugga veranderd het in een F-waarde, die dan weer van 1 tot 11 gaat.
Vannacht liggen klooien in mn bed, beetje inzoomen op de tv en F4.6 gaf een erg scherp beeld, toen ik daarna keek op 9db was de hele boel 1 witte vlek.

Vanaaf dus ff testen een keer.

@Morris, ben er totaal niet bekend hopelijk onze chauffeur wel :p

Heb je een diafragma (f) ring op je camera, of moet je dit handmatig instellen?

@Morris, ben er totaal niet bekend hopelijk onze chauffeur wel

@ Thunderboy, maar gaan jullie ook voor de kermis of alleen voor het vuurwerk?
Anders zeg maar tegen je chauffeur dat jullie ook aan de kade van de Altstadt komen staan ;) .. Ik probeer mijn auto te parkeren bij de hoge toren (zie je meteen :p) en aan die kant blijf ik dan ook.

Parkeerplek komt wel goed,alleen ff kijken of ik daar vanavond ook weer parkeer aangezien nu op een andere plek zal staan als met japantag
maar normaal parkeer ik hem ergens in een straat waar genoeg plek is! Ok het is wel een kwartiertje lopen maar altijd plek

Back
Bovenaan