Ik ben wel persoonlijk en heb het wel tegen Redbaron, diegene die zijn mening flink kan verkondigen, mijn post een appels en peren vergelijking vindt en het nergens op vindt slaan.
Tja..
Er vallen jaarlijks gewonden en hier en daar doden door (mis)(ge)bruik van verboden vuurwerk, is dat niet erg? of net zo erg als misbruik en verkrachting? ook de schade die het veroorzaakt is flink.
Natuurlijk is het erg als er gewonden of zelfs doden vallen door vuurwerk wat ze zelf vaak hebben aangekocht of nog zelfs beter, zelf in elkaar geknutseld hebben en dan het brein niet hebben dat er ongelukken kunnen gebeuren.
Dat er mensen dood gaan door shells, waar de omschrijving zelfs op staat.
'bury the mortar 3/4 in the ground, take alot of distance, if you find this shell, please call your police station for your own safety'
Tja.. als er dan nog mensen zijn die dood gaan door shells omdat ze niet snappen dat het geen spul is dat je zomaar kan afsteken, dan begrijp ik niet waarom je het in het eerste geval wilt hebben.
Iedereen ziet de gevaren van illegaal vuurwerk in de media, mensen moeten nu onderhand wel snappen hoe ze met dit vuurwerk om moeten gaan.
Ook bijvoorbeeld verboden vuurwerk als Cobra's, op deze knaller staat dat je een minimale afstand van pak hem beet 25 meter moet hebben als die ontploft. Dat er dan nog mensen zijn die deze in hun hand laten ontploffen en zichzelf er mee verwonden, tja daar kan de handelaar niet veel aan doen.
ook de schade die het veroorzaakt is flink.
Dan is het wel heel makkelijk om de handelaar daar de schuld van te geven.
Het lijkt mij toch echt diegene die het vuurwerk koopt, dat die de schuld is van de schade die hij/zij veroorzaakt...
Het is en blijft een strafbaar feit. En of dat verboden vuurwerk is, of misbruik van kinderen of iets dergelijks. Het mag niet. Ja een kind die om het leven komt door verboden vuurwerk, is in mijn ogen net zo erg als het misbruik van kinderen.
Het is zeker een strafbaar feit en de handelaren zullen moeten brommen, op de blaren moeten zitten voor hun wetsovertreding.
Hoe vaak komen echter kinderen om het leven door verboden vuurwerk?
Hoe vaak worden kinderen misbruikt door het jaar?
En hoe zijn de straffen dan van diegene die iemand misbruikt?
Dus degene die hier veroordeeld zijn, staan aan de bron van alle ellende die verboden vuurwerk met zich meebrengen! En ze hebben niet bepaald weinig verhandeld als je het zo eens leest. Waarmee ze potentieel enorm veel ellende op hun kerfstok hebben!
Als diegene nou gewoon geniet van het vuurwerk en geen dingen zou slopen, domme dingen doen met hun vuurwerk, was het allemaal niet zo erg geweest.
Gekeken had naar de gebruiksaanwijzing op het vuurwerk, maar nee dat is te moeilijk..
Er vanuit gaan dat een leek kan omgaan met professioneel vuurwerk is natuurlijk van de zotten.
Oh, het is allemaal niet zo moeilijk, je moet enkel de situatie inzien, de gevaren wat het eventueel met zich mee kan brengen en alle lonten verlengen. Een schietkist kan ook helpen, zodat je het veilig kan ontsteken op een grotere afstand.
@Omepje,jammer dat je de post van Dennis hebt aangepast, laat elke post nou zoals het is en laat een discussie opwaaien.
Je hebt er niets aan om posts te wijzigen in een discussie.
Diegene kan zichzelf vast wel verantwoorden.