Duitsers zijn ons geknal helemaal zat

oerendhard

VWC lid
TWENTE/ACHTERHOEK - Duiters die langs de grens wonen, ergeren zich kapot aan Nederlanders die aan Nederlandse kant vroegtijdig vuurwerk afsteken.

Volgens de Westfälische Nachrichten in Gronau regent het in de dagen vooor oudejaarsdag op de redactie en bij de politie jaarlijks klachten over de ‘Böllerei’ bij de buren. De Westfälische geeft toe dat ook in Duitsland wel illegaal geknald wordt, maar Nederlanders zouden veel grotere ‘Böller-Liebhaber’ zijn.

In de Westfälische Nachrichten komt een inwoner van Gronau aan het woord die iedere keer opnieuw schrikt als er net over de grens vroegtijdig vuurwerk wordt afgestoken. Hij noemt het geknal vóór oudejaarsdag ‘onverdraaglijk’ en dreigt de Nederlandse boer op te zoeken waar het geknal vandaan komt.

De Gronause politie zegt op de hoogte te zijn van de klachten. Volgens voorlichter Frank Rentmeister heeft de Duitse politie echter geen recht iets aan het geknal op vreemde bodem te doen.
Nederlanders kopen overigens in toenemende mate vuurwerk in Duitsland, waar het vaak gewoon bij supermarkten te koop is. Het is daar doorgaans aanzienlijk goedkoper dan in Nederland.

#bron,tubantia.nl

Ach ja. Er liggen hier nog wat vliegtuigbommen van de Luftwaffe uit 1940.
Van die bommen hebben wij last. Wanneer komen ze die eens ophalen?

Tsja, er moest blijkbaar een oud & nieuw artikeltje in de krant verschijnen, wat een non-nieuws.

Nou de burgemeester van de gemeente Buren (Ligt naast Tiel), kreeg 2 harde knallers uit Weeps toegreikt.
Maar daar was ie niet blij mee.

+1 whahahaha:D

En toch kan ik me wel voorstellen dat mensen last hebben van het vuurwerk, als je er niet van houd is het wel vervelend om het steeds te moeten horen.

Ik hou er ook niet van als ik in Zeeland ben om in het Duits aangesproken te worden, omdat ze denken dat ik een Duitser ben. En ik hou er ook niet van om in een kuil te donderen die vers gegraven is door een Duitser.

Maar klagen wij daarover in de media?

Ik hou er ook niet van als ik in Zeeland ben om in het Duits aangesproken te worden, omdat ze denken dat ik een Duitser ben. En ik hou er ook niet van om in een kuil te donderen die vers gegraven is door een Duitser.

Maar klagen wij daarover in de media?

Tjhaa.. maarja.. dan heb je het ook over zeeland..:rolleyes:

Ik kom uit Limburg en als ik in een andere provincie Limburgs aan het praten ben, dan ziet iedereen me ook aan als duitser...:cry:
Maar ik snap de Duitsers wel, ik zou er ook last van hebben! (als ik niet van vuurwerk zou houden)

Back
Bovenaan