Duitse vuurwerkfolders

De beleving onder de oosterburen zelf wordt ook per jaar groter en groter. Met name de discounter vorfreude voorafgaand aan de bekendmaking van het assortiment. Ik ga al jaren kijken maar vooral de laatste 2 jaar sta je niet alleen met NLers in de rijen. Ook dieper in Duitsland staan rijen Duitsers klaar voor dat de winkel open gaat.
Ik kan dat niet opbrengen hoor, daar in een rij gaan staan wachten tot de winkel open gaat om vervolgens als vliegen op een hoop stront, al duwend en trekkend te proberen om wat vuurwerk te bemachtigen. Als je 3 seconden de andere kant op kijkt trekken ze die ene cake die je te pakken kreeg ook nog uit je karretje en dan kun je vervolgens ook nog veel te lang in de rij bij de kassa gaan staan voor die paar prullen die je gescoord hebt omdat niemand anders ze wil hebben....

Laat me dan maar lekker online de mooie aanbiedingen in NL zoeken en op m'n gemak leuke dingen bestellen. Of een showroom bezoeken en daar nog iets leuks bestellen. Maar goed, ieder z'n ding ;)

Ik kan dat niet opbrengen hoor, daar in een rij gaan staan wachten tot de winkel open gaat om vervolgens als vliegen op een hoop stront, al duwend en trekkend te proberen om wat vuurwerk te bemachtigen. Als je 3 seconden de andere kant op kijkt trekken ze die ene cake die je te pakken kreeg ook nog uit je karretje en dan kun je vervolgens ook nog veel te lang in de rij bij de kassa gaan staan voor die paar prullen die je gescoord hebt omdat niemand anders ze wil hebben....

Laat me dan maar lekker online de mooie aanbiedingen in NL zoeken en op m'n gemak leuke dingen bestellen. Of een showroom bezoeken en daar nog iets leuks bestellen. Maar goed, ieder z'n ding ;)
Valt gelukkig wel mee. Ik vind het een deel van de sfeer, om 4.00 uur opstaan en vol gas wat dieper Duitsland in rijden om bij een minder bekende Lidl te gaan shoppen. Maar vlak ook de Posten Börse niet uit! (soort Duitse action) De taferelen die jij beschrijft heb ik nog nooit meegemaakt maar ik kan me voorstellen dat dit soort dingen vlak aan de Nederlandse grens voorkomen. Daar komt bij dat ik in 45 minuten in Duitsland ben dus het is goed te doen.

Ik wil het hier niet op de spits drijven. Een Nederlandse koper kan in Duitsland legaal vuurwerk kopen wat ook in Nederland legaal is en is toegestaan.

Ik lees redelijk wat op het forum. Een veel besproken onderwerp hier in Nederland is dat vrijwel iedereen over de 25 kg heengaat in Nederland en of ze het wel meekrijgen etc.

Ik respecteer de keuze van de moderators als ze beslissen dat buitenlandse folders niet mogen.

Wel denk ik dat dit een enorme toevoeging zou zijn hier en dat het het forum nog groter sterker en interessanter zou maken.

Ik ga dat jaar voor de 17e keer op rij naar Duitsland voor vuurwerk.
Ikga dit jaar weer sinds jaar of 10. Hoorde ook dat Funke enz in bepaalde supers zou liggen.

Valt gelukkig wel mee. Ik vind het een deel van de sfeer, om 4.00 uur opstaan en vol gas wat dieper Duitsland in rijden om bij een minder bekende Lidl te gaan shoppen. Maar vlak ook de Posten Börse niet uit! (soort Duitse action) De taferelen die jij beschrijft heb ik nog nooit meegemaakt maar ik kan me voorstellen dat dit soort dingen vlak aan de Nederlandse grens voorkomen. Daar komt bij dat ik in 45 minuten in Duitsland ben dus het is goed te doen.
Een reistijd van 45 minuten maakt het ook al wat aantrekkelijker, voor mij al snel een ueertje of 2 langer.

Ikga dit jaar weer sinds jaar of 10. Hoorde ook dat Funke enz in bepaalde supers zou liggen.
Albert, een merk van Funke was vorig jaar al bij TP verkrijgbaar en de verwachting is dat het dit jaar ook in andere winkels verkrijgbaar zal zijn.

Dat soort gevallen zie je alleen in bepaalde gebieden net over de grens. Bij de eerste beste winkel dus. Ga je iets verder Duitsland in treft je soms wat drukte maar niet tokkies die dingen uit je karretjes trekken. Nog nooit meegemaakt namelijk. Wel de laatste jaren meer teleurstelling omdat er steeds meer Nederlanders te vinden zijn die alles leegroven. 10 jaar geleden als je wat verder Duitsland in reed kwam je sporadisch een ollander tegen en was het op je gemak je producten uitzoeken. Duitsland blijft voor een prikkie veel leuke dingen kopen.
Maar ook in Nederland tref je de teleurstelling aan door niet op tijd geleverd, afkeur of andere excusejes ondanks dat je besteld hebt. Ik in ieder geval wel meegemaakt.

Dat soort gevallen zie je alleen in bepaalde gebieden net over de grens. Bij de eerste beste winkel dus. Ga je iets verder Duitsland in treft je soms wat drukte maar niet tokkies die dingen uit je karretjes trekken. Nog nooit meegemaakt namelijk. Wel de laatste jaren meer teleurstelling omdat er steeds meer Nederlanders te vinden zijn die alles leegroven. 10 jaar geleden als je wat verder Duitsland in reed kwam je sporadisch een ollander tegen en was het op je gemak je producten uitzoeken. Duitsland blijft voor een prikkie veel leuke dingen kopen.
Maar ook in Nederland tref je de teleurstelling aan door niet op tijd geleverd, afkeur of andere excusejes ondanks dat je besteld hebt. Ik in ieder geval wel meegemaakt.
We moeten ook stoppen met constant adviseren om stukje verder DE in te rijden haha

Uiteraard is De kermisreporter al jaren onze man! Ook leuk als je ziet hoe zijn filmpjes een paar jaar geleden nog waren. Hij las een folder door en wist het verder ook niet. Nu zie je dat hij het goed kan onderbouwen en dat er leuke demo video's zijn ingevoegd.
Precies ik kijk ook graag naar hem...al vind ik het nu wel even rustig op zijn kanaal omtrent nieuws en info..

Ik heb een goede app met Duitse folders die elk jaar in december ontzettend goed up to date wordt gehouden. Geen idee of ik deze hier mag delen btw? :copper:

Precies ik kijk ook graag naar hem...al vind ik het nu wel even rustig op zijn kanaal omtrent nieuws en info..
Het is nu ook lastig voor hem, omdat in Duitsland de meeste folders pas half december uitkomen. Wel slim dat hij af en toe een straatfilmpje post van een bekend item. En soms lekt er een folder uit. Ik denk dat de views door het dak gaan eind december.

Ik woon 2 minuten van de grens met Emmerich, Duitsland. Het is 1 grote chaos hier elk jaar haha. Zelf ga ik 20 minuten duitsland in, en weet ik alle pareltjes van winkels te vinden die niemand kent. Mocht iemand interesse hebben, stuur me een PB! Stuur ik een lijstje door

Er is ook een app te downloaden ( Pyro App ) in de google-store. Hier staan up-to-date alle prospekts (folders) van de Duitse winkeltjes.

Back
Bovenaan