[discussietopic] Vuurwerkverbod per 2020

Ruben

VWC lid
ontsteken-van-vuurwerk-verboden-stickers.jpg.png

Het zat al weken in de wandelgangen en vandaag komt het verlossende woord. Echter is de uitkomst al bekend en helaas wat we konden verwachten; er komt een verkoop- en afsteekverbod van vuurwerk deze jaarwisseling op uitzondering van Cat 1.

Wie de eerste officiële bekendmaking heeft gevonden mag hem hier plaatsen.

Wat vinden we er van? En hoe gaan we er mee om?

Was er al bang voor. Wat een ontzettend grote teleurstelling.Niets meer te zeggen in dit land. Treurig, treurig, treurig.

:thumbsdown::cry:

Inktzwarte dag. Een verbod dit jaar kan uitlopen op een jarenlang verbod zoniet voor altijd. En dan nog kunnen de gemeenten volgend jaar een lokaal verbod instellen, zoals hier in Groningen het plan is. M'n restanten kunnen wel de sloot in, zal niet gebeuren maar de vrijblijvende lol is weg. Dank overheid voor het wegnemen van mijn lichtpunt in het jaar. Inktzwarte dag, wat ik je brom.

:thumbsdown::cry:

Houd de moed er in, het is tijdelijk; nu weten we waar we komende jaar voor moeten knokken.
Misschien is het een idee (voor de branche) om cijfers van SEH's over letsels wel/niet vuurwerk gerelateerd onafhankelijk te achterhalen. Ik vertrouw ze voor geen meter en zie gebeuren dat de media gaat verkondigen dat alles 100% perfect verlopen is met de jaarwisseling terwijl de SEH's volstromen met letsels door alcohol/drugs, agressie, etc. (zoals elk jaar).
Oftewel: hou de media/overheden scherp in de gaten met wat ze gaan uiten in Januari. Met rozengeur en manenschijn cijfers gaan ze schermen om het verbod van tijdelijk naar altijd te manipuleren.

Nu eerst uithuilen.

https://www.rijksoverheid.nl/binari...inetsbesluit-tot-tijdelijk-vuurwerkverbod.pdf

We mogen nog blij zijn met cat1.
Terug naar hoe het vroeger was...fontijntjes en grondbloemen.

Ik leg me er nu bij neer en hoop dat volgend jaar weer alles kan en mag.

Ik zou eigenlijk gewoon gaan afsteken, maar ik zit niet te wachten op een strafblad aantekening.

Denk dat ik al mijn bestellingen in NL en DE maar ga annuleren en mijn geld terug ga vragen.

Back
Bovenaan