Dierenarts Almelo wil vuurwerkvrij uur op oudejaarsavond om huisdieren uit te kunnen

ylke

VWC lid
"Gun ons een uurtje rust". Dat is de oproep die de Almelose dierenarts Herman ter Keurs doet voor een vuurwerkvrij uur op oudejaarsavond.

Ter Keurs hoopt dat tussen tien en elf uur op oudejaarsavond geen vuurwerk afgestoken wordt. "Veel honden en katten zijn bang voor vuurwerk. Ze kunnen uit angst rare dingen doen. Door een uurtje geen vuurwerk af te steken hebben de baasjes rustig de gelegenheid hun dieren uit te laten. Ze moeten toch hun behoefte doen."

Ter Keurs heeft flyers laten maken, die deze week verspreid worden in onder meer de wijk Nijrees, waar hij zijn praktijk heeft. Hij heeft ook op Facebook aandacht besteed aan zijn oproep. "De reacties zijn over het algemeen heel positief. Hoewel er natuurlijk ook mensen zijn, die het niks vinden. Maar ik vind het al mooi als het in dat uur stiller is dan anders. Helemaal geen vuurwerk zal niet gebeuren, dat weet ik best. Maar al is het maar iets, dan vind ik het al mooi."

Bron

Een uurtje? Wat dacht hij van die 8 uur dat van ons is afgepakt? En nu wilt hij van die 8 uurtjes wat overblijft van ons nog verlangen nog één af te staan? Rot op man, mafkees dat het is.

Moet zeggen dat ik altijd wel even stop als er iemand met een hond oid aankomt...maar dat lijkt me normaal en dat verwacht ik ook van anderen als ik met mijn honden loop, anders vraag ik of men even wil stoppen...
maar een uur stoppen....:shocked:

Moet zeggen dat ik altijd wel even stop als er iemand met een hond oid aankomt...maar dat lijkt me normaal en dat verwacht ik ook van anderen als ik met mijn honden loop, anders vraag ik of men even wil stoppen...
maar een uur stoppen....:shocked:

Precies,dit is gewoon normaal net gedrag wat iedereen zou moeten doen.

Door een uurtje geen vuurwerk af te steken hebben de baasjes rustig de gelegenheid hun dieren uit te laten. Ze moeten toch hun behoefte doen."

Ik wil graag een verbod op honden zodat ik niet heel de tijd in hun behoefte sta.
Dan kunnen kinderen ook weer lekker spelen in speeltuintjes en grasvelden.

Om maar te zwijgen van al dat geblaf en bijt-incidenten. :bye:

Ik wil graag een verbod op honden zodat ik niet heel de tijd in hun behoefte sta.

Ik heb zelf ook een hond, maar begrijp je helemaal. Sommige baasjes zijn gewoon te lui om die shit op te ruimen. Die van mij rent eerder achter vuurwerk aan. Ik neem hem mee in de auto naar een plek waar niet gestookt word en hij lekker vrij kan rennen. Zo kan het ook.

Ik breng mijn hond rond oud en nieuw naar een hondenpension midden in de weilanden, waar bijna geen vuurwerk is. Hij is doodsbang voor vuurwerk.

Natuurlijk, vorig jaar net er door heen dat er 8 uur minder kan worden gestookt en nog geen jaar later
wordt er alweer geprobeerd om nog een uur van de overige uren af te snabbelen. Het gaat maar door en door en deze man zal zich wel helemaal happy voelen want zijn naam wordt genoemd in de media.... zielige personen zijn er op deze wereld zeg , pfffff

Is maar om te dollen; dol op honden. :wink:
Je zou er bijna een meldpunt voor openen!!

nog een uur minder. dikke vinger dus.
daarbij is het niet meer dan logisch dat wanneer je een hond ziet lopen, ff wacht met stoken totdat die hond uit het zicht is, en daarna weer verder stookt!!!!!

Kijk mensen kunnen ook gewoon even stoppen met afsteken als je ziet dat er een hond aankomt hoe moeilijk kan het zijn?:bonk:

als hij een pension heeft waar dieren in zitten kan ik me voorstellen dat hij in de directe omgeving even niets wil. Ik zou me daar ook wel aan houden.
greetzz

Back
Bovenaan