vuurwerkfreakk
VWC lid
Ik zal maar niet op de enorme onzin en de manier van redeneren in dit artikel ingaan, maar ik vraag me af wat we hier op VWC mee moeten. Zonde van mijn tijd! 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Nou daar ben je klaar mee Erben, zo'n vrouw met penisnijd. En ook nog eens afgunst omdat jij ergens van geniet, in dit geval vuurwerk. Misschien helpt het haar een te laten kl....omen met een knal.Renate Wennemars zei:Vuurwerk is dom vermaak. En nog gevaarlijk ook. Dat laatste kan niemand ontkennen. Het is natuurlijk in veel gevallen een hormonenkwestie. Knalvuurwerk dat teringherrie maakt, doet het goed bij mannelijke pubers en soms ook hun vaders. Die knal. Die herrie. En dat je dat dan zomaar zelf veroorzaakt.
Het bleek niet te kloppen. In Zwitserland kon je alleen op 31 december bij kraampjes in het dorp wat licht knal- en sierspul kopen.
Verkoop:
Gedurende het gehele jaar (hangt van het kanton af sommige mag het gehele jaar worden gekocht/verkocht en in andere kantons een dag voor 01 Augustus en 31 December)
Klasses:
Klasse 1: Schetsartikelen e.d. Pyrotechnisch niet meer dan 3 gram stoffen. Voor gebruik in huizen en gebouwen.
Klasse 2: Kleinvuurwerk. Voor buiten gebruik. Maximum kaliber is 50mm en maximum inhoud van dit vuurwerk bedraagt 75gram (met uitzondering van vulkanen, bengaals vuur en fontijnen).
Klasse 3: Middel- en grootvuurwerk. Pyrotechnisch mag er maximaal 500 gram stoffen in deze producten zitten (uitgezonderd fontijnen, vulkanen en bengaals vuur). Het totaalgewicht van deze zaken mag echter onder bovenstaande beperkingen niet meer dan 1500 gram in totaal bedragen (2000 gram voor fontijnen). Voor deze klasse moet je 18 jaar of ouder zijn en de verkoper moet je “geschikt†vinden voor dit vuurwerk.
Met daarin voor honderden euro’s aan vuurwerk. Ik heb zelden zo’n rotavond gehad, omdat ik steeds bang was dat de kinderen elkaar per ongeluk in de fik zouden steken in het donker.
Dat doe ik bij deze wel, graag bewijs dat het afsteken van legaal vuurwerk als hobby gevaarlijker is dan andere hobbies. Zelf zie ik landelijke rapportages waarbij het aantal incidenten bij veel activiteiten vele malen hoger ligt. Leuke voorbeelden: meer dan 1 miljoen sportblessures in 2014. en 130.000 ongevallen bij klussers in 2016.Vuurwerk is dom vermaak. En nog gevaarlijk ook. Dat laatste kan niemand ontkennen
Spannend en ook een beetje eng, want je moet het wel snel weggooien. En met zijn allen er omheen een beetje onnozel lachen. Vuurwerk afsteken heeft iets debiels. En omdat het ook nog eens niet te betalen is, ontstaat er levendige handel in het illegale spul. Want voor een gemiddelde puber is legaal vuurwerk niet te betalen. En het knalt ook nog eens minder hard.
En dan op elk groot plein in elk dorp en in elke stad om twaalf uur een groot vuurwerkspektakel. Met veel kleur en weinig herrie. Aangestoken door professionals.
Goed verhaal dit hoor, helemaal niks tegenin te brengen. Ik denk dat ik m'n bestellingen maar ga annuleren. Lekker vroeg naar bed de 31e...
Mij is altijd geleerd; als je ergens geen verstand van hebt, hou dan je mond! Juist!!
Renate: ik heb je column iets wat aangepast. De column past beter bij jou, maar blijft oerslecht!
Toen onze zoon voor het eerst zelf mocht schaatsen, gingen we op vakantie naar Zwitserland. Hij had zich verheugd op het schaatsen. Schaatsen is namelijk een kansloze hobby en beroep van mijn man Erben. We hadden gehoord dat je het daar goed kon schaatsen, dus we zijn bij de eerste de beste Schaatsbaan gestopt. Het bleek niet te kloppen.
Ik heb zelden zo’n rotmiddag gehad, omdat ik steeds bang was dat de kinderen onderuit zouden gaan en door het leven gingen zonder voortanden.
Schaatsen is dom vermaak. En nog gevaarlijk ook. Dat laatste kan niemand ontkennen. Het is natuurlijk in veel gevallen een hormonenkwestie. Schaatsen dat oersaai is, doet het goed bij verwarde mannen en vrouwen. Dat rondje. De valpartij. En dat je dat dan zomaar zelf veroorzaakt.
Spannend en ook een beetje eng, want je moet het wel snel zijn en op je schaatsen blijven staan. En met zijn allen er omheen een beetje onnozel lachen. Schaatsen heeft iets debiels. Mensen die onderuit gaan en hun voortanden missen en dan ook nog eens per ambulanche vervoerd moeten worden of erger per trauma helikopter.. Wat dat wel niet kost voor de belastingbetaler...
Dus ik ben blij dat mijn man gestopt is met schaatsen en dat het zelden tot nooit meer vriest in Nederland. Zijn we daar mooi vanaf. En ik doe er graag nog een schepje bovenop: verbied het gewoon helemaal. En dan op elk groot plein in elk dorp en in elke stad.
Bron: De slechste columnist van Nederland.