Doorlont projecten en combo's

Ik trap af.
Ik ben van plan om een aantal door lont projecten te maken, met single shots.

Nu heb ik het volgende plan.
Ik wil van hout een halve cirkel (? shape) maken en daar op de single shots vastplakken en door verbinden.

Maar alleen lukt het me niet om een stuk hout in de vorm van een halve cirkel te vinden.

Heeft iemand een alternatief, om een halve cirkel te maken van enig makkelijk aan te komen materiaal?
Moet wel geschikt zijn om er iets onder vast te maken, zodat het stabiel blijft staan.

Dank alvast.

Koop desnoods een figuurzaagje (handmatig) is super goedkoop en dan kan je uit een stuk hout een rondje zagen.

Ik trap af.

Ik wil van hout een halve cirkel (? shape) maken en daar op de single shots vastplakken en door verbinden.

Maar alleen lukt het me niet om een stuk hout in de vorm van een halve cirkel te vinden.

Heeft iemand een alternatief, om een halve cirkel te maken van enig makkelijk aan te komen materiaal?
Moet wel geschikt zijn om er iets onder vast te maken, zodat het stabiel blijft staan.

Dank alvast.

Heb je geen oude Wijnvat liggen. Zaag je daar een stuk tussen uit. :D

Ik trap af.

Dank alvast.

je kan dunne triplex zo buigen dat er een halve cirkel ontstaat. moet je de uiteinden vastzetten tussen hout, dan heb je vanzelf een boog en je halve cirkel.

Wanneer je een plank hebt, ongeveer 50 á 60 centimeter lang en 1 á 2 centimeter dik, is dit makkelijk te realiseren. Je zaagt dan voor de uiteinde een rechte zaagsnede schuin in het hout. En dan moet je ervoor zorgen dat je een hele dunne plank hout ken buigen zodat je deze erin kan schuiven. Daarop ken je de single- shots plakken.

hoi

Ik ben van plan om een doorlont project te maken, met single shots. (Asian Thunders)

Ik ga de bulkpack kopen en dan ga ik er 20 gebruiken.

dan zet ik ze op een kartonnen plaat en lijm ik ze er HEEL goed op.

Dan na 15 asian thunders komt er een salvo van 5 asians tegelijk.

Dat was het dan met de single shots.

En verder ga ik ook nog een mat maken met als eindknal een Chooêt Banger.

Ik ga wat rotjes gebruiken en dan de Chooêt Banger.

Toch niet die chooet banger van je foto he?:p

Dit jaar ik ga allemaal cake's doorlonten. Heb geen zin om steeds cake voor cake af te gaan steken, dus ik maak een paar goede grote projecten en hopen dat het een spektakel word:D Ga niet echt alles op de secondes zitten berekenen, ik neem een pallet en daar lijm ik alles goed vast en lont het door met visco lont.

hallo,
Mischien een beetje domme vraag maar kan iemand mij vertellen hoe ik romeinse kaarsen doorlont? Lijkt me een mooi efect hebben maar ik heb geen visco of ander lont. Ik hoop op een reactie!

@slauger:
Als je romeinse kaarsen hebt (koopt), dan heb je ook een lang stuk visco :wink: In een romeinse kaars loopt een lang visco lont. Je hoeft geen technicus te zijn om dat lont eruit te halen :p
Vervolgens kan je dan zoiets doorlonten:

f3vzvc.jpg

Je trekt uit 1 romeinse kaars de lont en dan heb je visco lont. Daarmee lont je de andere romeinse kaarsen door.

dankje darksoul!
Ziet er goed uit hoe maak je de lontjes van de romeinsekaarse aan het lont vast?

Plakband, tape, ti-rip.

Ik zou het laatste doen, geeft je 100% zekerheid dat het afgaat. Plakband kan nog wel eens mis gaan, en met tape hebje meer kans dan plakband.

Ik heb dun naaigaren gebruikt. Maar kleine tie-rips lijken me makkelijker en veel sneller. Hoewel het dunne garen ook perfect ging :) alles ging af!

Ik gebruik al een paar jaren schilderstape. Die werkt perfect. Met name voor singe shots. Het brand zo weg...

En zoals anderen aangeven kan je ook tyreps gebruiken, ook dan gaat het goed af.

Op VWC is er ook een doorlont foto topic, daar kom je ook allerlei manieren tegen en kom je misschien ook op ideeën. Ik raad je aan dit topic eens te bekijken :

http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=1504

:bye:

ik ga dit jaar ook allemaal projecten maken
vorige jaar had ik 50 losse potten en stuk voor stuk afsteken wordt dan een beetje saai
dit jaar als alles uit komt hoe ik het nu in me hooft heb
dan heb ik dit jaar rond de 60 a 70 potten waarvan zeker 10 500 grammers
en hiervan ga ik rond de 10 projecten maken dus zo 6 a 7 potten 1 wat meer dan andere

foto's begin volgend jaar

Back
Bovenaan