Zoals een echte freak bewaar ik natuurlijk ook kostenoverzichtjes van alle jaren. Door de internetfacturen kan ik ook precies uitrekenen wat het heeft gekost. Van 2010-2011 waren de kosten van het project 643 euro zonder 20% korting.
Nu dit een jaarlijks terugkerend iets begint te worden zijn omwonenden en vrienden echter al wel bereid wat bij te leggen, (dit moet nog gebeuren natuurlijk

) dit kan de kosten wel drukken.
Toen ik dit in 2008-2009 voor het eerst deed waren de kosten veel lager. Zeg totaal 200 euro, en voor dat bedrag is ook best iets leuks neer te zetten.
Zo ben ik er achter gekomen dat ik het uitdenken van zo'n project, het uitzoeken van de producten en het knutselen hartstikke leuk vind. En als op HET moment dan loopt zoals ik het had bedacht heb ik een grijns van oor tot oor. Dit in combinatie met positieve reacties uit de omgeving maakt dit het een onbetaalbare ervaring. Voor mij veel leuker als het wegstoken van een aantal 500-grammers.
Zie onderstaand voor 2008-2009 +- 200 euro:
image
(de les van toen... geen multiflash tegen een cake aan tapen. Deze brande letterlijk door een messier heen waardoor deze vroegtijdig afging, waarna ik de tails ook maar liet gaan.)
movie