• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Dolfijn] Vlinder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Artikelnaam: Vlinder
Artikelnummer: Onbekend
Importeur: Dolfijn
Aantal per verpakking: 10 stuks
Kartoninhoud Nog niet bekend
Effectomschrijving: Knal
Aantal grammen: 2,0 gram
Richtprijs: 6,80

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Vuurwerk Baarle/ Dolfijn voor deze informatie.

Bijlagen

• Vlinder2.JPG
    Vlinder2.JPG
    7,6 KB · Weergaven: 0
  • Vlinder1.JPG
    Vlinder1.JPG
    6,5 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
had vorig jaar pakje hiervan en moet zeggen dat ik voor het geld beter een pakje toffee's had kunnen kopen. Zeer slechte knal vond ik vergelijkbaar met een legale mortier misschien nog iets zachter

Nou, ik weet niet wat jij een legale mortier vind maar je zult wel thunderking/binkie of weet ik het wat bedoelen maar mijne gingen toch echt wel harder dan een thunderking en waren ongeveer gelijk aan de toffee + de vlinders van dolfijn zijn zwaarder en kan je beter weggooien.

Ik vond deze vlinders ook goed knallen, zat redelijk veel druk achter en ze zijn het geld zeker waard in mijn ogen. Ook het uiterlijk van de vlinders is erg leuk moet ik zeggen, tenminste wat anders dan dat karton-bruine.

gaan ze zachter dan een buis?:D

Stoer dat jij ook het verschil weet tussen mortieren en shells, maar dit is gewoon een soort uitdrukking. Verwacht je nu echt dat iedereen zal gaan zeggen "zachter dan de shell in een Nederlands mortiertje"? Dat is net zoiets als dat je vraagt aan iemand "wil jij niks drinken?". De ander wil inderdaad niks drinken en zegt "nee". Daarmee ontkent hij dat hij niks wil drinken, dus wil hij wel wat drinken, tenminste, dat is wat hij zegt als je het letterlijk neemt, maar dan ga je ook niet zeuren dat het niet helemaal klopt. We leven niet in 1 grote rechtszaak waar ieder woord belangrijk is. Zolang duidelijk is wat er bedoeld wordt en wat iemand zegt niet storend fout is voor het gesprek is het goed.

Stoer dat jij ook het verschil weet tussen mortieren en shells, maar dit is gewoon een soort uitdrukking. Verwacht je nu echt dat iedereen zal gaan zeggen "zachter dan de shell in een Nederlands mortiertje"? Dat is net zoiets als dat je vraagt aan iemand "wil jij niks drinken?". De ander wil inderdaad niks drinken en zegt "nee". Daarmee ontkent hij dat hij niks wil drinken, dus wil hij wel wat drinken, tenminste, dat is wat hij zegt als je het letterlijk neemt, maar dan ga je ook niet zeuren dat het niet helemaal klopt. We leven niet in 1 grote rechtszaak waar ieder woord belangrijk is. Zolang duidelijk is wat er bedoeld wordt en wat iemand zegt niet storend fout is voor het gesprek is het goed.

Hahaha, wat een prachtige vergelijking :thumbsup:

Ff ontopic: Is een leuk relatief goedkoop vlindertje met een knal die iets minder (scheller) is dan die van een spanish cracker-c

Goede vlinders knal is niet extreem maar iedereen ervaart ut anders. daarnaast geeft het ook wat vrolijks tussen als je bruine knallers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan