Doorlont projecten - Video's

Hier een filmpje van mijn 1e project dat ik gemaakt heb, na mijn mening goed gelukt voor een 1e keer. Volgend jaar zeker meer en grotere doorlont projecten!

Inhoud project:
- 16x whistling cake
- 3x nitraatcake
- 2x Miracle

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Nu in het juiste topic in plaats van in het reactietopic van collectiefoto's:p
Bedankt voor de tip lesl:thumbsup:

Hierbij mijn 22:00 project wat nu toch wel een jaarlijks terugkerend iets begint te worden:D

collectie2010-2.jpg

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

(alleen consumentenvuurwerk)

Na het zien van je filmpje Savendro.
Weet ik het zeker, ik ga ook een showtje schieten:p

Zeer mooi gedaan, variatie, goed opbouwend enz.

Ben benieuwd hoe hij dit jaar word!

Wat ik mij altijd afvraag bij zulk soort projectjes is wat men hiervoor heeft moeten neerleggen. Het zou echt niet goedkoop zijn geweest als ik bijvoorbeeld het projectje van Savendro zie... Op hoeveel moet ik rekenen als ik zo'n project zou willen maken?

Het hangt ervan af wat jij wilt schieten, hoelang het moeten duren enz.

Je kan ook allemaal budget potjes kopen, en dan klein beginnen.

Ik ga oa het buurtassortiment in mijn show verwerken, dan heb je al 6 cakes voor 95 euro. Das best wel goedkoop.
En dan kan je nog wat meer cakes van rond de 20 euro gebruiken.

Finale erbij, misschien wat mines een matje ofzoiets.

Wat ik mij altijd afvraag bij zulk soort projectjes is wat men hiervoor heeft moeten neerleggen. Het zou echt niet goedkoop zijn geweest als ik bijvoorbeeld het projectje van Savendro zie... Op hoeveel moet ik rekenen als ik zo'n project zou willen maken?

Als ik zo naar het project van savendro kijk, denk ik dat je zonder korting zo tussen de 400 en 500 euro zit :)

Zoals een echte freak bewaar ik natuurlijk ook kostenoverzichtjes van alle jaren. Door de internetfacturen kan ik ook precies uitrekenen wat het heeft gekost. Van 2010-2011 waren de kosten van het project 643 euro zonder 20% korting.

Nu dit een jaarlijks terugkerend iets begint te worden zijn omwonenden en vrienden echter al wel bereid wat bij te leggen, (dit moet nog gebeuren natuurlijk:p) dit kan de kosten wel drukken.

Toen ik dit in 2008-2009 voor het eerst deed waren de kosten veel lager. Zeg totaal 200 euro, en voor dat bedrag is ook best iets leuks neer te zetten.
Zo ben ik er achter gekomen dat ik het uitdenken van zo'n project, het uitzoeken van de producten en het knutselen hartstikke leuk vind. En als op HET moment dan loopt zoals ik het had bedacht heb ik een grijns van oor tot oor. Dit in combinatie met positieve reacties uit de omgeving maakt dit het een onbetaalbare ervaring. Voor mij veel leuker als het wegstoken van een aantal 500-grammers.

Zie onderstaand voor 2008-2009 +- 200 euro:

project0809.jpg

(de les van toen... geen multiflash tegen een cake aan tapen. Deze brande letterlijk door een messier heen waardoor deze vroegtijdig afging, waarna ik de tails ook maar liet gaan.)

+ YouTube Video

Zoals een echte freak bewaar ik natuurlijk ook kostenoverzichtjes van alle jaren. Door de internetfacturen kan ik ook precies uitrekenen wat het heeft gekost. Van 2010-2011 waren de kosten van het project 643 euro zonder 20% korting.

Nu dit een jaarlijks terugkerend iets begint te worden zijn omwonenden en vrienden echter al wel bereid wat bij te leggen, (dit moet nog gebeuren natuurlijk:p) dit kan de kosten wel drukken.

Toen ik dit in 2008-2009 voor het eerst deed waren de kosten veel lager. Zeg totaal 200 euro, en voor dat bedrag is ook best iets leuks neer te zetten.
Zo ben ik er achter gekomen dat ik het uitdenken van zo'n project, het uitzoeken van de producten en het knutselen hartstikke leuk vind. En als op HET moment dan loopt zoals ik het had bedacht heb ik een grijns van oor tot oor. Dit in combinatie met positieve reacties uit de omgeving maakt dit het een onbetaalbare ervaring. Voor mij veel leuker als het wegstoken van een aantal 500-grammers.

Zie onderstaand voor 2008-2009 +- 200 euro:

image

(de les van toen... geen multiflash tegen een cake aan tapen. Deze brande letterlijk door een messier heen waardoor deze vroegtijdig afging, waarna ik de tails ook maar liet gaan.)

movie

het bedenken het maken en het efeckt van een geslaagd projeckt werk verslavend .
maar hoe lang sta je dan buiten om 12 uur .
met andere worden maakt jij alleen maar projeckten of koop je ook nog cakes om los te stoken ?

Pffff.. tjonge, toe maar! Dat is wel een hoop geld dat je daar dan in stopt. Neen, dat is mij toch net iets teveel van het goede. Ik moet het echt dan hebben van de low budget cakes of die van Duitsland. Ik bedoel.. ik ga echt niet 500-600 euro in 5 min. wegschieten. Maar het is wel mooi, dat wel. Beter was wanneer er zo'n gek hier bij mij in de buurt woonde, dan scheelt mij dat ook weer een hoop geld, kan ik mij tenminste concentreren op die mooie 500 grammers.

Anyway, bedankt voor de toelichting! ;)

Pffff.. tjonge, toe maar! Dat is wel een hoop geld dat je daar dan in stopt. Neen, dat is mij toch net iets teveel van het goede. Ik moet het echt dan hebben van de low budget cakes of die van Duitsland. Ik bedoel.. ik ga echt niet 500-600 euro in 5 min. wegschieten. Maar het is wel mooi, dat wel. Beter was wanneer er zo'n gek hier bij mij in de buurt woonde, dan scheelt mij dat ook weer een hoop geld, kan ik mij tenminste concentreren op die mooie 500 grammers.

Anyway, bedankt voor de toelichting! ;)

mwa ik denk dat ik toch een beetje van die 500 grammers af ga stappen .
het enige wat je er mee op schiet zijn die extra schoten .
vorig jaar heb ik het met een mix van lossen cakes en projeckten gedaan .
die projeckten bestonden maximaal uit 6 cakes .
zelf dan al merken de mensen al dat je ( cakes )langer duren dan die van de anderen in de straat :D

Een geweldig project Savendro.
Prachtig gedaan, geen enkele pauze, mooie producten en een prima finale.
Ik ben zeer benieuwd wat je er dit jaar van maakt.

Leuke projecten gezien maar voor electisch onsteken heb ik geen tijd.

Kom oudejaaravond thuis met een bus vol restanten ( ja, ik leg niets apart de klant heeft voorrang) maar meestal is er genoeg over.

Dan auto's uit het vuurwerkgebied laten halen, bus leegmaken en de straat blokkeren met de bus zodat er geen verkeer meer in of uit kan. Dat is wel zo veilig als je staat op te bouwen.

Kartons leegmaken, Magic Whip uitrollen, stukje schidertape bij alle inmiddels vrijgemaakte lontjes.

Dan alles in het midden van de rijbaan in de lengte van de straat neerzetten en doorverbinden.

Als het klaar staat even wat te drinken pakken, effe wachten tot Teejoo klaar staat met de camera en aansteken die handel, het maakt niet uit hoe laat dat is. Meestal tussen 23.00 en 24.00 uur.

En genieten maar. http://www.youtube.com/user/vuurwerkhalNL#p/a/u/0/VEa_misgMQg

Misschien is het een idee om met pyro clocks een project te maken. Je hebt ze heel nauwkeurig.
En een beetje quickmatch voldoet ook wel.
Persoonlijk als ik het geld had zou ik het zeker doen alleen ik heb geen geld voor en een project en wat potten los af te steken.
Natuurlijk wel een dikke lijst maar ik stook toch pas laat denk van 1 tot 3 a 4 uur snachts en natuurlijk overdag vanaf 9 sochtends non stop.
Om 12 uur gaan er wat salutes de lucht in maar meestal sta ik dan met een biertje lekker een uur te kijken en te lachen ! :)

Wel hele leuk projecten om zo te zien !

Ojaaaah Savendro!
BRAVO BRAVO! wat een dik knal projectje!
Geweldenaar ten top!
tnx voor het delen!

Vorig jaar voor het eerst zomaar eens wat geprobeerd met wat goedkope kleine cake's. Uiteindelijk 2 projectjes op 2 kleine palletjes.

Palletproject #1:
7x Starline - Utopia 9sh.
1x Starline - War of the Ghosts 20sh.
1x Fluted Satelite 225 sh.

Foto:
DSC02964.jpg

Film:
+ YouTube Video

Doorgelont met Rood Wasag lont.

Palletproject #2:
1x Wolff - Super 4-16
1x Ferro Power Pearls 96
1x Ferro 000
1x Ferro Flower Thunder Battery
1x Lesli - Mystery potje

Foto:
DSC02965.jpg

Film:
+ YouTube Video

Doorgelont met Geel Wasag lont.

Back
Bovenaan