Dodelijk vuurwerk moest in de lucht ontploffen

Het is heel erg wat er gebeurd is.

Maar zo zie je maar weer dat veel mensen (illegaal/professioneel) vuurwerk onderschatten.Zolang de mensen het spul via het illegale circuit kunnen kopen blijf je deze ongelukken houden.

Verschrikkelijk voor die vader dat je je zoon mag verliezen.

Maar wat ik dus niet begrijp is dit:

''Hij koopt een Colpo Cobra in het illegale circuit'', (die zijn volgens mij lastig te krijgen)

Vervolgens krijgt hij van de handelaar te horen dat ''Je hem gewoon in een buis moet doen dan aansteken''
Hij doet uiteraard de shell er verkeerd om in (Want hij heeft geen zin om research te doen hoe gevaarlijk dit allemaal wel niet kan zijn)
En hij steekt hem af in een gietijzeren buis omgedraaid en zijn zoon komt hierdoor te overlijden.

Triest, heel triest.

Verschrikkelijk voor die vader dat je je zoon mag verliezen.

Maar wat ik dus niet begrijp is dit:

''Hij koopt een Colpo Cobra in het illegale circuit'', (die zijn volgens mij lastig te krijgen)

Vervolgens krijgt hij van de handelaar te horen dat ''Je hem gewoon in een buis moet doen dan aansteken''
Hij doet uiteraard de shell er verkeerd om in (Want hij heeft geen zin om research te doen hoe gevaarlijk dit allemaal wel niet kan zijn)
En hij steekt hem af in een gietijzeren buis omgedraaid en zijn zoon komt hierdoor te overlijden.

Triest, heel triest.

Volledig mee eens. Misschien moeten bepaalde mensen ook maar eens na gaan denken aan wie ze die zooi slijten in plaats van aan de euro's.

Hopelijk is het geen lid van dit forum die betrokken is bij de levering van dit product aan een "onwetende". Als dat wel zo zou zijn, dan zou je bij mij toch echt het respect verliezen.

Echter dat valt dan ook terug te verdienen...

Ze zoon is overleden en de man krijgt nog een fucking straf ook ? Wat een achterlijke vertoning van justitie , het is meer dan genoeg dat hij zijn zoon kwijt is !
En fuck die mensen die met hun stomme kop alleen maar aan geld denken geld is zoiezo al ***** je hebt er geen ruk aan en door geld en ontwetendheid komen dit soort ongelukken :@:(
Ik word woest als ik lees hoe justitie en de verkopers van de shell er mee zijn omgegaan , die mensen zijn niet meer waard dan de maad in een hoop stront.

Als je zo'n harde salute verkoopt moet je op ze minst vertellen hoe die er goed in moet en dat je het beste glasvezelbuizen kunt gebruiken want als die kapot knallen vliegen de scherven niet zo ver als bij staal.

En was de vader dronken ? Was er teveel gedronken of een paar biertjes. Daardoor ga je al te snel domme dingen doen.

Wat ik uit het artikel opmaak is dat het gewoon een 6" (sier)shell is geweest, na het ontsteken eerste 3 a 4 sec "sier" wat waarschijnlijk de tail is geweest en vervolgens de burst daarna. Ze hebben het ook over vuur dat overal om hun heen was, de verspreiding van de sterren dus. Ze spreken ook over een ovale bom met punt dus duidelijk een sferische shell met stijglading (punt).

Echt een verschrikkelijk ongeluk wat puur uit onwetendheid is ontstaan, de verkoper is het meest schuldig vind ik. De vader hoeft van mij echt geen straf te krijgen verder.

Wat ik uit het artikel opmaak is dat het gewoon een 6" (sier)shell is geweest, na het ontsteken eerste 3 a 4 sec "sier" wat waarschijnlijk de tail is geweest en vervolgens de burst daarna. Ze hebben het ook over vuur dat overal om hun heen was, de verspreiding van de sterren dus. Ze spreken ook over een ovale bom met punt dus duidelijk een sferische shell met stijglading (punt).

Echt een verschrikkelijk ongeluk wat puur uit onwetendheid is ontstaan, de verkoper is het meest schuldig vind ik. De vader hoeft van mij echt geen straf te krijgen verder.

Geen straf? hij had het ook bij legaal kunnen houden,dan had zijn zoon nu nog geleefd.Als jij aan dat spul begint doe je eerst wat research.Je gaat toch niet de eerste de beste geloven,die zegt nou prop hem maar in een buis dan komt het wel goed.:frusty:

Geen straf? hij had het ook bij legaal kunnen houden,dan had zijn zoon nu nog geleefd.Als jij aan dat spul begint doe je eerst wat research.Je gaat toch niet de eerste de beste geloven,die zegt nou prop hem maar in een buis dan komt het wel goed.:frusty:

Natuurlijk had hij het bij legaal kunnen houden maar mensen maken nou eenmaal fouten en in dit geval is dat gewoon een extreme ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest. Geen zoon meer hebben is de zwaarste straf mogelijk, een dikke boete en/of celstraf heeft niemand wat aan.

En ik blijf erbij dat die verkoper de eerste cruciale fout heeft gemaakt. Als er gewoon een glasvezel buis was gebruikt dan was er nu geen dode gevallen. Hij had dat dingen nooit mogen verkopen ZONDER geschikte buis.

[medeverdachte A] kon bij [collega medeverdachte A] een mortierhouder er apart bij kopen. Bij het afleveren van het vuurwerk heeft [medeverdachte A] dit aan [verdachte B] doorgegeven. [verdachte B] vertelde dat hij thuis nog wel een stalen buis had liggen, maar later vertelde hij aan [medeverdachte A] dat hij deze niet meer kon vinden.

Heel goed gezegd Thresher ! Die man is voor zijn leven getekend met oud en nieuw. Iedereen is feesten en dan moet hij aan zijn zoon denken. Net zoals het schuldgevoel wat die man waarschijnlijk dagelijks heeft.
Geestelijk ga je kapot als zoiets gebeurt door je eigen fout en die van andere !
Zo zonde dit !
Stel je voor dat die andere scherven mensen hadden geraakt , het had nog erger gekund. En die vent die deze shell verkocht heeft mag van mij wegrotten.

En wat jupilerfreak zegt , dat hij geen respect meer krijgt en dat dat ook nog mogelijk terug te verdienen is zal van mijn kant niet komen.
Als ik weet wie de verkoper is zal ik er alles aan doen om hem op te sporen en maar te laten pakken voor iets , ook al gaat het om sigaretten handel, weet ik veel maar zo een shell verkopen blijft gewoon debiel. En dit zijn de laatste woorden die ik vuil maak over de vuiligheid van de verkoper en justitie, BAH.

Natuurlijk had hij het bij legaal kunnen houden maar mensen maken nou eenmaal fouten en in dit geval is dat gewoon een extreme ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest. Geen zoon meer hebben is de zwaarste straf mogelijk, een dikke boete en/of celstraf heeft niemand wat aan.

En ik blijf erbij dat die verkoper de eerste cruciale fout heeft gemaakt. Als er gewoon een glasvezel buis was gebruikt dan was er nu geen dode gevallen. Hij had dat dingen nooit mogen verkopen ZONDER geschikte buis.

Nou die handelaar is sowieso illegaal bezig, maar uit de quote blijkt dat de medeverdachte en verdachte samen hebben besloten geen mortierbuis te kopen, terwijl deze wel te koop was. Die handelaar zal dus wel gedacht hebben dat de man thuis mortierbuizen had liggen.

EDIT:
[medeverdachte A] kon bij [collega medeverdachte A] een mortierhouder er apart bij kopen. Bij het afleveren van het vuurwerk heeft [medeverdachte A] dit aan [verdachte B] doorgegeven. [verdachte B] vertelde dat hij thuis nog wel een stalen buis had liggen, maar later vertelde hij aan [medeverdachte A] dat hij deze niet meer kon vinden.

Back
Bovenaan