Doorlont projectje

Ramon

VWC lid
1doorlontyx9.jpg

Het filmpje

Was kort maar krachtig ;)

Prima projectje toch, zo kort vond ik hem overigens niet hoor. :)

Netjes gedaan, gewoon visco gebruikt of nog ander lont? En zo te zien heb je een bereking qua tijd erop losgelaten. :wink:

Prima projectje toch, zo kort vond ik hem overigens niet hoor. :)

Netjes gedaan, gewoon visco gebruikt of nog ander lont? En zo te zien heb je een bereking qua tijd erop losgelaten. :wink:

Ik heb in totaal maar 10 cm extra visco gebruikt.
Ik heb de potten doorgelont op een manier dat ze elkaar een beetje overlappen.
Ik heb zegmaar de pot opengemaakt op het punt waar het lont zichbaar is tussen 2 tubes, en daaraan het lont bevestigd van de volgende pot:

[voorbeeld]

145
000
000
000
236

De 0's stellen de tubes voor
Dit is een voorbeeld van een 9 schots pot

lontje begint op punt 1 en gaat door de tubes heen met de route : 1>2, 2>3, 3>4 etc..

Op punt 23 en 45 is de lont zichtbaar als je het karton van de pot afhaalt.
Bij punt 5 gaat het lont naar de laatste rij schoten
bij punt 45 loopt het lont dus zichbaar van 4 naar 5

Op dat punt bevestig ik het lont van de nieuwe pot, zodat er een kleine overlapping ontstaat. Dit is relatief makkelijk werk+ het kost amper extra visco + je hoeft niets te gaan berekenen :D

Die krat onder je plank spreekt mij overigens ook wel aan. Was die nog vol of leeg? :D

Verder leuk projectje hoor. Bedankt voor het delen. :bye:

Heel leuk project.
Komt langzaam op gang maar daarna gaat ie goed en lekker snel.
Vuurwerk van proline/vuurwerkreuscollectie gebruikt klopt dat?
Bedankt voor het delen
:cool: :cool:

Heel leuk project.
Komt langzaam op gang maar daarna gaat ie goed en lekker snel.
Vuurwerk van proline/vuurwerkreuscollectie gebruikt klopt dat?
Bedankt voor het delen

Klopt

Heb deze potten gebruikt

Proline:

golden glory
21 century
potje uit redstar ass.

Weco:

Reno

Original:

2x thundering heaven
crackling palm w pistil
silver strobe

Thor:

Apollo D
Messier I

Dank je voor de opsomming
Nogmaals, goede show.
Had je nog meer projecten?
Ga je volgend jaar weer zoiets doen?

Dank je voor de opsomming
Nogmaals, goede show.
Had je nog meer projecten?
Ga je volgend jaar weer zoiets doen?

dankje ^^
Ik had wel wat kleinere projectjes erbij, maar die zijn niet gefilmd.
Ik ga zeker volgend jaar weer zoiets doen, alleen dan wel wat groter en iets gevarieerder (meer fanshaped dingen enzo)

Zozo dus je hebt wat ge expirimenteerd met de potten? profesioneel gedaan dan, dat overlappen heeft zijn werk gedaan:)
Je hebt ook goed vuurwerk uitgekozen moet ik zeggen..Geslaagd projectje zou ik zeggen:wink:

Zozo dus je hebt wat ge expirimenteerd met de potten? profesioneel gedaan dan, dat overlappen heeft zijn werk gedaan:)
Je hebt ook goed vuurwerk uitgekozen moet ik zeggen..Geslaagd projectje zou ik zeggen:wink:

Dankje :)
heb ook geprobeert om met een relatief klein budget toch nog gevarieert vuurwerk te kopen en het goed door te lonten, zodat het ook goed tot zijn recht komt.

Hoe heb je er eigenlijk voor gezorgd dat pot na pot afging?
Ik kom niet bijster uit je eerdere posts en je tekening om eerlijk te zijn. Je zei dat je iig geen extra cm nam om extra vertraging voor je potten te krijgen. Mag je mij uitleggen hoe je het dan gelukt is alles zo toch goed af te stellen.

Hoe heb je er eigenlijk voor gezorgd dat pot na pot afging?
Ik kom niet bijster uit je eerdere posts en je tekening om eerlijk te zijn. Je zei dat je iig geen extra cm nam om extra vertraging voor je potten te krijgen. Mag je mij uitleggen hoe je het dan gelukt is alles zo toch goed af te stellen.

doorlontenpotjh4.jpg

hoop dat je er wat aan hebt en dat je het nu snapt :wink:

Snapte dat ook wel. Kan overigens alleen als je een 2e lont aan de achterkant hebt zitten. Dus een reservelont zoals ze dat zeggen. Die hebben potten van bv Weco wel, maar hoe deed je dat dan bij Nl potten? Die hebben vaak geen 2e lont...

Snapte dat ook wel. Kan overigens alleen als je een 2e lont aan de achterkant hebt zitten. Dus een reservelont zoals ze dat zeggen. Die hebben potten van bv Weco wel, maar hoe deed je dat dan bij Nl potten? Die hebben vaak geen 2e lont...

Wat je zegt klopt niet, deze methode is juist voor potten ZONDER reserve lont.

Op punt 3 in het plaatje loopt de lont van de ene naar de andere tube door.( en de lont gaat vervolgens door naar de laatste rij schoten)
Als je daar het karton van de pot afhaalt zie je het lontje lopen (ongeveer 2 a 3 cm), tussen die 2 tubes.
en DAARAAN bevestig je de lont van de nieuwe pot
Overigens, als je doorlont met zegmaar de reservelont, dan valt je showtje bij elke pot ongeveer 5 sec stil, dus dat is geen aanrader

Ja tis dat je zegt klopt niet. Zie het nu ook meteen. Ja dan moet je wel je verpakking van een pot slopen inderdaad. Anders moet je wel werken met extra cm visco voor een goede overloop. Is dit alleen bij de grotere potten zo dat je het lont bij de 1 na laatste naar laatste rij ziet als je karton weg haalt?

En nu wordt het wel ineens bruikbare informatie. Zag eerst niet wat je bedoelde, maar nu is het wel duidelijk geworden.

:bye:

Ja tis dat je zegt klopt niet. Zie het nu ook meteen. Ja dan moet je wel je verpakking van een pot slopen inderdaad. Anders moet je wel werken met extra cm visco voor een goede overloop. Is dit alleen bij de grotere potten zo dat je het lont bij de 1 na laatste naar laatste rij ziet als je karton weg haalt?

En nu wordt het wel ineens bruikbare informatie. Zag eerst niet wat je bedoelde, maar nu is het wel duidelijk geworden.

Mooi dat je m snapt, ik zal er nog wel een keer en wat uitgebreider topic over maken. Bij bijna alle potten gaat de regel op dat je bij de laatste rij schoten het lont ziet als je de verpakking van de pot eraf haalt. Soms moet je wel even goed bekijken hoe nou precies de lont door de pot gaat. Tot nu toe ben ik nog geen een pot tegengekomen die niet zo in mekare zat. Het is natuurlijk wel mogelijk dat er potten zijn waarbij dit niet is, maar ik denk dat dat misch eerder bij kleine potjes of mini fluitbakjes zal zijn.

Ben sowieso geen fan van uit elkaar halen van een pot, maar kan het in dit geval wel goed begrijpen. Misschien dat je de informatie eens door kan geven in een algemeen Lonten of lontverbindingtopic. Zou houden we het overzichtelijk.

Die topics zijn er overigens al zoals je wel zult weten. Nieuwe aanmaken is dus niet nodig.

Heb het zelf wel bij de messier potjes gezien en gebruikt...
Ja heb ze uit elkaar gesloopt om er zelf iets van te maken wat overigens best leuk werkje is...:rolleyes:
En dan wordt het eigenlijk wel gelijk duidelijk hoe het zit en hoe je dat het handigst kan uitbuiten... het is natuurlijk niet bij alle potten hetzelfde maar toch....

Zolang je het maar voorzichtig doet is er niets mis mee:wink:
Hoop niet dat dit een trend gaat worden want dan zullen er vast en zeker dingen mis gaan. :rolleyes:

Back
Bovenaan