Doorlont projecten - Video's

Nieuwe dag, nieuwe doorlont projecten! :handsup:
Jaarwisseling 2014-2015 was een goeie. Al mijn projecten liepen lekker door.
Enige minpunten waren een paar Katan producten die deden wat Katan producten het beste doen, namelijk: iets (totaal) anders dan wat ze voorgaande jaren deden. 😠

Dat begon al met het eerste project: "We won't stay silent!"
Net als het "Break the Silence" project van de vorige jaarwisseling was het de bedoeling dat dit project zou beginnen met stille effecten en zou eindigen met lawaai. Het project(je) was daarom opgebouwd uit:
1x Spring Flowers (Bonfireworks) -> een falling leaves cake.
2x Supreme (Katan) V-shape -> Dit had moeten zijn: crossette cake eindigend met een salvo salutes. Maar het was: slappe boeketjes afgewisseld met een salute. 😤
We wont stay silent 1 small.jpg

We wont stay silent 2 small.jpg

Gelukkig geen minpunten in het volgende project. Dit project bestond voornamelijk uit mine-achtige effecten. (of in ieder geval effecten zonder burst, zoals tails) Vandaar ook de titel: "Project Minefield"
Producten:
2x Shaft (Wolff)
2x Wasp (Wolff)
2x Mount Tai (Pangu) V-shape
1x Crying Angels (Wolff)
1x Havana (Wolff)

Project Minefield 1 small.jpg

Project Minefield 2 small.jpg

En dan is het weer tijd voor de finale. :yes:
En ook hier weer een Katan product die niet was wat het had moeten zijn. Deze cake heet "At Once". En wat doet een cake met zo'n naam? Precies, dat deed die dus niet.... 😒
Gelukkig wist ik dat vóór de jaarwisseling al, want de nieuwe batch werd op demo's geschoten. Dus maar even mijn eigen "creativiteit" losgelaten op de cakes, waardoor ze uiteindelijk alsnog min of meer het gewenste effect hebben. 🤭
Dus was het alsnog een zeer geslaagde finale. :handsup:

Finale 2014-2015 2 A small.jpg

Finale 2014-2015 3 B small.jpg

Finale 2014-2015 4 C small.jpg

Finale 2014-2015 1 volledig small.jpg

Producten:
1x Swirling Daisy (Royal) (op zichzelf ook een erg gave cake!)
2x Concerto Rosso (Wolff)
1x Rapid Fire (Zena)
1x Cruelty (Wolff)
2x Lion (Pangu) V-shape
3x Raw Whistler (Zena)
2x "At Once" (Katan) + 4x Good Wishes (Royal) V-shape

Helaas had mijn telefoon een beetje moeite met sommige (hardere) knallen. 🫣

Eddy.

Lekker bezig @flyineddy ! Zowel qua uploads als de uploads zelf, genieten! Goed te zien dat je heel goed hebt nagedacht over de combi's en timing. Dat laatste ook regelmatig perfect, echt petje af! Vind het timen altijd wel het lastigste, toch maar kiezen voor iets van overloop om 'zwarte gaten' tegen te gaan, waardoor het soms wat rommelig wordt. Gelukkig helpen reservelonten daar bij tegenwoordig, voor zover aanwezig/mogelijk met afmetingen van verschillende producten.

En ook heel vet om oa weer wat Bon en Royal te zien langskomen!

Lekker bezig @flyineddy ! Zowel qua uploads als de uploads zelf, genieten! Goed te zien dat je heel goed hebt nagedacht over de combi's en timing. Dat laatste ook regelmatig perfect, echt petje af! Vind het timen altijd wel het lastigste, toch maar kiezen voor iets van overloop om 'zwarte gaten' tegen te gaan, waardoor het soms wat rommelig wordt. Gelukkig helpen reservelonten daar bij tegenwoordig, voor zover aanwezig/mogelijk met afmetingen van verschillende producten.

En ook heel vet om oa weer wat Bon en Royal te zien langskomen!
Thanks!
Ja, reservelonten maken strak timen wel een stuk makkelijker. Maar bij producten zonder reservelont vind ik ook wel een manier. ;)

Bon en Royal zijn toch wel 2 van mijn favoriete merken van weleer. Jammer dat daar eigenlijk niks van over is. 😔
Gelukkig komen er zometeen nog een paar producten van Royal (en ook Marijn) voorbij. :)

De jaarwisseling 2015-2016 begon weer met een 18:00 uur projectje. Deze liep op zich lekker door, alleen had ik iets te weinig tijd gelaten tussen de fonteintjes aan het begin en de daaropvolgende cakes. Maar dat mag de pret niet drukken.
Ik had aan het begin ook nog een bengaalse vlam toegevoegd, maar die ging niet af (lont wel opgebrand). 😒
Hier is project "Let's Go!":
Project 2 1800 Lets Go small.jpg
Producten:
2x Silver Stars (Rubro) V-shape
1x Solitaire (Broekhoff)
1x 6-pack cake F (Katan)
1x 6-pack cake A (Katan)
1x 6-pack cake B (Katan)
2x Snapshot (Rubro) V-shape

Ik had destijds de filmpjes van deze jaarwisseling alleen geüpload naar Vimeo. Ik heb ze nu speciaal voor deze gelegenheid ook op YouTube gezet.

Het volgende project was wel 100% geslaagd.
"Silence to Sirens" was een vuurwerk projectje van mij tijdens de jaarwisseling 2015-2016, bestaande uit de volgende producten:
1x Fallen Star (Wolff)
2x Silent Trails (Royal) V-shape
1x Whistle Spinners (Broekhoff)
1x Sunbeam 3 (Evolution)
1x Sirens Salvo (Royal)

Project 3 Silence to Sirens 2 small.jpg

Project 3 Silence to Sirens 1 small.jpg

Heerlijk geluid kwam er van die Sirens Salvo. :d

En dan nu weer de finale!
Ook deze ging nagenoeg perfect. Alleen de Zena Mayhem had volgens mij even last van vonkoverslag waardoor tijdelijk 2 cakes tegelijk schoten. Maar in dit geval maakte dat eigenlijk niet zoveel uit.
Project 4 Finale 1 small.jpg

Project 4 Finale 2 small.jpg
Ik ben ook erg blij met de gekozen producten, want het zijn stuk voor stuk allemaal toppertjes! :handsup:
1x Zena Mayhem (Zena)
1x Zena Triumph (Zena)
1x Fire Flower (Royal)
2x Down Under (Marijn) V-shape
3x Sirens Salvo (Royal) W-shape

En dat was hem weer voor nu. :)

Eddy.

Laatst bewerkt:
Aangezien ik mijn projecten van jaarwisseling 2016-2017 hier al heb geplaatst (zie posts: 1: 1800u project, 2: Project SoundWave, 3: Finale), op naar jaarwisseling 2017-2018. Mijn pijlenrek van dat jaar staat ook al in dit topic (zie post: Link pijlenrek), maar dat jaar had ik ook nog 2 andere projecten.

Als eerste "Project Asymetry". Een volledig V-shape project met telkens links en rechts een verschillend of contrasterend effect. Achteraf vond ik dit een minder geslaagd project, de uiteindelijke uitwerking was niet zo leuk als ik op voorhand had bedacht. Ook had het project halverwege een onderbreking waardoor ik hem vanaf de andere kant opnieuw moest aansteken. De laatste 4 cakes gaan dus in omgekeerde volgorde dan wat de bedoeling was. Plus ik wilde graag eindigen met de combinatie goud-zilver. Goud effecten zijn geen enkel probleem (normaal gesproken), maar zilver (als in zilver willow of palm) is helaas zeldzaam. Op basis van filmpjes leek mij de combinatie Saturna (Katan, donker goud) en White Albino (Katan, zilver-achtig licht goud) wel mooi. In werkelijkheid waren beide echter bijna dezelfde kleur brocade-achtig goud. 😒
Maar goed, al met al was het toch een leuk stukje vuurwerk.

Ik heb dat jaar helaas niet vooraf foto's gemaakt van mijn projecten, dus jullie zullen het moeten doen met de producten lijst en het filmpje.
Project Asymetry:
Links:_____________________ Rechts:
1x Shaft (Wolff) ____________ 1x Bardarbunga (Zena)
1x Splitonium (Lesli) _______ 1x Raw Whistler (Zena)
1x Shanghai (Pangu) _______ 1x Mad Twister (Wolff)
1x Green Flashing (Evolution) 1x Cover Deluxe (Katan)
1x Saturna (Katan) _________ 1x White Albino (Katan)

Lichte teleurstelling na dat project dus, maar gelukkig maakte mijn finale showtje dat meer dan goed. :handsup:
Dit is misschien tot op heden wel mijn meest complete project. Het had een mooie opbouw met stuk voor stuk top producten, liep 100% perfect door, goede tijdsduur en een mooi gouden einde. :d
Het enige wat ik iets beter had kunnen doen was de V-shapes iets schuiner zetten, want dat effect was nu maar minimaal. Daar heb ik sindsdien in ieder geval van geleerd. :thumbup:

Ook hier geen detailfoto's van het project, maar wel een foto waarop te zien is dat mijn broer en ik hem klaarzetten (de 3 delen verbinden). :)
Klaarzetten Finale medium.jpg
De overburen vinden het ook interessant. 🤭

Producten:
1x Sunbeam 3 (Evolution)
1x Fast or Furious 7 (Evolution)
1x Coco Blue (Evolution)
2x Return of the Phoenix (Wolff)
2x Shape Shifter (Evolution) V-shape
2x Red Ghosts (Evolution) V-shape
1x Whistle Ti-Cloud (Zena)
2x Storm Chaser (Wolff)
Tegelijk:
- 2x Capital (Vuurwerktotaal)
- 2x Sky Crowns (Royal) V-shape
- 1x Sunbeam 4 (Evolution)
- 1x New Moon (Royal)

Eddy.

Laatst bewerkt:
Nog een paar projectjes. Nu van jaarwisseling 2018-2019.
Stuk voor stuk weer goed geslaagde projecten.
Alleen had ik in de finale helaas de nieuwe versie van de Heavy Legend Gravity van Rubro. Waar de oorspronkelijke versie in 10-15 seconden alles eruit ramde, had de nieuwe een volle minuut nodig. Die ging dus nog 40 seconden door na het eindsalvo van de finale en zorgde voor een flinke anticlimax. 😠

Maar nu eerst het 18:00 uur projectje. Die ging wel volgens verwachting. Al waren de Stormchaser en Daybreaker lang niet meer zo goed als voorgaande jaren.
- 1 1800 uur 2018-2019 small.JPG
Producten:
1x Event Neon Wave (Rubro)
1x Stormchaser (Wolff)
1x Daybreaker (Katan)

Het volgende project had gelukkig wel allemaal kwaliteitsproducten. Een leuk project in W-shape geschoten en eindigend met een Fan-shape. Titel: "Project 3-Way."
- 2 Project 3-Way small.JPG
Producten:
1x Blue Tiger Tails (Broekhoff) + 2x Silver Fish with Silver Tail (Broekhoff) V-shape
1x Red Tiger Tails (Broekhoff) + 2x Blue Peonie (Zena) V-shape
1x Waikiki (Pangu)

Ik had dit jaar alleen wel de belichting van de camera iets te fel staan en niet helemaal goed gefocust. :shy:

Dan is het nu weer tijd voor een finale. En afgezien van de anticlimax door de HL Gravity was dit ook echt een finale. Begint heel even rustig, maar barst dan los in een flinke chaos (zoals gepland). :devil:
- 3 Finale 2018-2019 1 small.JPG

- 4 Finale 2018-2019 2 small.JPG

- 5 Finale 2018-2019 3 small.JPG
Producten:
1x Fading Stars (Evolution)
2x Gold Willow Cracker (Evolution)
Tegelijk:
- 1x Piranha (Pangu)
+ 2x Viper (Wolff) V-shape
+ 1x Der Hammer (Vuurwerktotaal)
+ 1x Dragon Eggs Fanshape (Broekhoff)
+ 2x Cruelty (Wolff) V-shape
+ 1x Heavy Legend Gravity (Rubro)
Tegelijk Eindsalvo:
- 2x Thunder Rose (Katan)
+ 1x Screamer Q (Katan)
+ 2x Chrysanthemum Flowers Finale (Broekhoff) V-shape (smal)
+ 2x Brocade Crown Finale (Broekhoff) V-shape (breed)
+ 2x Multicolor Finale (Broekhoff) I-shape

Inmiddels had ik de focus van de camera bijgesteld, dat staat nu iets beter. Helaas had ik de belichting niet bijgesteld, resulterend in een bijna complete white-out tijdens het eindsalvo. 🤣
En de veel te lang doorgaande Gravity heb ik grotendeels uit de video geknipt. (Ergens wel jammer, want tijdens dat stukje hoor je de reactie van de mensen verderop uit de straat)

Eddy.

Dit is voorlopig mijn laatste post in dit topic. Ik heb (voorlopig) niet meer doorlont projecten te delen. 🥲

Het zijn projecten van 2 verschillende jaarwisselingen.
De finale van 2019-2020 had ik al gedeeld. (Finale 2019-2020)
Maar ik had dat jaar ook nog een 18:00 uur projectje.
Alleen vanwege mist zijn die 2 dus omgewisseld en werd mijn 18:00 uur project een 0:00 uur project. 🤭

IMG_0460 small.JPG
Een vrij simpel project:
1x Horn Whistlers (Pangu)
2x Hellfire Thunder (Evolution) V-shape

En dan tot slot mijn tot op heden laatste project: de finale van 2023-2024.
Dit project had een vergelijkbaar probleem als die van 2018-2019, dit keer veroorzaakt door de Special #4 van Katan die een stuk langzamer was dan voorgaande jaren. Gelukkig ging deze niet zo lang door na het eindsalvo als de HL Gravity destijds, dus minder anticlimax. Maar nog steeds een beetje storend. 🫤
IMG_5949 small.JPG

IMG_5947 small.JPG
Producten:
1x Fire Festival (Wolff)
1x DRGN Dirty (GBV)
1x Special #4 (Katan)
3x Caïro Crackling (Magnum) W-shape
4x Mega Mine (Magnum) Fan-shape

En wat zijn die Caïro Cracklings toch een heerlijk geweld! :d:handsup:

Eddy.

Hier boven mijn filmpjes zie beschrijving welke producten of tjek youtube kanaal voor nog meer projecten en ideeën

Back
Bovenaan