Drenthe houdt vuurwerk op afstand

R@lph

VWC lid
2e Exloërmond De provincie Drenthe mag roomser dan de paus zijn als het gaat om vuurwerkevenementen. Dat valt te concluderen uit een uitspraak van de Raad van State met betrekking tot een knalfeestje op 10 oktober vorig jaar in 2e Exloërmond. De provincie eiste daarbij een veilige afstand van 120 meter tussen publiek en vuurwerk, zoals het rijk sinds kort adviseert. Het vuurwerkbedrijf kwam in het geweer tegen de "absurde" eisen uit vrees dat andere provincies de strenge leer van Drenthe overnemen. Volgens het vuurwerkbedrijf zijn de eisen onnodig streng en blijft er weinig indrukwekkends over van het spektakel. De Raad van State gaf Drenthe gelijk.

Bron: DVHN

Wat velen niet weten is dat het vuurwerkbesluit een beleidsregel is.
Dit houd in dat provincies daarvan af mogen wijken indien ze van mening zijn dat het bijv. de veiligheid ten goede komt.
Andersom kan het dus ook ; ALS ZE DE VEILIGHEIDSAFSTANDEN TE RUIM VINDEN KUNNEN ZE DEZE OOK INKORTEN. Zoals waarschijnlijk dus eerder het geval is geweest.

Mvg Tommy-gun

Dat klopt volgens mij ook ze kunnen zelf bepalen, verder is dit bedrijf volgens mij zelf giga in de fout gegaan met illegaal vuurwerk en wisten ze in december even niet meer wat het was. Wat ik gezien heb op tv

Dat klopt volgens mij ook ze kunnen zelf bepalen, verder is dit bedrijf volgens mij zelf giga in de fout gegaan met illegaal vuurwerk en wisten ze in december even niet meer wat het was. Wat ik gezien heb op tv

Sorry, maar nu ben je even de weg kwijt.

Als je refereert naar de beschuldiging van handel in illegaal vuurwerk, dan zou ik even de uitspraak bestuderen.

Back
Bovenaan