Driekwart online bommenfilmpjes verwijderd

Torrr

VWC lid
AMSTERDAM - Ongeveer 73 procent van de bommenmakers die te zien waren op een speciale site van de Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers, heeft hun filmpje van internet weggehaald. Dat liet een woordvoerder van VeiligheidNL weten.

De site is sinds 28 september in de lucht. Daarop is een kaart te zien met filmpjes van explosies en vuurwerkbommen. De makers van de filmpjes wordt gevraagd om zich bekend te maken en de filmpjes te verwijderen. Inmiddels zijn van de 130 filmpjes er 84 verwijderd.

De makers van de filmpjes die nog te zien zijn, hebben via sociale media zoals Twitter deze week een waarschuwing gehad. "Daarin stond dat we weten wie ze zijn en dat ze het filmpje moeten verwijderen'', aldus de woordvoerder.

Bron

Welkom bij het communisme

Je weet helemaal nog niet eens wat communisme precies is wanneer je dit hier zo roept. Wanneer ik nu kijk waar wij nu precies met z'n allen staan in Nederland, dan denk ik soms dat het waarschijnlijk echt zo slecht nog niet zou zijn om van Nederland een communistische land te maken. Want eerlijkheid is nu ver te zoeken!

Vind dit een goede zaak, de bommenmakers schaden het beeld en de naam van vuurwerk als traditie. Mooi dat het initiatief zo een goed resultaat oplevert en dat die bommenmakers worden gewaarschuwd, danwel gepakt en bestraft voor de eventuele schade.

Kan nou niet bepaald zeggen dat dit verkeerd is.
Het vertonen van films waar men spul opblaast is gewoon een trigger voor jongeren om hetzelfde te doen.
Ik snap dat 'vrijheid' zo aardig weg gaat, maar in dit geval kies ik er voor.

Dit is idd geen communisme. Je zou het kunnen zien als censuur, iets waar ze het handje van hebben in een dictatuur. Maar dit is juist een goede zaak.

Nou het is wel een soort beperking van vrijheid. De een vind het kunst en de ander vind het niets

Ik vind dat ze de rellen van Haren ook moeten verwijderen. Brengt vuurwerk ook een slechte naam toe

Rellen moeten dan ook verwijderd worden want dat brengt voetbal een slechte naam

En als die vechtpartijen op youtube?

Maar dit is een pure bluf actie van de politie want ze kunnen je niets maken. Toch is 73% van de mensen bang en halen het offline. Ik vind het op zich goed dat mensen erop aangesproken worden maar de manier waarop staat me niet aan. Het is niet strafbaar om strafbare dingen te filmen en posten. De discussie dat je andere mensen aanspoort is ook onzin want dan moeten films zoals American Gangster en Psycho ook verboden worden want die verheerlijken de criminaliteit

En vuurwerk een slechte naam toe brengen? Iemand die dat zegt en daadwerkelijk denkt is toch ook niet goed wijs. Elk wel normaal denkend mens weet dat je een vuurpijl niet in een bushok moet afsteken. Waarom kunnen ze bij voetbal wel zeggen dat het de "hooligans" zijn en bij vuurwerk is het vuurwerk?

Back
Bovenaan