Drie politieauto's Doorn kapot door vuurwerk

ylke

VWC lid
UTRECHTSE HEUVELRUG - Bij het politiebureau in Doorn zijn de afgelopen dagen drie politieauto's vernield. In alle gevallen sneuvelden ruiten door vuurwerk.

Eén auto werd op zondagavond rond 20.00 uur vernield. Twee andere auto?s werden op maandagavond rond 21.15 uur kapot gemaakt.

De politie hoopt dat omwonenden iets verdachts hebben gezien rond het bureau aan de Dorpsstraat en dat komen melden.

Bron

Gaan we alweer, het is eind oktober, de avonden zijn lang en het gesloop met (zwaar) vuurwerk is weer begonnen....BAH....

Hee dat is hier in de buurt. Kan me niet voorstellen dat niemand iets heeft gezien, zeker in de avond is er een hoop verkeer in die straat en de wagens staan altijd goed in het zicht geparkeerd. Zullen toch wel camera's hangen?

Ze hebben daar al jaren last van groepen jongeren. Van mij mogen ze ze snel pakken, vuurwerk word zo weer in verband gebracht met negativiteit.

drie politie wagens !? :shocked:
nou nou ze zijn waar aardig op gang
go het lijkt steeds schofteriger te worden :bonk:

Toch wel ironisch dat de politie voor vernieling recht tegenover hun eigen voordeur alsnog beroep doet op omwonenden.
Natuurlijk niet juist om te slopen met vuurwerk, vraag me echter steeds vaker af of er wel vuurwerk in het spel was.
Door de berichtgeving in de media over vuurwerk heb ik steeds vaker het idee dat vuurwerk wordt aangewezen om zulke zaken eerder te kunnen oplossen.
Of dat er vergeten wordt bij te vertellen dat het niet zomaar een nederlands-rotje was, of zelfs een compleet zelfgemaakte (vuurwerk)bom.

Iemand die wraak wilde nemen misschien? Hoewel ik niet zie hoe vuurwerk daar de meest efficiente manier voor is.

Toch wel ironisch dat de politie voor vernieling recht tegenover hun eigen voordeur alsnog beroep doet op omwonenden.
Natuurlijk niet juist om te slopen met vuurwerk, vraag me echter steeds vaker af of er wel vuurwerk in het spel was.
Door de berichtgeving in de media over vuurwerk heb ik steeds vaker het idee dat vuurwerk wordt aangewezen om zulke zaken eerder te kunnen oplossen.
Of dat er vergeten wordt bij te vertellen dat het niet zomaar een nederlands-rotje was, of zelfs een compleet zelfgemaakte (vuurwerk)bom.

Echt he! Want met nederlands knalvuurwerk sla je nog geen deuk in een pakje boter!

Back
Bovenaan