Doorlont projecten - Foto's

Aangezien het bijna oud en nieuw is, ben ik maar begonnen met plannen.
Eerst de 10 uur project, ik begin met een Extreme bang rocket van B&W, daarna 30 luchthuilers, in dat zwarte bakje, gevolgd door 5 single shots als finale.

Hieronder foto van waar de luchthuilers in gaan (zwarte ding)
En de single shots op het karton doorgelont.

Naam 10 uur project: E.P. Exploded Projects: LETS BEGIN!
ofvprm.jpg

9a77nm.jpg

Dan de afsluiting van de dag, de 2 uur project(ookal ga ik daarna gewoon door:p)
beginnend met een fontein, gevolgd door een klein fluitpotje van B&W, daarna 4 single shots en als ''finale'' de multi shock van B&W.

Naam 2 uur project: E.P. Exploded Projects: SINGLE FINAL
9poz5t.jpg

w9vfhy.jpg

Leuke ideeën Lesl ! Leuke namen ook :wink:

Ik zelf hou ook wel van doorlonten, dus zal ook wat projecten maken. Voornamelijk zelfmaak matten en singel shots denk ik. mss nog een paar kleine potjes. Laatst heb ik ook nog een doorlont matje gemaakt van kanonslagen. Ik zal daar nog wel eens een foto van maken, en die hierzo posten. :wink:

:bye:

Leuke ideeën Lesl ! Leuke namen ook :wink:

Ik zelf hou ook wel van doorlonten, dus zal ook wat projecten maken. Voornamelijk zelfmaak matten en singel shots denk ik. mss nog een paar kleine potjes. Laatst heb ik ook nog een doorlont matje gemaakt van kanonslagen. Ik zal daar nog wel eens een foto van maken, en die hierzo posten. :wink:

:bye:

Bedankt Ilvan, ja ik moest wat he :D
Ik wil ook een doorlontmatje maken van alles en nog wat, kanonslagen, grondbloemen enz.Ik moet eerst naar de gamma toe om wat t-raps te halen.

Ik kan duidelijk zien dat aan de hand van foto's dat mensen erg verslaafd zijn aan vuurwerk. Ze moeten gewoon iets te doen hebben als het maar met vuurwerk te maken heeft(Y)

Wat doorlont projectjes van mij.

Wat doorlont projectjes van mij.

Een home made mat met vooral kanonslagen en nog wat spul, op het eind wat pirats.
Doorgelont met gele wasag lont uit duitsland, goeie snelheid vind ik:

Filmpje(ik ben niet degene die hem aansteekt:p wilde hem goed op de film : http://www.zideo.nl?playzideo=6b344f556d565a72&zideo=6c6f4f586d773d3d

Links 2 cracklinglintjes met wat spul eraan.(geen film)
Rechts een Rood lont van zena, erg snel tempo.
Had er als eindbom nog een chainthunder 60 aan gemaakt.
Hier heb ik ook een filmpje van maar moet hem nog even knippen:

Nog een crackling lint met kanonslage maar dan dubbelgelaagd.
Niet gefilmt maar werkt perfect:

Door gelonte enkelshots(en wat losse tubes ;)) gemaakt in waaiervorm.
Doorgelont met rood lont van original, maar na elke 5 schoten zit een stukje visco voor de vertraging.
De laatste 10 shoten gingen tegelijk.

Hier nog under construction:

En klaar voor de lancering:

Hij begon dus met de potten.
Nog een fototje dan maar:

Helaas is het filme hiervan mislukt.. hij werkte echt perfect precies zoals ik in gedachte had!
Dit jaar weer zon project maar dan veel groter.

Laatst bewerkt:
Ik ben net weer bezig geweest, namelijk met een pijlenrekje.
ik kwam aan pvc buizen dus begon ik al gelijk toen ik van school kwam :p
Hij is erg stevig, mede dat ik hout lijm, sterke lijm, en doorzichtige tape heb gebruikt.

Edit: de onderkant was van karton, nu heb ik het maar met houd gedaan,veel steviger :D
6ir40w.jpg

1198jo9.jpg

Laatst bewerkt:
ik ben ook wat bezig met me projectje het wordt mijn 1e grote project ik zal hier zeggen wat er allemaal in komt en hopend op wat tips&tricks en jouw mening alvast bedankt!

beginnend met pro-line:golden walls tegelijk met 2x golden glory op de achtergrond
na +- 10 seconden golden walls start Maxi Colour 100shots en als finale 20 shocks/ mega steps en crocodile van diamond collectie

dit wordt voor mij een super groot project en zou ook graag willen dat ik wat tips over volgorde of eventuele aanpassingen/toevoegingen kan krijgen ik hoop snel op een reactie

mvg.rick0072

Ik zie dat veel projecten worden gedaan met ti-repjes. De manier met een touwtje van katoen werkt veel beter en steviger en sneller.
Zoals je bij een originele ratelband ziet. Alleen maak je het zelf wat dichter op elkaar voor nog meer stevigheid.
Je bent met 1 lange streng bezet niet constant ti-repjes pakken en strak afbinden afknippen, kost toch veelsteveel tijd? (spreek uit ervaring)
constant ronddraaien en eraan hangen, klinkt ook makkelijker.

Naar aanleiding van dit stukje had ik nog beloofd een voorbeeld te laten zien van het project. heb helaas geen foto meer:angry:
samen gemaakt met Myrmidon. mijn pa is helaas een beetje kritisch:wink:
het is een beetje saai aant begin maar vanaf 1:40 zijn er alleen nog maar nitraten en vlinders;)
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
ik ben ook wat bezig met me projectje het wordt mijn 1e grote project ik zal hier zeggen wat er allemaal in komt en hopend op wat tips&tricks en jouw mening alvast bedankt!

beginnend met pro-line:golden walls tegelijk met 2x golden glory op de achtergrond
na +- 10 seconden golden walls start Maxi Colour 100shots en als finale 20 shocks/ mega steps en crocodile van diamond collectie

dit wordt voor mij een super groot project en zou ook graag willen dat ik wat tips over volgorde of eventuele aanpassingen/toevoegingen kan krijgen ik hoop snel op een reactie

mvg.rick0072

Goede ideeën, Zorg dat je alles echt goed in je hoofd hebt, en echt een plan maakt, want een klein foutje kan er al voor zorgen dat het niet gaat zoals jij wilt. Om de lont te verbinden kan je ty-rips of schilderstape gebruiken. Omdat dit een groot project is, raad ik je ook aan om het bijv. op een plank te maken, en vooraf te tekenen waar de potten moeten komen. Zorg ook dat de cakes goed vast staan.

Suc6 !

Goede ideeën, Zorg dat je alles echt goed in je hoofd hebt, en echt een plan maakt, want een klein foutje kan er al voor zorgen dat het niet gaat zoals jij wilt. Om de lont te verbinden kan je ty-rips of schilderstape gebruiken. Omdat dit een groot project is, raad ik je ook aan om het bijv. op een plank te maken, en vooraf te tekenen waar de potten moeten komen. Zorg ook dat de cakes goed vast staan.

Suc6 !

ja dat moet wel goed komen ik wou em eerst in W shape maken maar dat schiet niet op met zo'n project als deze, ik heb al een box gemaakt met de frame's afgetekent die potten enzo moet ik ook goed aftekenen want ik ga de box uitzagen zodat ik de potten er half in kan zetten voor extra stevigheid, lonten komen allemaal aan de onderkant van de box,met een bepaald systeem tussen visco en snellont , ik hoop dat mijn b erekeningen kloppen en dat alles gaat zoals gepland,, eventueel nog tips?? alvast bedankt

jammer dat er nog maar weinig mensen over dit onderwerp praten de laatste tijd is er niemand meer die niks te doen heeft en daarom met vuurwerk gaat doorlonten

Back
Bovenaan