Dusseldorf 23-07-2010

Vrijdag 23 Juli 2010 Kermis vuurwerk te Dusseldorf

plaats : Dusseldorf
wie : Nico Feuerwerk
wat : prof vuurwerk
waar : zelfde plek ongeveer als met japantag
tijd : omstreeks 22.30 uur

Grootste kermis langs de Rijn
De ‘grootste kermis langs de Rijn’ zoals het ook bekend staat vindt dit jaar plaats voor de 109ste keer en wel van zaterdag 17 toen met zondag 25 juli. Tijdens het negen dagen durende feestspektakel komen er ieder jaar zo’n 4 miljoen bezoekers uit binnen- en buitenland. Maandag tot en met vrijdag is de kermis geopend van 14.00 uur tot middernacht, op zaterdag vanaf 13.00 uur en op zondag van 11.00 tot middernacht.

Wie van vuurwerk houdt moet de kermis vrijdagavond 23 juli bezoeken: vanaf 22.30 uur wordt de hemel spectaculair verlicht.

Traditioneel is de maandag tijdens de kermis ‘Pink Monday’; ****’s, lesbiennes en transsexuelen dossen zich uit in roze kleding en bezoeken massaal de kermis, ook een attractie op zich.

Vanaf het centraal station van Düsseldorf is het kermisterrein met de metro in 6 minuten te bereiken. Tevens pendelt er een veerboot tussen het centrum en het kermisterrein aan de overzijde van de Rijn. Een speciaal Kermis-arrangement met een overnachting, gratis rit in de het reuzenrad, een Düsseldorf WelcomeCard en infopakket kan geboekt worden via de VVV; prijzen vanaf €52,- per persoon in een tweepersoonskamer.

Hier gaan wij waarschijnlijk heen, vrijdags vuurwerk en zaterdags mooi op de kermis genieten!

Beste parkeren is voor 8,- bij de messe en kan je met de bus naar het kermisterrein. En die rijden tot 3 uur snachts terug.

De kermis is zeker de moeite waard. Er zijn maar 3 kermissen groter dan Düsseldorf:

Munchen Oktoberfest
Canstatterwasen Stuttgart
Cranger Kirmes Herne

Ik weet niet hoe het vuurwerk is en ik zal het gaan bekijken of ik dit jaar met vuuwerk ga omdat je over een rondje over de kermis al minimaal 3 uur loopt als je normaal loopt. Ik film en fotografeer nog wel eens wat dus over een rondje doe ik 6 uur. Aan de andere kant: Ik woon er maar een uurtje vanaf

Het vuurwerk heb ik hier nu de afgelopen 2 jaar meegemaakt en vond het zeker de moeite waard om er heen te gaan. Kom wel optijd want het grasveld tegenover het kermis terrein is al uren van te voren bezet door de bevolking van dusseldrof die zich daar tegoed doen aan vanalles en nog wat:). Ik weet niet precies tot welk kalieber er geschoten word maar het is behoorlijk groot. Meen ergens 12inch gelezen te hebben maar pin me daar niet op vast.

Ik ben er zeker.

groeten
Rob

Ik was hier vorig jaar maar toen stond ik gigantisch verkeerd. Namelijk op de brug, onderaan op het plaatje. Ik wil dit jaar fatsoenlijk zicht hebben, maar waar wordt het vuurwerk exact afgestoken? en naar welke richting?

2pqw9om.jpg

Volgens mij word het geschoten bij die andere brug op het plaatje.
Heb er iig zin in, morgen rond een uur of 1 smiddags die kant op, lekker op de kermis rondlopen en savonds het vuurwerk.
En daarna nog even naar de overkant de Altstad in hehe :D

Wat een ramp gister. We hadden één uur de tijd om 2 personen op te pikken, naar Düsseldorf te rijden, daar een parkeerplaats te vinden en naar de gewenste locatie te lopen. Dat lukte dus nooit. Terwijl we nog opzoek waren naar een parkeerplek hoorde we het vuurwerk al beginnen, stipt op tijd. Uiteindelijk langs de weg, vlak voor de ingang van de tunnel de auto langs de kade op de stoep gedumpt en vanaf daar de rest van de show nog kunnen zien. Een beetje ver weg, maar in ieder geval al een stuk beter dan vorig jaar op de brug. Uiteindelijk alleen de eerste 3 a 4 minuten hoeven te missen.

Show was niet bijzonder, maar er werden wel een aantal mooie bommen geschoten en een paar beelden waren wel leuk om naar te kijken.

Filmpje komt later op de dag.

De was zeker matig.
Niet iets wat ik gewend ben van Nico Lunig.
Heb wel een paar hele mooie bommen voorbij zien komen maar dat is alles.

Vond het een leuk showtje, niet super groot maar werden mooie producten gebruikt.
Heb er iig van genoten.
Maakt zo'n dag toch compleet was weer super in Dusseldorf!

Ik zelf vond de show wel leuk en ook mooie shells voor bij zien komen.
Beter als vorig jaar in iedere geval.
En eens niet in een file de stad uit :D

Hehe, wat wil je. We waren die eerste die vertrokken met een pole position plek voor de uitgang van het centrum.

Ik was er ook weer bij aanwezig. Het was beter als vorig jaar maar miste echt het spectacel dat het 2 jaar geleden wel was. Had van te voren wel kunnen vertellen dat het super druk zou worden , datis het namelijk altijd met kermis daar in dusseldorf. Over 2 weken word een soort gelijke show in herne crange geschoten dus tegen de mensen die deze gemist hebben zou ik zeggen probeer herne crange ook zeker mee te pikken. Maar let wel daar komt je bij de schietplaats alleen via de kermis en daar kan je rekene op dezelfde drukte als hier. Kom optijd anders is er geen doorkomen aan.

groeten
rob

Back
Bovenaan