Drie kilo zwaar illegaal vuurwerk ingenomen op Orteliusstraat

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
1048398530-939b4733.jpg

De politie heeft gisteren zo'n drie kilo illegaal vuurwerk ingenomen op de Orteliusstraat in West. Het gaat volgens de politie om zwaar kaliber knalvuurwerk.

De inbeslagname was onderdeel van een gezamenlijke actie van de recherche en de landelijke politie, zo meldt politie Amsterdam Overtoomse Sluis op Facebook. Het vuurwerk is onderzocht en zal vernietigd worden. De oorspronkelijke eigenaar van het gevaarlijke knalwerk is inmiddels verhoord door de politie.

De politie benadrukt de gevaren van illegaal vuurwerk en meldt dat andere controles nog zeker plaats gaan vinden.

Bron

Ik krijg hier zo langzamerhand echt een naar gevoel van.. Toegegeven, dit spul is verboden. Maar de hoeveelheden waar het hier om gaat, zonde van de tijd. + waarschijnlijk weer veel te zware consequenties voor de eigenaar.

Ik ben geen expert maar die knallers zien er niet uit als zwaar illegaal vuurwerk. Hooguit vuurwerk wat men gewoon in België kan kopen?

Die vlinders niet, en gezien de tekst op de nitraten zal het vast uit Polen komen. Maar het woord 'zwaar' is inderdaad behoorlijk overdreven

Schandalig dat de politie hier uberhaupt tijd aan besteed! Als er bij je wordt ingebroken en je wil aangifte doen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en krijgt het geen aandacht. En hier is de recherche dus wel druk mee... :bonk:
3 kilo wauw

Schandalig dat de politie hier uberhaupt tijd aan besteed! Als er bij je wordt ingebroken en je wil aangifte doen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en krijgt het geen aandacht. En hier is de recherche dus wel druk mee... :bonk:
3 kilo wauw

Ik snap je enigszins wel. Aan de andere kant; de politie weet ook niet wat ze aantreffen. Eerder deze week is er o.a. 180 kilo aan vuurwerk gevonden. Dat ze nu zo'n kleine vangst doen is natuurlijk het melden ook niet waard. Zeker niet met foto... Vraag me af of ze iets van een publicatie/meld- plicht hebben.

Ik denk niet dat de dames en heren van de politie van tevoren al weten hoeveel ze gaan vinden als ze een woning binnen treden. Logisch dat ze hier tijd aan besteden! Maar de ene keer is de vangst groot, de andere keer niet.

Back
Bovenaan