Drugs en vuurwerk aangetroffen in woning

ylke

VWC lid
Hoorn - Een 28-jarige man uit Hoorn is maandagavond rond 22.00 uur aangehouden in zijn woning. De politie ging naar de woning van de man in verband met een verdachte situatie.

De man gaf toestemming om in zijn woning te kijken. Hij gaf zelf aan dat er een hennepkwekerij aanwezig was. In de keuken werd inderdaad een ruimte aangetroffen die was ingericht als kwekerij. Ook werd er harddrugs aangetroffen en zwaar vuurwerk. De drugs en het vuurwerk werden in beslag
genomen. De man is aangehouden.

Bron

beetje apparte combinatie, maargoed misschien heb ik vooroordelen maar het lijkt me dan een handelaar ?!?!

Kwekerij kan voor eigen gebruik en/of handel zijn.
Van de rest wordt geen hoeveelheid genoemt, wat meestal wel gebeurd bij noemenswaardige hoeveelheden. Hard drugs en vuurwerk lijken me dus voor eigen gebruik geweest.

Overigens wel appart dat je in zo'n situatie de politie gewoon binnenlaat..

De politie ging naar de woning van de man in verband met een verdachte situatie.

Dit kan natuurlijk van alles zijn, en misschien was er al een bevel tot binnentreding of huiszoeking vooraf aangevragen bij de officier. Dit wordt alleen gedaan als er meerdere meldingen of duidelijke aanwijzingen zijn dat er strafbare feiten plaatsvinden of plaats hebben gevonden.

Wel dom dat hij ze binnenlaat. Beste wat je kunt doen als er politie voor je deur staat, is naar buiten stappen en de deur achter je dichttrekken. :wink:

Bij een verdachte situatie ter plaatste mag de politie zich ook zonder bevel toegang tot je huis verschaffen.
Ruimte in de keuken ingericht als hennepkwekerij klinkt als een kleine eigen kweek voor zelfgebruik/kleine handel

Back
Bovenaan