• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Di Blasio Elio] Viper 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

tristen

VWC lid
Artikelnaam: Viper 1
Artikelnummer: VIP 1 LV
Importeur: Di Blasio Elio
Aantal per verpakking: 100 stuks (50/100)
Kartoninhoud: 50 pakjes van 100 stuks
Effectomschrijving: Knal
Prijs: Info volgt
Netto gewicht: 1,15 gram
synwvn.jpg

Viper1

Viper1

Hallo,

Heeftver iemand ervaring met deze strijkers?
Waar zijn ze me te vergelijken?

Gr. Rotje1000

Deze knallen redelijk gelijk aan de Corsair/ megatreshk /chooet match nr3.
Iig in die richting.
Er komt veel vuur vrij bij de strijkkop.
De strijk kop brandt nog al argressief!
LET DAAR MEE OP! je hebt je vingers gouw verbrand.

Dus ze zijn gelijk corsair.
maar megatresk is toch weer een groter slag strijker, die weer gelijk is aan de zeus?
Maar even buiten dat, dus het is wel een goed strijker?
zijn ze wel een doosje waard is?

Laatst bewerkt:
Ik heb wat gezocht naar deze strijker hij schijnt ongv. net zo hard te gaan als de zeus/megatresk.
Zo als u al zie.
Maar klopt dat aangezien de zeus/megtresk groter formaat zijn als de viper?

Lijkt me niet dat deze geljk opgaan met de Megatresk. De zeus gaat namelijk al redeljk gelijk op met de megatresk (iets harder), dus ik denk dat deze wel a la corsair knalt.

Deze gaan inderdaad gelijk aan een Chooêt No. 3 Match Cracker/Weco Corsair, en de Zeus is ongeveer gelijk aan de megastresk. Daar is de prijs ook naar.

Ik vind de vergelijking met de match cracker geen goeds :-) helemaal niet met die van afgelopen jaar. Ik ben wel benieuwd naar de knal van deze strijken.

De megatresk scheelt niet heel veel met de corsair.
De mega tresk gaat net een tikkie harder net als de chooet nr3(2011versie).
De zeus (special) gaat zo goed als gelijk aan de megatresk.
De viper 1 tikt met geluk net de corsair aan.
Kun je het nog volgen???:p

Maar goed de Viper 1 is zeker aan te raden.
Als je kan kiezen tussen de megatresk,zues,viper1 dan zou ik voor de Viper1 gaan.
Want voor de zelfde prijs heb je er dan 100!.
Dus...best een aanrader, gewoon een goedkopere alternatief voor de corsair of chooet match 3.

Hier nog een duidelijk filmpje waarin je het verschil goed kan horen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mensen verschillende zeggen dat ze hier zijn te vergelijken met de chooet match cracker
no.3 maar dan zijn deze strijkers toch ook te vergelijken met een silver cracker (Zena) ?
kan iemand dit bevestigen?

En ook van Di Blasio Elio mogen we wel een stukje kwaliteit verwachten denk ik qua vertraging? Als ik al strijkers afsteek dan steek ik enkel die van Weco af. Andere meuk hoef ik niet. Ik weet niet hoe het met deze strijkertjes zit?

Waardeloze strijkers, 3 keer zo goedkoop als de corsairs maar wat een troep. Vertraging is goed maar bij 5 van de 15 stuks vloog het strijkkopje eraf en toen was ik het al zat en heb toen maar het hele doosje in 1 keer aangestoken. Verder ontbranden ze veel te fel, als je even op je aansteeklont blaast met je hoofd er wat dichterbij heb je bijna een vlam middenin je gezicht. En de chooet match cracker strijkers hebben de laatste tijd ook weer slechte batch.

Nee wat mij betreft: Back to basic, lekker weer overgaan de corsairs! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan