Dodelijk ongeval Coevorden mogelijk gevolg van vuurwerk

ylke

VWC lid
COEVORDEN - Het ongeluk waarbij vrijdagavond een 44-jarige vrouw uit Coevorden op de Europaweg in haar woonplaats om het leven kwam is mogelijk het gevolg van vuurwerk.

De vrouw botste met haar auto op een paard dat op de weg liep. Ook dat paard overleefde de klap niet. Het dier was eigendom van een man uit Barger-Oosterveld en stond gestald in een weiland langs de Europaweg. Volgens de eigenaar van dat weiland is het paard enorm geschrokken van vuurwerk en toen in blinde paniek dwars door de omheining heen de weg op gerend.

De man is zwaar aangeslagen door het ongeluk. Hij zegt dat de omheining in uitstekende conditie was en dat dit vorige week nog is gecheckt om een veiligheidscertificaat voor zijn bedrijf te kunnen krijgen. Bij de politie zijn geen meldingen binnengekomen over vuurwerk in Coevorden

Bron

Hoezo 'lekker makkelijk'? Lijkt toch gewoonweg de reden zijn geweest dat dat paard zich de pleuris schrok. 't Maakt nogal herrie hè...zeker zo midden in 't jaar...

Misschien kwam het wel van carbid, knalpatronen, een nabij bouwterrein of een vliegtuig dat door de geluidsbarrière vloog? Er word zonder enige onderbouwing geroepen dat het om vuurwerk gaat dus ik snap de reactie van kwintos wel.

Meneer is gewoon bang voor de claim,Hij is tenslotte verrantwoordelijk voor zijn dieren.
En dan is de makkelijkste manier van redenen om er onderuit te komen vuurwerk natuurlijk!!!

waarom houden ze het niet gewoon bij de hoofdzaak .
er is gewoon een ongeluk gebeurd meer niet
oorzaak paard uitgebroken .
ik denk dat je de oorspronkelijke oorzaak maar beter bij de verzekering kunt leggen, en niet bij de krant .

coevorden is toch wel een stukje uit de buurd van barger-oosterveld..
kwil wel eens weten hoe die man ooit heeft kunnen weten dat vuurwerk de oorzaak kan zijn.

Ja nee, weet je; ik denk dat die......

Sorry dat ik het moet zeggen, maar soms heb ik toch echt wel een hekel aan je manier van reageren.
Sarcastisch of niet. Er wordt duidelijk aangegeven dat men het vermoeden heeft dat het om vuurwerk zou gaan, dat is makkelijk om te zeggen. Het had net zo goed iets anders kunnen zijn.

Ga dus a.u.b niet weer eens de moraalridder uithangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kom op heren Richard houd gewoon van uit dagen en uitgedaagd worden.
Deze jongen houd gewoon van discuseren.
Ook hijft hij een duidelijke eige mening waar hij niet van afwijkt.
Zijn kijk op consumenten vuurwerk kan ik juist vaak wel waarderen
Je moet er niet zo zwaar aan tille.. Ik heb ook wel eems in de klinche met onze vriend gelegen.
So wat.. We zijn nog even goede vrienden.
..
Het moraal van dit verhaal.....

Laat elkaar tog in zijn waarde!:wink:

Ik laat iedereen in zijn waarde,maar met zulke reactie`s hoef ik niet meer in discussie te gaan met meneer.:wink:

Het jaagseizoen is pasgeleden weer gestart.

geloof me, zo een dubbelloops geeft een flinke klap en er jagen veel lui op boeren weilanden.

Politieonderzoek: Geen duidelijk verband vuurwerk en paardencrash Coevorden.

COEVORDEN - Het is niet vast komen te staan dat feestvuurwerk in het centrum van Coevorden iets te maken heeft gehad met de fatale crash vorige maand op de Europaweg, waarbij een automobiliste botste op een ontsnapt paard en om het leven kwam. Dat blijkt het politieonderzoek dat onlangs is afgerond. Voor het Openbaar Ministerie is de kous hiermee af. Er komt geen strafrechtelijke vervolging.

Het ongeluk gebeurde in de nacht van 22 op 23 september. Even na middernacht brak bij Manege Klinkenvlier een paard dat in de wei stond, los en rende de weg op. Behalve de automobiliste, de 44-jarige Heidy Rotmensen uit Coevorden, overleefde ook het paard de klap die volgde, niet.

Bron

Ik wil hier trouwens even een waarschuwing neerzetten dat ik in dit topic verscheidene berichten heb aangepast en of heb verwijdert omdat ze gewoon respectloos zijn, er is tenslotte wel een persoon om het leven gekomen. Ik ga dan ook niet iedereen een pm sturen over zijn post gedrag want ik ben van mening dat degenen die deze posten hebben geplaatst het van zich zelf zeer goed van zijn bewust.
Mochten wij toch een herhaling zien, dan zijn de consequenties voor de persoon zelf.

Een normale discussie zien wij hier graag maar hou het wel binnen de perken !

Het jaagseizoen is pasgeleden weer gestart.

geloof me, zo een dubbelloops geeft een flinke klap en er jagen veel lui op boeren weilanden.

Nou dat valt reuze mee. De terugslag van een dubbelloops jachtgeweer is niet zo fel als bijvoorbeeld een Cobra 6. Daarnaast mag er in de buurt van vee niet geschoten worden (juist om deze redenen). Ik kan het weten, ik ben zelf ook een jager.

Het is triest wat er is gebeurd. Sommige reacties die hier stonden sloegen helemaal nergens op. Laten we gewoon hopen dat er een echte reden naar voren komt wat niets met vuurwerk te maken heeft. Maar dan alsnog, ik heb bijna nooit een rectificatie in de krant gelezen wanneer ze er fout naast zaten.

Klopt ruben.

Alleen als het stil is buiten reikt zo een klap best ver.
Ik neem aan dat je zelf oorbescherming draagt tijdens het schieten maar wanneer je het van een afstand hoort blijft het me toch iedere keer verbazen en het lijkt net vuurwerk.

Maatje knalt iedere week voor een boer een zooitje ongedierte af, is een paar km verder en als hij sochtens vroeg begint dan kan ik het duidelijk horen.

Ik wil hier trouwens even een waarschuwing neerzetten dat ik in dit topic verscheidene berichten heb aangepast en of heb verwijdert omdat ze gewoon respectloos zijn, er is tenslotte wel een persoon om het leven gekomen. Ik ga dan ook niet iedereen een pm sturen over zijn post gedrag want ik ben van mening dat degenen die deze posten hebben geplaatst het van zich zelf zeer goed van zijn bewust.
Mochten wij toch een herhaling zien, dan zijn de consequenties voor de persoon zelf.

Een normale discussie zien wij hier graag maar hou het wel binnen de perken !

tja dan zijn er ook mensen die de beginpost maar met een oog lezen(waaronder ikzelf)ik had iets gezien over een paard en de lolbroek in mij kwan naar boven.door jou reactie hier ben de startpost nog eens gaan lezen en schrok dat het om een vrouw ging mijn excuus naar familie en een ieder die ik onbedoeld heb gekwetst nogmaals excuus zal int vervolg iets beter lezen

Back
Bovenaan