Zoo, hier dan van mijn kant ook nog maar eens het verslag van deze niet zo zeer goed technisch in elkaar zittende show maar van een show met kwaliteitsvuurwerk waardoor ik voor de 2e keer weer een zeer mooie show heb gezien met onder andere kwaliteitsbommen uit Itië van bijvoorbeeld Parente!
De reis naar Duren begon voor mij al vroeg, om 10 over half 2 's middags zat ik al in de bus opweg naar Firedragon. Daar weer eens ouderwets gezellig bijgepraat waarna we naar Darksoul zijn gegaan ons afvragend of Darksoul er nog wel uit zag als Darksoul, hij heeft namelijk meer dan anderhalve maand in westelijk Afrika rond gehangen voor een interessant project. Hier hebben we dan ook veelal over gepraat de lange rit richting Düren.
Rond een uur of 8 zijn we aangekomen in Düren waarna we daar even wat gegeten hebben de rest gemeet die mee het schietveld op gingen. Om kwart voor 10 stonden we er dan, weer zo dichtbij het vuurwerk, misschien wel te dichtbij zat ik me af te vragen onder de show, want wat als er wel eens wat goed mis gaat, mortarburst oid, we zouden er in ieder geval zeker niet veilig staan. Dat is een ding wat zeker is, maar toch wagen we de gok er op, want zoiets maken wij, of ik niet vaak mee!
Toen het spektakel uiteindelijk weer los barste was het gevoel van vorig jaar weer aanwezig, dan weet je pas weer waarom je zo gepassioneerd bent door vuurwerk en waarom het je dus zo bezig houdt. Ik heb weer hele mooie bommen gezien en vele heftige stukken meegemaakt in de show. Meerslagen shells, kaleidoscope bommen, een crackling wolk in de lucht wat ik nog nooit mee heb gemaakt in deze mate, een salute finale van 4'' bommen die een klap op je borst gaven en nog veel meer leuks en moois!
Kortom, It was greater than great!
Ook heb ik voor het eerst vuurwerk mogen fotograferen, Dit is gedaan met de Canon eos 400D geleend van m'n zwager. Veel foto's zijn mislukt, door een veel te lange sluitertijd waardoor er weer te veel licht binnen kwam waardoor de foto's dus overbelicht werden. Ook een aantal foto's die bewegend waren omdat ik geen draadontspanner tot m'n beschikking had. Maar toch zitten er een paar leuke foto's bij die ik erg goed gelukt vind voor zo een eerste keer vuurwerk fotograferen!

Hierbij gaat het niet om mijn fotografie 'kunsten' Maar meer om een indruk te geven hoe dichtbij we stonden en wat een kwaliteitvuurwerk het was, want het goud kwam dus op de grond neer