Er is sinds mijn laatste post hier een nieuwe jaarwisseling geweest, maar ik heb de filmpjes hier dus nog helemaal niet geplaatst!

Geeft niet, beter laat dan nooit!
Maar eerst even helemaal terug naar het begin. Mijn allereerste doorlont projectje.
Ik weet dat ik het project in
deze post mijn eerste doorlont project noemde, maar dat is eigenlijk niet waar.
Eén jaar daarvoor, jaarwisseling 2010-2011, had ik al een heel klein doorlont projectje.
Het stelde helemaal niks voor, en het was ook nog eens belabberd gefilmd met een kapot gekookte aardappel, maar dit was dus het
echte begin.

En wat was het? 11 GBV Asian Thunder single shots en 2 Twister Knal doorgelont. Met v- en w-shapes en al, wat je nauwelijks terugziet in de video.
Maar iedereen moet ergens beginnen, voordat je ergens ervaren in kunt zijn. En sindsdien heb ik dus bijna elke jaarwisseling wel minstens 1 doorlont project gemaakt. Afgelopen jaarwisseling waren dat er ook weer 2: een klein crossette projectje en een groot (voor mijn begrippen) Finale project.
Inmiddels dus 14 jaar nadat het allemaal begon.
En zo ziet 14 jaar ervaring er in mijn geval dus uit:
Dit was project "Star Multiplier". Die naam vond ik wel slim bedacht, want het aantal sterren wat je in de lucht ziet neemt steeds verder toe.
Het begint met een Crossette Switch van Broekhoff, een cake die min of meer schot voor schot crossettes de lucht in schiet.
Deze wordt gevolgd door de Viper van Vulcan. Deze schiet salvo's van crossettes en een enkele gier de lucht in en eindigt met een salvo blink boeketten.
En als laatste volgt de Silver Spinners to Red Blink van Broekhoff. De naam zegt het al.
En nu naar het grote werk. Mijn finale project van 2024-2025.
Getiteld UPs and DOWNs, dit finale showtje wisselt luide effecten af met stille momenten.
Mines, Fish, Crossettes, afgewisseld met stevige boeketten, fluit en crackling.
En met op het eind een lekkere versnelling in aanloop naar het eindsalvo.
Gebruikte producten (in volgorde):
1x Brokat Pastell (Funke)
1x Philadelphia Spitters (Magnum)
1x Red & Green Fish with Blue Star (Broekhoff)
1x Firestorm (Vulcan)
+ 1x Return of the Phoenix (Wolff) (overlappend met Firestorm)
1x Multicolor Fan Crossette (Broekhoff)
2x Turbo Display Box 100 (Magnum) (V-shape)
24x Corsair Kingz (GBV) (Fan shape van links naar rechts)
3x 0,8" Three Step Whistle Salute (Zena) (W-shape)
En toen was 'ie voorbij:
Vanuit meerdere hoeken gefilmd.
Tweede helft van de video is een herhaling van alleen de Insta360 met extra grote kijkhoek.
En dat was hem voorlopig weer.
Al denk ik dat ik na de jaarwisseling wel weer een tweetal filmpjes zal hebben van doorlont projecten.
Eddy.