Dozen met zwaar vuurwerk ontploffen in Zwolle

ZWOLLE - Op de hoek Grasdorpstraat-Ten Oeverstraat in Zwolle zijn maandagmorgen enkele dozen met zwaar vuurwerk ontploft. Niemand raakte gewond.

Rond half 9 waren ineens zware knallen en gierende vuurpijlen te horen en te zien, die het verkeer ter hoogte van Park de Wezenlanden ontregelden. Het vuurwerk ging gepaard met een enorme rookontwikkeling. In het park wordt het RTL Zomerfestival afgebroken. Het vuurwerk bleek daar niets mee te maken te hebben.

Smeulende resten
De dozen vuurwerk stonden op de weg, aan het begin van de Ten Oeverstraat. Direct na de ontploffingen was er niemand in de buurt die iets met de dozen te maken zou kunnen hebben. Omstanders hebben de smeulende resten in de berm gezet. 2 brandweerwagens kwamen op de brand af, maar de mannen kwamen hun wagens niet uit toen ze zagen dat het gevaar geweken was.

Er zijn de laatste dagen vaker klachten over het afsteken van vuurwerk in de stad. Vanuit verschillende delen van Zwolle, zoals Holtenbroek en Zwolle-Zuid, kwamen meldingen binnen.

image-4417816.JPG

image-4417819.JPG

BRON: http://www.tubantia.nl/algemeen/binnenland/dozen-met-zwaar-vuurwerk-ontploffen-in-zwolle-1.4417847

Vast vuurwerk zonder CE keurmerk wat nog even op moest....:D:D

ZWOLLE - Op de hoek Grasdorpstraat-Ten Oeverstraat in Zwolle zijn maandagmorgen enkele dozen met zwaar vuurwerk ontploft. Niemand raakte gewond.

Rond half 9 waren ineens zware knallen en gierende vuurpijlen te horen en te zien, die het verkeer ter hoogte van Park de Wezenlanden ontregelden. Het vuurwerk ging gepaard met een enorme rookontwikkeling. In het park wordt het RTL Zomerfestival afgebroken. Het vuurwerk bleek daar niets mee te maken te hebben.

Smeulende resten
De dozen vuurwerk stonden op de weg, aan het begin van de Ten Oeverstraat. Direct na de ontploffingen was er niemand in de buurt die iets met de dozen te maken zou kunnen hebben. Omstanders hebben de smeulende resten in de berm gezet. 2 brandweerwagens kwamen op de brand af, maar de mannen kwamen hun wagens niet uit toen ze zagen dat het gevaar geweken was.

Er zijn de laatste dagen vaker klachten over het afsteken van vuurwerk in de stad. Vanuit verschillende delen van Zwolle, zoals Holtenbroek en Zwolle-Zuid, kwamen meldingen binnen.

image-4417816.JPG

image-4417819.JPG

BRON: http://www.tubantia.nl/algemeen/binnenland/dozen-met-zwaar-vuurwerk-ontploffen-in-zwolle-1.4417847

ik heb er anders niets van meegekregen. In Holtenbroek is de laatste tijd inderdaad wel wat vuurwerk de lucht in gegaan. MAar misschien moet men eens nadenken waarom dit gebeurt? Iets met WK.
Na het WK is het weer voorbij, en ik woon er midden tussen en ik vind de overlast wel meevallen. Mijn kinderen slapen er rustig doorheen.
greetzz

ik heb er anders niets van meegekregen. In Holtenbroek is de laatste tijd inderdaad wel wat vuurwerk de lucht in gegaan. MAar misschien moet men eens nadenken waarom dit gebeurt? Iets met WK.
Na het WK is het weer voorbij, en ik woon er midden tussen en ik vind de overlast wel meevallen. Mijn kinderen slapen er rustig doorheen.
greetzz

Euhm, dit was 's ochtend om 08.30u volgens het artikel. Dan wordt er niet gespeeld op het WK dus lijkt mij niet dat het daarmee te maken heeft. En het was maandagochtend terwijl Oranje maandagavond pas speelde. Misschien toch een andere aangelegenheid?

Ik had het eigenlijk over de zin in het bericht dat er de laatste tijd meer meldingen zijn van vuurwerk afsteken in holtenbroek en zwolle zuid. Dus niet direct over dit voorval. Het zal inderdaad niet met wk te maken hebben gehad en dus iets anders zijn geweest.
greetzz

Wat een professionele sensationele titel ook weer.
Misschien een idee voor de journalist om de term ontploffing even op te zoeken wat het inhoud!

Hallo,

Als ik het goed begrepen heb was dit omdat er een baby van 3 weken overleden was en begraven werd.
Jammer dat het dan zo in het nieuws komt.

Ruud

nou ja, het is maar of ze het vieren willen. Je moet de wijk denk ik een beetje kennen en de mensen ook.
Als het hier mee te maken heeft is het denk ik een soort eerbetoon/ gedenken voor de familie.
Want dit vieren zullen ze zeker niet gedaan hebben.
greetzz

nou ja, het is maar of ze het vieren willen. Je moet de wijk denk ik een beetje kennen en de mensen ook.
Als het hier mee te maken heeft is het denk ik een soort eerbetoon/ gedenken voor de familie.
Want dit vieren zullen ze zeker niet gedaan hebben.
greetzz

ik snap dat ze het zullen hebben gedaan als eerbetoon, maar vindt het nog steeds vreemd dat je dan vuurwerk gaat afsteken dat meer voor gezelligheid zorgt

ik vind die titel knap misleidend hoor .
er word de suggestie gewekt als of er een ramp is voltrokken, maar het gaat eigenlijk om wat of gestoken vuurwerk .
bekijk die foto s nou eens voor de grap .
brandweer er bij met een zootje mensen er om heen .
wat een sensatie zeg .
pak de bezem en ruim gewoon op man

Als iemand ff een blokkie de lucht in schiet, moet er dan meteen een heel spectaculair bericht komen? Zeg nou zelf, who cares...

Domme nieuws van tegenwoordig, gaat echt nergens over.

dat zeg je goed, vuurwerk hoort bij feest, nou vind ik het overlijden van iemand geen feest

Tja, dus dat bij andre hazes was maar dom? Ik vind dat ieder zo zijn eigen manier heeft van iets afsluiten. Ik zou er ook om vragen of er wat afgestoken word als afsluiter van mij. Laat die vader nou net zo denken voor het kindje wie dus overleden is.

Back
Bovenaan