Diefstal van vuurwerk

moontan

VWC lid
Diefstal van vuurwerk

Krommenie, 24-05-2010 • Zondagavond kreeg de politie de melding dat uit een schuur bij een woning aan de Eikelaan in Krommenie een tas met vuurwerk gestolen zou zijn, dat later werd afgestoken in het Agathepark in Krommenie. Agenten stelden een onderzoek in en hielden later op de avond twee 16-jarige Assendelvers aan op verdenking van inbraak. De politie onderzoekt de zaak.

http://www.politie.nl/zaanstreek-waterland/nieuws/1005124diefstal.asp

Een opmerkelijk bericht dit, en het moeten bekenden geweest zijn die dit gedaan hebben, kan gewoon niet anders.
Het is mij helaas ook een keer overkomen, ik heb er alleen niet bij stil gestaan om er een politiezaak van te maken. Want het was zeker meer dan 10 kg wat er bij mij weggehaald was.

Ik denk ook dat dit bekenden moeten zijn geweest, want ze hebben moeten geweten dan er vuurwerk in de schuur lag. Ik hoop dat de daders aan worden gehouden.

Het is mij helaas ook een keer overkomen, ik heb er alleen niet bij stil gestaan om er een politiezaak van te maken. Want het was zeker meer dan 10 kg wat er bij mij weggehaald was.

Dan moet het wel legaal VW zijn geweest, want diefstal van illigaal geef je toch niet aan :D

Dan moet het wel legaal VW zijn geweest, want diefstal van illigaal geef je toch niet aan :D

illegaal of niet.. het blijft diefstal.. strikt gezien kun je gewoon aangifte doen van inbraak en\of diefstal.. Dat je dan vervolgens meteen mag blijven voor het bezit ( en dus meteen bekennen :p ) van illegaal vuurwerk.. tsja.. das dan wee reen ander verhaal :D

Vind het inderdaad een opmerkelijk bericht, heb hier gelukkig nog nooit last van gehad:). Hier krijg je toch een gemengd gevoel bij, bij legaal kun je inderdaad best aangifte doen, maar bij illegaal, wat RB ook al zegt, dan kun je dr gezellig bij gaan zitten:p

Dan komt het mooie punt van principe naar boven.... als het om illegaal zou gaan.

Dit hoor ik dagelijks vanwege mijn werk :P het gaat echt niet om het geld het gaat gewoon om het principe ! :P hahaha

Gelukkig heb ik hier ook nooit last van gehad maar jah je moet ook niet te koop lopen met je vuurwerk. Zij wisten immers dat daar vuurwerk lag.

oke dit is de eerste keer dat ik zo iets lees .
ik voel me in ieder geval gewaarschuwd en zal dit verhaal ook meteen aan mijn vader vertellen .

nogmaals thanks moontan

Een punt bij aangifte doen van illegaal vuurwerk is wel fijn.
Het bewijs is gestolen en zal dus eerst opgespoord dienen te worden:p.

Back
Bovenaan