Drone in strijd tegen vuurwerk

Of juist niet dat is namelijk de grootste fout die mensen vaak maken. :p

Klopt, helemaal waar. Je moet als er een knal is niet het hondje over het bolletje aaien, als jezelf normaal doet en er geen aandacht aan geeft krijgt de hong ook geen bevestiging dat dit eng is,. daar doelde ik ook op

Wel grappig, voor Drones zijn ook regels. Zo mogen deze niet boven bewoonde gebieden vliegen ivm de veiligheid (heeft de overheid zelf beslist) Maar om een kwa jongen met vuurwerk te pakken mag het weer wel!! En innderdaad, er wordt meer jacht gemaakt op iemand met illegaal vuurwerk, dan op de echte crimineel, dief, verkrachter etc

Klopt. Er bestaan strenge regels in Nederland betreft het vliegen met een drone. Vooral als dit niet particulier gebruik betreft. Naast het feit dat er veel vliegrestricties bestaan (niet in/boven woonwijken en mensenmenigtes, niet binnen 3000 meter van een vliegveld, niet in het donker, niet hoger dan 120 meter) moet een bedrijf dat een drone & piloot levert beschikken over een ROC-vergunning en een bewijs van luchtvaardigheid. Daarnaast heeft de piloot een vliegbewijs nodig (-> die iedere 2 jaar weer verlengt moet worden). Dit gaat dus sowieso al lekker in de kosten lopen. Daarnaast is de effectiviteit erg discutabel.

Zinloos verhaal dit. Woerden: Bespaar jezelf de kosten van zo'n onderzoek en ga gewoon eerst even met een deskundige praten.

Dit gaat ook niet werken. Laat ze gewoon eens harder op treden tegen de vroege stoker en vandalen, dat is de enigste oplossing denk ik.

Laat de jeugd lekker vuurwerk stoken zoals ik er vroeger altijd naar toe leefde, de echte overlast is er nu al, woon in Tilburg maar met het uitlaten van de hond in de avond uren wordt er overal wel vuurwerk afgestoken, vroeger deed ik precies hetzelfde alleen gingen we toen naar een buiten gebied om zo min mogelijk overlast te geven.

Woerden test samen met de politie een revolutionaire manier om vuurwerkcriminaliteit bestrijden.

Ja die anti vuurwerk drones daar hebben ze wel tijd voor, maar toen mijn broertje door drie man het ziekenhuis in geramd werd grepen ze niet in, terwijl de fcking politie 10 meter verder op stond. En daarna ook niet even een bezoekje bij de daders ofzo, NIETS. En toen m'n vriendin verkracht was en geen aangifte durfde te doen, en ik zelf aangifte ging doen deden ze ook NIETS.

En dan wel tijd en geld besteden aan high tech zooi om een beetje vuurwerk tegen te houden.

Kunnen we niet een paar kartonnen (legale:p) zinkpijlen naar woerden sturen en een bounty op drones zetten?

Volgens mij is dit aanzetten tot crimineel gedrag met oudjaar staat half Nederland voor de deur. Dat zijn toch grote mensenmassa,s dan is het vliegen met een drone over de mensen tegen de wet en dus verboden foei.

Back
Bovenaan