'Dus: Geen Zwarte Piet, geen alcohol, geen vuurwerk, geen jodenkoek'

ylke

VWC lid
column

Ik zie soms door de verboden het bos niet meer, verzucht columnist Malou van Hintum.

Dus we vieren geen Sinterklaas meer, omdat Zwarte Piet voor sommige mensen niet te pruimen is. Tijdens oud en nieuw steken we geen vuurwerk meer af, omdat dat veel te gevaarlijk is.

We geven meisjes nooit meer een Barbiepop of prinsessenjurk cadeau, hoe hard ze er ook om zeuren, want dat is seksistisch en daarmee geef je de boodschap af dat ze niet méér kunnen dan huismoeder worden. We geven jongetjes geen autootjes meer - waarom niet, dat ben ik even vergeten. Maar het lijkt me wel eerlijk: als meisjes niet krijgen wat ze willen, dan jongetjes ook niet. Even ongelukkig is ook gelijk.

Open haard
De open haard mag niet meer aan, want dat is slecht voor het milieu. De terrasverwarmers liggen inmiddels bij het grofvuil om dezelfde reden. Ik lever mijn windaandelen weer in. Windmolens zijn goed voor het milieu, maar slecht voor de natuur. En als ze niet slecht zijn voor de natuur, dan willen we er niet tegenaan kijken. Dit heet horizonvervuiling, en dat willen we ook niet. Bovendien maken ze geluid. Geluid!

Warme chocomel drinken mag alleen als die gemaakt is van poeder en water, want echte melk is voor kalfjes en daar moet je vanaf blijven. Weg melk, addio cappuccino, welkom zwarte koffie. Vlees eten we alleen als de dieren een fijn leven buiten hebben gehad, met veel frisse regenbuitjes, verse eikeltjes en groen gras - maar niet als het écht wild is, want wild vlees komt alleen op je bord als het is geschoten, en we zijn tegen de jacht.

Suiker
Roken doen we natuurlijk allang niet meer, en alcohol drinken hebben we ernstig geminderd ten gunste van vruchtensap. Wat ook niet goed is. In vruchtensap zitten suikers, en suikers zijn de hel voor je gebit, je gezondheid en je gewicht. Dat wordt water drinken, gewoon kraanwater. Best, uh, lekker.

Jodenkoeken, moorkoppen, zigeunersaus - bij ons vind je ze niet. Wij hebben trouwens ook de blanke vla in de ban gedaan. Zulk superioriteitsvreten lusten we hier niet.

Dus. Trek ik mijn tweedehands bontjas aan en start ik de Franse oldtimer die net zo oud is als ikzelf. Nee, daar mag ik niet mee naar de grote stad, maar daar heb ik dan ook niks te zoeken. Ik ga een illegaal vuurtje stoken met drie stoute kinderen. Achter een verboden toegang-bord, dat voor een omheining staat met een gat erin.

Ja, heel fout. Maar leuk!

Malou van Hintum is politicoloog en columnist voor Volkskrant.nl.

Bron

gelukkig zijn wij niet de enige die het gezanik zat zijn .
tja op gegeven moment trekken we een grens .
maar waar licht hij ?

Geniaal stuk, voel me ineens weer kind nu, toen alles nog okee was.
Voel me ineens weer kind nu, alles doen wat ´verboden´ is.
Of heet dat rebels nu...?

gelukkig zijn wij niet de enige die het gezanik zat zijn .
tja op gegeven moment trekken we een grens .
maar waar licht hij ?

Bij Belgie en Duitsland..

nee zonder dollen. goed stukje tekst en inderdaad het word tijd dat het een keer afgelopen is het word gekker en gekker in dit land.

ik was bij x-qlusive holland en daar liepen negers verkleed als zwarte piet.
waar praten we nou over.
en hun suikerfeest dan ?
weet je wel hoeveel mensen er diabeet zijn ?
nieuw protest beginnen

Wij (hollanders) moeten idd. Respect voor andermans cultuur hebben, wordt er gezegd. Maar respect aan de hollandsche cultuur??

Geweldig mooi stukje tekst dit, puur genieten.
Maar wat is het toch weer voor de hand liggend en jammer dat je dit stuk niet veel vuldig op tv ziet verschijnen.

Sinterklaas vieren is een feest voor kinderen en daar blijf je met je poten vanaf. Het heeft Gvd niks met fascisme te maken dat je hier überhaupt een discussie over start snap ik echt niet. Dit is een Hollandse traditie en als je dat niet bevalt dan vertrek je maar lekker ergens anderen heen. Ik kan me daar zo aan storen hè. Zelfde discussie als de negerzoen, waar gaat het nog over.

Heerlijk stukje inderdaad.

Deze is/was ook :bonk::bonk::bonk: voor mij.
Suiker feest, moslims kregen vrij en de NL kinderen moesten op school blijven :bonk::bonk::bonk:
ik kreeg ook geen vrij toen het chinees oud en nieuw was :cry::cry::cry:

En zo gaat nederland naar de *****n. Wat nou rascisme, gewoon een schitterende traditie waar ze met de poten vanaf moeten blijven, net als van ons vuurwerk. Negerzoen, turky stick gewoon een benaming waar niks mis mee is. Kwam gisteren nog bij de praxis, vraag ik aan zo'n donkere medewerker, hebben jullie nog van die doorzichtige lak? Zegt hij, "dat heet BLANKE lak meneer". Heb ik meteen maar ff aangifte gedaan van rascisme!

Het zijn onze eigen beleidmakers en onze eigen wetten die dit eventueel verbieden. Het is net als Vuurwerk elk jaar. Als er een klein groepje er last van heeft dan willen ze het verbieden.

Democratie is toch de meeste stemmen. Voer een referendum uit en laat die bindend zijn voor de komende 25 jaar. Heb je de komende 25 jaar geen discussie en dat zou ook zo met vuurwerk moeten zijn.

Mooi stukje waar ik voor de volle 100% achter sta. Deze vrouw schrijft in mijn ogen hoe het er momenteel daadwerkelijk aan toe gaat.
Mijn mening is dat je deze onzin gewoon moet negeren, en dat de regering zich maar is gaat verdiepen in de echte problemen in het land. Een traditie als Sinterklaas en oud en nieuw mag never nooit verboden worden. Miljoenen kinderen kijken ieder jaar uit naar de komst van Sinterklaas en zwarte piet, en dat zou verboden/aangepast moeten worden omdat een stel ramdebielen van de bovenste plank zichzelf gediscrimineerd zouden voelen? Wat mij betreft gooien ze deze idioten vandaag het land nog uit. Als het je hier niet bevalt donder je maar lekker op. Wij respecteren hun tradities dan moeten ze ook die van ons respecteren.

Daar komt nog is bij, dat Nederland in deze tijd genoeg andere problemen heeft die momenteel veel meer aandacht verdienen als deze onzin

- Hoge werkloosheid
- Economische crisis
- Roemenen en Bulgaren die hier de boel terroriseren met overvallen,skimmen en inbraken
- Kindermisbruik (Kwam pas geleden weer een grote zaak aan het licht, het zal je kind maar zijn)

En zo kan ik nog wel even door gaan.
Dus wat mij betreft geven ze dat zwarte piet gezanik zo min mogelijk aandacht, en gaan ze zich concentreren op de echte problemen in dit land

Back
Bovenaan