Dit worden de vuurwerkvrije zones Sassenheim / Voorhout /Warmond [INSPRAAK MOGELIJK]

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Na een inventarisatie onder de inwoners over welke gebieden in Teylingen als vuurwerkvrije zone moeten worden aangemerkt, komt de gemeente nu met een lijst van negen locaties.

Op grond van het Vuurwerkbesluit mag alleen vuurwerk worden afgestoken vanaf 31 december 18.00 uur tot en met 1 januari 02.00 uur. Het college van Teylingen heeft op 27 september 2016 het aanwijzingsbesluit ’vuurwerkvrije zones Teylingen’ vastgesteld.

Vuurwerkvrije zones Teylingen

In dit besluit zijn negen locaties, rond zorgcomplexen en kinderboerderijen aangewezen, waar het ook tijdens de legale afsteektijden verboden is om vuurwerk af te steken. Het gaat om de volgende locaties:

Sassenheim

Park Rusthoff
het achterterrein van Bernardus en de Zuiderstraat 1 t/m 19 in Sassenheim

Voorhout

een straal van 50 meter om zorgcomplex Bolereo
een straal van 50 meter om Het Rozenpad
een straal van 50 meter om kinderboerderij De Klaprooshof
een straal van 70 meter om Park Overbosch

Warmond

een straal van 75 meter om zorgcomplex Mariënhaven
een straal van 50 meter om kinderboerderij De Kloosterwei
Recreatie-eiland Koudenhoorn
Bij het besluit horen tekeningen waarop de locaties zijn ingetekend.

kaart Sassenheim
kaart Voorhout
kaart Warmond

Inspraak

Het aanwijzingsbesluit ligt op werkdagen van 6 oktober tot en met 16 november (zes weken) ter inzage bij de receptie in het gemeentekantoor te Sassenheim. Gedurende deze periode kunnen belanghebbenden hun zienswijze over dit voornemen schriftelijk of mondeling naar voren te brengen.

Bron

Lijken me redelijke zones, hier in Noordwijk is het 100 meter rond alle scholen, senioren complexen, en dierenparkjes. Geen inspraak van de burger mogelijk.

Ik ben zeker voor vuurwerkvrije zones mbt ouderen, scholen(kinderen) en dieren.

Nadeel is dat ik naast een school woon :bonk:
Maar volgensmij heb ik geluk, want in Ede zijn er nog geen vuurwerk vrije zones :D

Back
Bovenaan