Duitse bomexperts ruimen vuurwerk op

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
PIRNA - De politie in Saksen heeft een dermate gevaarlijke hoeveelheid illegaal vuurwerk in beslag genomen dat de hulp van de explosievenopruimingsdienst moest worden ingeroepen om het onschadelijk te maken. De experts ontfermden zich maandag over 577 'bommen en granaten' die in Duitsland alleen met toestemming door geschoolde pyrotechnici mogen worden gebruikt bij bijzondere gelegenheden.

Drie mannen uit Hellendorf zijn gearresteerd wegens de invoer van het materiaal, dat gecontroleerd tot ontploffing is gebracht. De handel was afkomstig uit Tsjechië. In het grensgebied in het oosten van Duitsland is dit jaar al meer verboden vuurwerk dan ooit geconfisqueerd. De liefhebbers van extreem zware knallen kunnen met name in Polen terecht.

Bron

dbeg.jpg

Ik kon het niet laten...

En ja hoor, daar gaan we weer. Alweer bommen, dit keer zelfs met granaten. Tjonge jonge.
En granaten mogen tot ontploffing worden gebracht door Pyrotechnische personen? Zou wat zijn wanneer ze dat in een show gebruiken dan!

Waarschijnlijk gewoon wat cobra's en ander zwaar knal spul denk ik ? ja in duitsland zijn ze net zoals bij ons ook niet echt happig op dit spul

En bij de vuurwerkramp in Enschede heb ik het woord bommen en granaten nog nooit horen vallen, nee want dat komt ze dan niet goed uit... terwijl er daar wel degelijk bommen lagen, met name landmijnen

Ik denk namelijk juist door deze ramp dat consumenten vuurwerk in een slecht daglicht is komen te staan, want kijk eens wat de kracht van vuurwerk is....

Back
Bovenaan